Citat:
Ursprungligen postat av
vanwall
Samtalet med psykolog kan säkert variera lite från tillfälle till tillfälle men det var mer som en vanlig anställningsintervju.
För min del var det:
Genomgång av testresultaten och lite kommentarer och synpunkter kring dessa. "Här hade du resultat si och så. Vad säger du om det?"
Frågor om hur man ser på regler och hur man agerar när det är regler man inte tycker är bra eller lämpliga.
Exempel på situationer man varit med om i livet där man blivit besviken eller haft en motgång och hur man hanterade det.
Om man varit utsatt för stress och hur man hanterat det.
Jag tror det var någon fråga kring om man funderat på det här med risken för personpåkörningar.
Många öppna frågor där man ombads komma med exempel från situationer man varit i tidigare både privat och i arbetslivet. Hela intervjun tog kanske max 20-25 minuter.
Läkarundersökningen var väldigt ordinär.
Det togs blodprov för CDT-tester. Dvs. test för att se om det finns spår av långvarigt missbruk av alkohol och droger.
Syntest (använder man glasögon eller linser krav på att ha med sig färskt recept från optikern), hörseltest, test för bländningsreflex i ögonen. Formulär med frågor om tidigare sjukdomar men han kollade aldrig vad jag vet i gamla journaler men det kanske hade gjorts innan besöket. En väldigt ordinär undersökning.
Tack för bra kommentar!
Ska själv göra del 3 nästa vecka. Vidare tester samt samtal med psykolog. Alltsomallt skall det ta 2 timmar. Vilka tester kommer det tro?
Pascal testet?
Koncentration, punkt som vandra i cirkel och försvinner ibland - då ska man trycka?
Testet där man kolla i en katalog, räkna, välja namn samt ange svar vid viss tidpunkt?
Är det ngt du känner igen - kmr det andra prov hos psykologen?
Sen beträffande samtalet - skall man va über savant och spela lite udda rakt igenom? Hyperaktiv skalle med en introvert hållning till livet? Skojar lite såklart men kan du ge en känsla de söker? Är du me? 🤙🤙