2021-09-19, 03:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Man har avgränsat utredningen till två senaste åren. Förhållandet SD/LW pågick sex år. Dom initiala fyra åren, som LW vill ha upprättelse för syns inte, därav blir LWs beteende orättvist bedömt.

BS. SD var gift med HD även de fyra första åren. Att HD var sjuk gav inte LW rätt att försöka ta hennes man. Det har ingen betydelse hur mycket han sprang hos henne och tjatade. Det är ingen ursäkt. LWs beteende var bedrövligt alla sex åren.
Citera
2021-09-19, 03:52
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Men hur ska man värdera och jämföra HD:s fuskande i GC med LW:s ”fuskande” med HD:s man?

Ska inte lajva Smokie här men den startade ju denna GC-fajt lite snedfördelat med ”skulden” s a s.

Ugången är i LW:s otrohet med HD:s man under sex år.

Pga den otroheten så skaffar HD eget konto.

Pga det vill hon ändå ha kvar teamets loggar.

LW som legat med HD:s man och dessutom är en GC vän hon bör kunna lita på har alltså svikit HD.

Man kan tycka att HD:s fuskande är ”fruktansvärt” men i jämförelse med annat så…

Och hon har som sagt en förklaring svart på vitt i sin profiltext varför hon loggar som hon gör.

Ska man raljera lite så har inte LW någon profiltext där hon meddelar att HD bytt konto pga att LW legat med hennes man.

Det är inte victim blaming men det finns grader i helvetet liksom och jag vill belysa att GC bråket startar inte HD. Det startar hennes GC-vän och tour-kollega när hon ligger med HD:s man och det uppdagas.

Det evtl känsliga med loggremsa och GC-bråk som SD och LW kan ha grälat om natten mot 15/5 är
de alltså i grunden skyldiga till själva.

Ska inte säga att HD gjorde rätt med loggarna för det ska väl vara de loggar man själv taget men att HD är lite stursk och utmanar LW med loggarna kan man mot bakgrund av ovan förstå. M a o så var GC-väninnan LW inte särskilt reko som låg med HD:s man.

Kan ju bara flika in också att det här att hon ”initerar livslång radiotystnad” som du brukar återkomma till som så himla märkligt kanske är en naturlig reaktion på att ha blivit bedragen i sex år dygnet runt. Vad vet jag.

Citat:
LW som legat med HD:s man och dessutom är en GC vän hon bör kunna lita på har alltså svikit HD.

+ deras vigselförrättare.
Citera
2021-09-19, 04:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Vet inte vad man får skriva men ber om ursäkt om jag blir OT! Jag har precis som ngn tidigare skrev lyssnat på rättegången via "prime crime"! Fullständigt GOLVATS av tanken på hur Lena skulle upplevt att få hela sitt kärleksliv upplagt för kreti och pleti att ta del av.
PS. jag gillar "prime crime" det är inte deras fel.

Så går det när man sparar på all skit. En varning till oss alla. Det man inte vill att efterlevande ska se/veta om raderar man.
Citera
2021-09-19, 05:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HD "var för svag, sjuk" i stort sett fyra år. Som inte har någon belysning i fallet, men utgör både anledningen till otroheten, löftet om äktenskap till LW, målarfärgen Soft (SD), bitterhet mm som däremot får strålkastarljus i FUP. Man belyser konsekvenserna, utan att berätta om grunderna.

Så du menar att det var HDs fel att SD var otrogen? För att hon "var för svag, sjuk"?

Tycker du att LW hade större rätt till SD än HD? P..g.a. vad han lovat henne? Han hade ju även lovat HD saker som han inte höll. Varför skulle han då hålla sina löften till LW?
Citera
2021-09-19, 06:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
BS. SD var gift med HD även de fyra första åren. Att HD var sjuk gav inte LW rätt att försöka ta hennes man. Det har ingen betydelse hur mycket han sprang hos henne och tjatade. Det är ingen ursäkt. LWs beteende var bedrövligt alla sex åren.
Du förstår inte riktigt va, att Stefan hade en plan. Stefan ville ha LW.
Han jobbade på bra, måste jag säga.
Fick in henne i geosekten, där det är legitimt att spontant kräla i dynga, klättra i träd, att släppa allt och dra iväg för att bli ftf.
Det var Stefan som stalkade LW.
Stefan satte upp regler som skulle åtlydas annars skulle det leda till blod och död.
Citera
2021-09-19, 07:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så går det när man sparar på all skit. En varning till oss alla. Det man inte vill att efterlevande ska se/veta om raderar man.
Nu var det så att LW samlade bevis, för att hon skulle ha någonting att visa upp den dag hon var stark nog att anmäla honom, så att det inte skulle bli ord mot ord, nedlagt, finns inga bevis..
LW insåg att det skulle behövas bevis, Stefan raderade löpande..
Citera
2021-09-19, 07:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Aj Aj Aj Develi Du har nog aldrig suttit häktad eller för den del känner någon som suttit häktad.

