2021-09-18, 21:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha!

Som jag anade att du skulle dra långa växlar...

Du frågade och jag gav hypotetiska exempel.
Varav jag skrev att jag inte vet ett dugg vad det skulle bero på att HD får info.

Jag ser även att det blev exakt som jag förutspådde. Du överreagerar selektivt.
När basoas kontaktnät med poliser är på tapeten är det svalare.

Är det här lördagsskoj eller?

Nu har den här diskussionen hamnat i kategorin liknande SDs och Lenas.

Hur kan man överreagera (selektivt) på något som man inte ens tänkt?

Nu lägger jag av den här diskussionen. Den leder till absolut ingenting.
Senast redigerad av notknapparen 2021-09-18 kl. 21:30.
Citera
2021-09-18, 21:33
Medlem
■ Yoda är en Jedi-Riddare, men❗sedan fanns det ju en annan Yoda vid sidan om, han var en annan sorts Riddare, nämligen en Hj*rsta Riddare kallad för "Nattens Vite Riddare" utrustad med bland annat ficklampa, hans namn var St*fan Davidss*n.

■ Varje natt samt i vanlig ordning efter mörkrets inbrott, patrullerade "Nattens Vite Riddare" St*fan Davidss*n hela det stora bostadsområdet i Nya Hj*rsta och sålunda såg till att skydda de boende från tjuvar och annat ont.

■ Tillägg till ovan skrivet: Detta ägde rum i vanlig ordning varje natt, förutom när han [St*fan Davidss*n] var hos L*na Wesstr*m och fingrade i hennes vagina, ja, pilleknicken hans, behövde ju sitt också så att säga.

■ Den stackars bedragna makan H*nna Davidss*n låg väl hemma i huset vid Bet*svägen, ned-drogad och avtuppad.

■ St*fan Davidss*n hade med stor sannolikhet försett sin maka HD:s kvällskaffe och kvällsmacka med någon form av sömnpulver som han någonstans, hade införskaffat ?

Fråga: Vad tror ni övriga trådmedlemmar om detta enligt ovan skrivet ?

Mvh/JM.
Citera
2021-09-18, 21:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är det här lördagsskoj eller?

Nu har den här diskussionen hamnat i kategorin liknande SDs och Lenas.

Hur kan man överreagera (selektivt) på något som man inte ens tänkt?

Nu lägger jag av den här diskussionen. Den leder till absolut ingenting.
Ja du roar mig. För du ser inte hur du pratar mot dig själv och reagerar som en reptil.

Du är selektiv eftersom du reagerar helt olika utifrån vilken person som diskuteras.

Ja, lägg ner.
Själv ska jag fundera vidare på om Ingvars information till HD - vilket hon påstår hon fått - kan ha varit till hennes fördel.

Har blodspår i huset i åtanke, om detta kan föranleda hennes fokus på att ljuga på Lena om blodigt sex och högst troligt plantera information.

Återkommer givetvis så håll i hatten.
Citera
2021-09-18, 22:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det blir lite som att allt som man kan hitta som skulle kunna vara negativt, pekar på att HD är mördaren eller är minst anstiftare.

Lite samma taktik har ju använts mot Lena. Då för att visa att hon är skyldig till mordet (sitt eget vill säga).
Så du tycker det är likställt att ifrågasätta HD med att vissa drivit en extrem hatkampanj mot LW och rent av ansett henne skyldig till sin egen död?

Du är fan inte klok på en fläck.
Citera
2021-09-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ja du roar mig. För du ser inte hur du pratar mot dig själv och reagerar som en reptil.

Du är selektiv eftersom du reagerar helt olika utifrån vilken person som diskuteras.

Ja, lägg ner.
Själv ska jag fundera vidare på om Ingvars information till HD - vilket hon påstår hon fått - kan ha varit till hennes fördel.

Har blodspår i huset i åtanke, om detta kan föranleda hennes fokus på att ljuga på Lena om blodigt sex och högst troligt plantera information.

Återkommer givetvis så håll i hatten.

Det är absolut en intressant fråga och något att gräva i. Läser NA fortfarande här tror du?
Citera
2021-09-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Livserfarenhet ska man inte förakta

Inte heller erfarenheten i en hittills klanderfri advokatkarriär. Det är ingen spoling vi talar om.
Citera
2021-09-18, 22:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det är absolut en intressant fråga och något att gräva i. Läser NA fortfarande här tror du?
Ja, jag undrar om det finns samband mellan uppgifter i häktningsförhandling och info till TB som hon informerar om akrobatiskt sex med blodfläckar.
De har iaf topsat golvbrunn m pos reagens 15 maj, svar har väl troligen inte anlänt med ljusets hastighet..
Citera
2021-09-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ser du verkligen inte det ologiska i PWs agerande? Oetiskt.
Varför tror du han drog ut på de sju haven och inte ville närvara i tingsrätten?

Nu har du säkert redan fått respons på detta inlägg men du menar alltså ovanpå andra misstankar mot PW så ska det toppas med att han drog till sjöss för att undvika rättegången?!

Jisses alltså.
Citera
2021-09-18, 22:34
Medlem
Citat:
Hon fuskar och just hennes beteende är intressant med tanke på att mordkvällen berör just loggremsa med FTF och utan HDs signatur.

28 april
JG: ."För att få ditt The Heart of Sweden Geo Tour coin behövs för just denna cache ett foto av dig själv ute vid någon av dessa öar (båt, simning, skridskor ... ), som visar hur du tagit dig dit."

