2021-09-19, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK. Rita en tidslinje.

Vad vill du kalla deras relation innan otroheten uppdagades och mord då?
Bara ”grannar” när de faktiskt umgås rätt tätt med familjerna HD och LW?
Citera
2021-09-19, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den som är bekymrad över ett kommande FUP är HD, vilket ses i förhör, och den som ville stänga tråden var HD.

Jag menar att den som anser det integritetskränkande är högst troligt HD - eftersom det är hennes mail där hon är "duddig" med JS.
När han bjuder på HDs mail till polisen klipper hon kontakten.

Jo men hur cool skulle du vara med att hela ditt luv och sexliv blir offentligt med sjukdomar och allt?

Och hur fine är man med en Flashbacktråd på 150000 inlägg där det tre år senare sitter en Develi och knapprar om hur kass människa man är? Klart hon gör en trevare men fattar uppenbart inte hur Flashback ”funkar”.

Ja men det är ju faktumet att han alls samarbetar med polisen mot SD som gör att hon bryter väl mer troligt.

Och HD har inte lika mycket att förlora i hovrätten på att dessa mejl används som bevis som SD har. Den tilltalade. Han är den som sitter i skiten. Och ber advokaten skriva till rätten.

HD har redan fått sitt liv utfläkt med otaliga sms med JS och SD där väldigt privata saker diskuteras. Vad gör några mejl till ovanpå det?

Eller du vill inte alls förstå perspektivet att det kan vara SD som ber rätten om detta påmeget bevåg för du är så låst vid att HD är den som styr?
Senast redigerad av Avel 2021-09-19 kl. 09:08.
Citera
2021-09-19, 08:50
Medlem
Citat:
Hur går det?

Ska jag behöva vara häktad för att erhålla sån visdom? 😅

Jag tar det igen för tredje gången:
▪️häktningsförhandlingarna sker bakom lyckta dörrar.
▪️Att ha kontakt med hans advokat är inget problem.
▪️Att få info om bevisning är ett problem.

Berätta varför det är ett ”problem”, förutom din personliga inställning till det, att få info om bevisning som lagts fram i en häktningsförhandling i relation till yppandeförbud enligt rättegångsbalken och god advokatsed om han får lämna ut sådana uppgifter?

Läs här för lite baskunskaper:

https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/rattegangen/yppandeforbud/

Vad enligt LAGEN (paragraf) har han IB gjort fel? Och vad är det exakt han berättat för HD och i vilka ordalag? Det har du fortfarande inte berättat. Berätta nu.
Citera
2021-09-19, 08:52
Medlem
Citat:
Det råder sekretess.
Förundersökningssekretess.
HD har ingen mer rätt än nån annan att ta del av den informationen.

Hon nämner SDs bildserie och hon pratar om vad hon sagt till TB relaterat SDs häktningsförhandlingar och säger att hon fått infon från hans advokat.
Drygt ett år senare pratar hon igen om bevisläget m IB men i mer allmänna termer. Sen hamnar hon som misstänkt själv dagen efter.

Jo men nu gällde det häktningsförhandlingen och inte förundersökningssekretessen.

Vad exakt för lagparagraf alternativt god advokatsed har IB brutit mot?
Citera
2021-09-19, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HD "var för svag, sjuk" i stort sett fyra år. Som inte har någon belysning i fallet, men utgör både anledningen till otroheten, löftet om äktenskap till LW, målarfärgen Soft (SD), bitterhet mm som däremot får strålkastarljus i FUP. Man belyser konsekvenserna, utan att berätta om grunderna.

Anledningen till otroheten var att LW och SD var kåta. Inte HD:s sjukdom och svaghet.
Citera
2021-09-19, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
De flesta människor har inte varit häktade, men du har gått i livets hårda skola förstår jag.
Att som anhörig kontakta adokaten minst en gång per dag är för att höra om det finns någonting att göra för att hjälpa till, om det framkommit någonting nytt, är bara slöseri med tid.
Advokaten ska inte upplysa om vad som framkommit under förhör, för att inte eventuella vittnen eller medgärningsmän ska kunna anpassa sina vittnesmål.
Det finns en anledning till förundersökningssekretess, just därför.
Av den anledningen att inte ska uppge falska alibin eller få kännedom om konstigheter som måste ha en rimlig förklaring.

