2021-09-19, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
I mina ögon är mordmotiven två = otroheten och geotjafset. Helt otroligt att vuxna människor inte kan lösa sina problem på andra sätt än med mord :-(

”Människor”, alltså plural i det här fallet?
Citera
2021-09-19, 00:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
LW var aldrig någon nära vän med HD, dom var grannar.

LW var inte intresserad av GC förrän SDs tjatande och hans tvångsregistrering/Softis skedde av SD. Då var HD sedan länge sjuk. Därefter tog det ett par månader att ens få LW ut i skogen. LW ansåg det inte som sport.

Så detta med GC-väninnor får jag inte ihop riktigt.
Epitetet "GC-väninnor" från avel är verkligen inte vad som framkommer i FUP.
Citera
2021-09-19, 00:36
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hmm, enligt din egna slutsats då? Har han granskats? Sånt brukar sopas under mattan samt sekretesstämplas.

Nu ska vi se vart vi landar, Ja just det.

SOA- Örebros okrönte Gudfader.

BA- Logistik ansvarig + Sergeant at Arms.

JG- Nyttig idiot ett.

Sillen- Nyttig idiot två.

IB- Korrupt advokat.

Polis och åklagare Örebro- Korrupt som fan.

SD- Ofrivillig syndabock.

HD- Anstiftare, Medhjälpare, Barnbedragerska. Tjyv, Mytoman, Hypokondriker, Fuskare.

är det något du vill tillägga så går det bra, jag kan i stundens hetta ha missat något.
Citera
2021-09-19, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bara ”grannar”?

De rattar touren ihop så då kan man väl beteckna dem GC-vänner/väninnor? De har umgåtts med familjerna rätt tätt. Det ser man i GC-loggar om inte annat. Åkt på utflykter och mycket annat. Som ytliga ”grannar” menar du då?

Eller är GC-kolleger mer relevant än GC-vänner? Hur det än är så kände de varandra rätt bra. Även om SD låg hästlängder före HD på den fronten.

OK. Rita en tidslinje.
Citera
2021-09-19, 00:51
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han har ägnat sig åt HD inför hovrätten också.
Att hennes mail till JS var av integritetskränkande karaktär och borde hamna i slasken.

Aj Aj Aj Develi Du har nog aldrig suttit häktad eller för den del känner någon som suttit häktad.

Men här kommer en väl bevarad hemlighet, Make/ Maka, Far/ Mor, Syskon brukar höra av sej till den anhöriges advokat minst en gång per dag för att höra hur fallet ligger till och hur dom kan vara till hjälp.

Men det här är hemliga saker så för inte det här vidare.
Citera
2021-09-19, 00:56
Medlem
Kexet65s avatar
Tyvärr är ju detta ”case closed” efter att SD tog sig själv av daga.
”Någon” kommer därmed ”gå fri” - men som är inblandad i detta mord på LW på mer än ett sätt.
Tragiskt att åklagaren inte går vidare…..
Citera
2021-09-19, 00:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
SDs shorts, kanske? Vid den snabba översynen i hans bostad den 15e Maj, då man främst letade efter Lena, då tog GS en del foton rent allmänt runt omkring i hudet. Då såg man inget blod på tvättmaskinen. Inte så konstigt kanske.

Kan tänka mig att shortsen (med blod) på, senare kastades in i maskinen och det då blev ett s.k "avstryk", som alltså ingen krimtekniker uppmärksammade förrän vid husrannsakan. Inte heller gänget som städade hela huset från golv till tak såg detta, vilket är mycket märkligt.

Men om det "planerades" blod avsiktligt eller ej, det vete tusan.
Du menar några shorts som saknas?
De som togs i beslag 15 maj hade inget dna från LW, enbart SD.

Det är inte så konstigt att de inte såg fläcken på tvättmaskin.
Det står inte att GS såg det heller i protokoll. Vilket han väl säger långt senare.
De topsas via reagens av Lumiol.
Citera
2021-09-19, 01:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Eller så var det så att mejlen visar hans kontrollerande natur gentemot kvinnorna i hans liv. Alltså bevis mot honom i mordrättegång.

Men du menar att han vill skydda HD, och vara lite duddig, skulle vara SD:s främsta orsak till att opponera sig?
Den som är bekymrad över ett kommande FUP är HD, vilket ses i förhör, och den som ville stänga tråden var HD.

Jag menar att den som anser det integritetskränkande är högst troligt HD - eftersom det är hennes mail där hon är "duddig" med JS.
När han bjuder på HDs mail till polisen klipper hon kontakten.
Citera
2021-09-19, 01:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Aj Aj Aj Develi Du har nog aldrig suttit häktad eller för den del känner någon som suttit häktad.

Men här kommer en väl bevarad hemlighet, Make/ Maka, Far/ Mor, Syskon brukar höra av sej till den anhöriges advokat minst en gång per dag för att höra hur fallet ligger till och hur dom kan vara till hjälp.

Men det här är hemliga saker så för inte det här vidare.
Hur går det?

Ska jag behöva vara häktad för att erhålla sån visdom? 😅

Jag tar det igen för tredje gången:
▪️häktningsförhandlingarna sker bakom lyckta dörrar.
▪️Att ha kontakt med hans advokat är inget problem.
▪️Att få info om bevisning är ett problem.
Citera
2021-09-19, 01:23
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur går det?

Ska jag behöva vara häktad för att erhålla sån visdom? 😅

Jag tar det igen för tredje gången:
▪️häktningsförhandlingarna sker bakom lyckta dörrar.
▪️Att ha kontakt med hans advokat är inget problem.
▪️Att få info om bevisning är ett problem.

Håller med dej i sak men om inte det råder sekretess så är advokaten helt fri att upplysa anhöriga om hur fallet står,Och jag kan lova dej att det är det första anhöriga frågar advokaten om.
Citera
2021-09-19, 01:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Håller med dej i sak men om inte det råder sekretess så är advokaten helt fri att upplysa anhöriga om hur fallet står,Och jag kan lova dej att det är det första anhöriga frågar advokaten om.
Det råder sekretess.
Förundersökningssekretess.
HD har ingen mer rätt än nån annan att ta del av den informationen.

Hon nämner SDs bildserie och hon pratar om vad hon sagt till TB relaterat SDs häktningsförhandlingar och säger att hon fått infon från hans advokat.
Drygt ett år senare pratar hon igen om bevisläget m IB men i mer allmänna termer. Sen hamnar hon som misstänkt själv dagen efter.
Citera
2021-09-19, 01:35
Medlem
Citat:
Jag har inte nämnt tiden i parken.
Jag pratar om hur SD, HD, LW med barn åkte på olika utflykter tillsammans. Som nån form av vänskap. Man ser i loggar att de cachat tillsammans både här och där med familjerna.

Jag skrev ”GC-vän” respektive ”GC-väninna” med flit för jag cet att de inte var såta vänner. Var läser du in ”bff” i det…

Vad HD och LW gjorde eller inte under touren lägger jag inte så stor vikt vid. LW låg med HD:s man när HD var för svag för att ratta touren etc etc etc yes.

HD "var för svag, sjuk" i stort sett fyra år. Som inte har någon belysning i fallet, men utgör både anledningen till otroheten, löftet om äktenskap till LW, målarfärgen Soft (SD), bitterhet mm som däremot får strålkastarljus i FUP. Man belyser konsekvenserna, utan att berätta om grunderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in