H:, Ta fotot från någon annan gång ..... Går inte att kontrollera. Eller skriv att bild är mailad vilket är ett alternativ. Den mailen har bara jag och S tillgång till."

8 maj
" Vill du bli inskriven i Lenas Wig"

Sistnämnda uppenbara fusk är direkt provokativt eftersom det berör det krig om LWs cacher som HD startar upp en månad tidigare.

HD har nämligen påtalat till LW att de som SD inte deltagit vid ska tas bort.
När LW frågar vilka hon menar har hon inget att komma med.

28 april njöt hon av att hamna före LW:

H: Känns riktigt bra att hamna före "Taggis" eftersom det hon som plockade bort loggar som gjorde att jag inte ligger tillsammans med dig och S."

Antar hon kände sig helnöjd då hon kunde plocka tillbaka resten när LW låg på rättsmedicin och inte kunde protestera.

Men hur ska man värdera och jämföra HD:s fuskande i GC med LW:s ”fuskande” med HD:s man?

Ska inte lajva Smokie här men den startade ju denna GC-fajt lite snedfördelat med ”skulden” s a s.

Ugången är i LW:s otrohet med HD:s man under sex år.

Pga den otroheten så skaffar HD eget konto.

Pga det vill hon ändå ha kvar teamets loggar.

LW som legat med HD:s man och dessutom är en GC vän hon bör kunna lita på har alltså svikit HD.

Man kan tycka att HD:s fuskande är ”fruktansvärt” men i jämförelse med annat så…

Och hon har som sagt en förklaring svart på vitt i sin profiltext varför hon loggar som hon gör.

Ska man raljera lite så har inte LW någon profiltext där hon meddelar att HD bytt konto pga att LW legat med hennes man.

Det är inte victim blaming men det finns grader i helvetet liksom och jag vill belysa att GC bråket startar inte HD. Det startar hennes GC-vän och tour-kollega när hon ligger med HD:s man och det uppdagas.

Det evtl känsliga med loggremsa och GC-bråk som SD och LW kan ha grälat om natten mot 15/5 är
de alltså i grunden skyldiga till själva.

Ska inte säga att HD gjorde rätt med loggarna för det ska väl vara de loggar man själv taget men att HD är lite stursk och utmanar LW med loggarna kan man mot bakgrund av ovan förstå. M a o så var GC-väninnan LW inte särskilt reko som låg med HD:s man.

Kan ju bara flika in också att det här att hon ”initerar livslång radiotystnad” som du brukar återkomma till som så himla märkligt kanske är en naturlig reaktion på att ha blivit bedragen i sex år dygnet runt. Vad vet jag.
Senast redigerad av Avel 2021-09-18 kl. 23:21.
Citera
2021-09-18, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Inte heller erfarenheten i en hittills klanderfri advokatkarriär. Det är ingen spoling vi talar om.
Hmm, enligt din egna slutsats då? Har han granskats? Sånt brukar sopas under mattan samt sekretesstämplas.
Citera
2021-09-18, 22:42
Medlem
Citat:
Du och ditt men "visst"...

Det är inget skrå som har mindre risk för olämpligt beteende. Tyvärr förekommer det mygel även där.

Det finns flera orsaker som kan ligga till grund, allt från mutor till ren manipulation och grundlurad. Det finns de som ser mellan fingrarna och tycker synd om personer. Det kan finnas falskspel via bekantskap som ligger i bakgrunden.

Märk väl innan du går bananas:
Det var exempel och inte att HD sugit av honom.

Du reagerar inte lika skarpt då Basoas bekantskapskrets diskuteras?
Är det selektivt ang vilka personer det berör och som ska anses suspekta?

Japp. Det gör hon och det är inga garantier att det är ok för den skull.
Kanske hög tid att ta sig en funderare över den informationen också bland allt annat konstigt i utredningen?

Men snälla rara ”basoas bekantskapskrets” sitter i förhörsrums medhörningsrum när Hd förhörs ang mord och har simmat och bott i samma stuga och bott granne med HD:s päron och föräldrarna umgås.

Som sen får sitt förhör och sina PM angående mastuppkopplingar tillbakadragna som bevis i hovrätten.

Det är väl ändå skillnad på det och att ta nåt helt från luften?

Och ja det har JAG som hittade den kopplingen. SD och BA har lajkat hennes profilbilder på Facebook osv.

Vad.har.du.på.IB?!

Ibland undrar man om du är på riktigt.
Citera
2021-09-18, 22:45
Medlem
Citat:
HD har givetvis vinstvinning - om inblandad.
Därför ska den fortfarande gifta systerhax inte ha nån info om det så gäller skyddande av brottsling eller ännu värre.
Det är givetvis redan vid risken som allt ska stoppas. Om det så berör jäv eller info som läcker.

Om hon agerat på nåt vis för att erhålla info vet jag givetvis inte.
Om det är nåt mygel med mutor? Inte en susning.
Om de har kontakt i Basoas krets? Ingen aning.
Om han gett HD info i all välmening (dock förbjudet) men tror inte hon har en grodkäft?

Sensmoralen ÄR att finns det vägar att erhålla info och finns det skumrask i skrået så är det inte mindre möjligt för att det gäller just de här två.

Men med din logik så kan ingen försvarsadvokat ha kontakt med någon fru alls någonsin för alla respektive ska betecknas som potentiella skyddare av brottslingar för den häktade/tilltalade kan ha berättat för henne om brottet han är skyldig för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in