Men är det bekräftat att IB berättat saker från förhör i förundersökningen som han inte får berätta?
Citera
2021-09-19, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Inte heller erfarenheten i en hittills klanderfri advokatkarriär. Det är ingen spoling vi talar om.

Skenet kan bedra. I tråden har det flera gånger sagts ang SD: han är en odömd familjefar. En klanderfri advokat kan givetvis begå ett misstag någon gång MEN det ska undersökas om det finns skäl att misstänka!
Citera
2021-09-19, 09:05
Medlem
Citat:
Ska jag bevisa motsatsen?
Det är bara att läsa i Fupen (facit) samt lyssna på förhör, för att förstå att det intd gått till som det borde.
Det är vad som framkommer i fupen samt i slasken, som åklagaren har att jobba med och får hänvisa till.
Jag behöver inte bevisa någonting för dig.
Det är min rätt att spekulera och framföra olika tankar och teorier på flashback.
Varför du nu svettas över att domedagen för eventuella mgm mm, vet jag inte.
Rättvisan skall segra.

Är det han gjort olagligt?

Jag svettas över att du och någon till skriver om IB och HD och yppande om häktningsförhandlingar utan att ha på fötterna.

Därför vill jag veta vilket brott IB har begått för ni menar att han ine fått göra det som HD beskriver.

Men han hade varit anmäld med disciplinärende till Advokatsamfundet som ett brev på posten då åklagarna ju läser HD:s förhör eller rentav sitter i medhörningsrum.

Eller du menar att åklagarna är ok med det olagliga som kan äventyra deras mål?

En åklagare som uppfattar detta som HD säger i förhör som olagligt alternativt bryta mot god advokatsed hade ju kastat sig på en anmälan för att i te riskera hela fallet. Speciellt när de vet att HD är musstänkt och här sitter hon och matas med info av IB?

Läs länken från Advokatsamfundet jag skickade igår så ser du exakt vad vissa försvarsadvokater åkt dit på.

https://www.advokatsamfundet.se/Advokatetik/Beslut-i-disciplinarenden/
Citera
2021-09-19, 09:06
Medlem
Citat:
Jag är mycket intresserad av dina tankar och upptäckter. Det är otroligt mycket nonsens och skygglappar just nu.

Men om man bara ser en händelse i ett ljus så är väl det skygglappar om något?

Svea Rikes Lag är väl inte ”skygglappar”?
Citera
2021-09-19, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Skenet kan bedra. I tråden har det flera gånger sagts ang SD: han är en odömd familjefar. En klanderfri advokat kan givetvis begå ett misstag någon gång MEN det ska undersökas om det finns skäl att misstänka!

Ja som sagt då får man misdtänka alla hela tiden eftersom möjligheten ”alltid” finns. Men det som skiljer misstankar från sanningen är just bevis på att något skett och det är det väldigt tunt med angående IB och HD gällande vad IB berättat.
Citera
2021-09-19, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nu ska vi se vart vi landar, Ja just det.

SOA- Örebros okrönte Gudfader.

BA- Logistik ansvarig + Sergeant at Arms.

JG- Nyttig idiot ett.

Sillen- Nyttig idiot två.

IB- Korrupt advokat.

Polis och åklagare Örebro- Korrupt som fan.

SD- Ofrivillig syndabock.

HD- Anstiftare, Medhjälpare, Barnbedragerska. Tjyv, Mytoman, Hypokondriker, Fuskare.

är det något du vill tillägga så går det bra, jag kan i stundens hetta ha missat något.

Det du kan ha missat är väl att det ligger troliga sanningar i din lista, särskilt när det gäller HD, men du verkar avfärda allt som tas upp. Precis som några trådskribenter gjorde när det gällde SDs "oskuld". Jaja, osvuret är bäst.
Citera
2021-09-19, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Anledningen till otroheten var att LW och SD var kåta. Inte HD:s sjukdom och svaghet.

Inte? Hade SD hoppat ur ramarna om HD varit frisk under de här åren, vet man det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in