Men här kommer en väl bevarad hemlighet, Make/ Maka, Far/ Mor, Syskon brukar höra av sej till den anhöriges advokat minst en gång per dag för att höra hur fallet ligger till och hur dom kan vara till hjälp.

Men det här är hemliga saker så för inte det här vidare.
De flesta människor har inte varit häktade, men du har gått i livets hårda skola förstår jag.
Att som anhörig kontakta adokaten minst en gång per dag är för att höra om det finns någonting att göra för att hjälpa till, om det framkommit någonting nytt, är bara slöseri med tid.
Advokaten ska inte upplysa om vad som framkommit under förhör, för att inte eventuella vittnen eller medgärningsmän ska kunna anpassa sina vittnesmål.
Det finns en anledning till förundersökningssekretess, just därför.
Av den anledningen att inte ska uppge falska alibin eller få kännedom om konstigheter som måste ha en rimlig förklaring.
Citera
2021-09-19, 07:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Tyvärr är ju detta ”case closed” efter att SD tog sig själv av daga.
”Någon” kommer därmed ”gå fri” - men som är inblandad i detta mord på LW på mer än ett sätt.
Tragiskt att åklagaren inte går vidare…..
Ja, som kejsarens nya kläder, alla ser men ingen vågar säga någonting.
Citera
2021-09-19, 07:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så här skrev jag:

”Hon får antagligen info för det är ok och lagligt att ge henne den infon. Tills du bevisat motsatsen.”

Menar du att det IB gjort är olagligt? Få måste du ju visa det. Bevisa det. Ha belägg för det. Osv
Ska jag bevisa motsatsen?
Det är bara att läsa i Fupen (facit) samt lyssna på förhör, för att förstå att det intd gått till som det borde.
Det är vad som framkommer i fupen samt i slasken, som åklagaren har att jobba med och får hänvisa till.
Jag behöver inte bevisa någonting för dig.
Det är min rätt att spekulera och framföra olika tankar och teorier på flashback.
Varför du nu svettas över att domedagen för eventuella mgm mm, vet jag inte.
Rättvisan skall segra.
Citera
2021-09-19, 07:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
I ett debattforum lyfts olika delar ur FUP och diskuteras. En del tycks inte riktigt förstå sin egen roll lika lite som forumets funktion.
Krav på bevis...

Btw såg jag nåt mer intressant nyss som berör ämnet. Kommer via pm för jag behöver ventilera en sak innan jag drar det i tråden.
Jag är mycket intresserad av dina tankar och upptäckter. Det är otroligt mycket nonsens och skygglappar just nu.
Citera
2021-09-19, 07:43
Avslutad
[quote=Remark|77306095]HD "var för svag, sjuk" i stort sett fyra år. Som inte har någon belysning i fallet, men utgör både anledningen till otroheten, löftet om äktenskap till LW, målarfärgen Soft (SD), bitterhet mm som däremot får strålkastarljus i FUP. Man belyser konsekvenserna, utan att berätta om grunderna.[/QUOTE]
Korrekt.
Sorgligt att det missats, inte lagts fram orsakerna på ett bättre sätt. Åklagarna har inte direkt åkt räkmacka i fallet.
Tramsigt och fjantigt i tingarätten, dessutom språkproblem. Det var uppenbart många som hade svårt att höra när TJ hade ordet.
SD såg ner på kvinnor, att sätta två kvinnliga åklagare på detta var ett misstag. Kan tänka mig att ÅH inte vill ha någonting mer med fallet att göra.
Otroligt motarbetad
Citera
2021-09-19, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Epitetet "GC-väninnor" från avel är verkligen inte vad som framkommer i FUP.

De ägnade sig åt GC. De var vänner mer än bekanta innan otrohet och mord. Inte bästa vänner dock. ”Vänskap” kvinnor emellan brukar benämnas väninnor.

Eller hur vill du med ett ord beskriva HD och LW:s relation innan otrohet och allt uppdagas så som den framställs i fup?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in