Citat:
Precis. Så varför trodde LW på hans lögner till henne? Varför vägrade hon släppa honom när HD började må bättre och SD sa att han ville fortsätta vara gift med henne?
Jag kommer ihåg att LW skrev till en vän att hon hela tiden sagt att hon inte tänkte dela honom med någon, att om HD blev bättre så skulle LW lämna honom direkt men att hon inte kunde göra det när det väl hände. Hon skrev att hon önskade att HD skulle bli ett "skal" igen, så att allt skulle bli som vanligt. Fritt ur minnet.
Vad hade hon tänkt skulle hända med tvåbarnsmamman HD när SD och LW gifte sig? Om hon var ett "skal"? Brydde hon sig inte?
Hur kan du försvara och beundra denna människa?
Jag kommer ihåg att LW skrev till en vän att hon hela tiden sagt att hon inte tänkte dela honom med någon, att om HD blev bättre så skulle LW lämna honom direkt men att hon inte kunde göra det när det väl hände. Hon skrev att hon önskade att HD skulle bli ett "skal" igen, så att allt skulle bli som vanligt. Fritt ur minnet.
Vad hade hon tänkt skulle hända med tvåbarnsmamman HD när SD och LW gifte sig? Om hon var ett "skal"? Brydde hon sig inte?
Hur kan du försvara och beundra denna människa?
SD var uppenbarligen en bra och manipulativ lögnare. Han lyckades ju få HD att tro att det var henne det var fel på i flera år när hon misstänkte att det var något mellan SD och LW. Och JG trollade han ju bort fullständigt, och fick honom att smyga runt i huset och radera meddelanden mitt under förhör. Osv.
Sen kan man ha hur många åsikter som helst om LW:s agerande. Jag tycker personligen inte att det är snyggt alls. Men hon mådde uppenbarligen inte bra. Och det är väl det som krävs för att en van manipulatör som SD ska gå all-in. HD, LW. Två psykiskt instabila människor, som knappast blev bättre genom att utsättas för SD:s behandlingar.
SD hade när som helst - om han verkligen valt HD - kunnat avsluta relationen med LW. Men det gjorde han inte. Han fortsatte att träffa henne för sex ända fram till hennes död.
Först genom att mörda henne kunde han avsluta relationen.
Frågan är nog snarast: hur i helvete kan du försvara det?