2021-09-19, 07:34
Medlem
Vad hände med hans storslagna planer på Kanarieöarna? Vad jag minns skulle han starta någon form av farm där. Kvinnan han hade med sig stack hem. Man kan ju bara gissa orsaken. Kaj Linna är en bedragare uti fingerspetsarna och troligtvis skyldig även till de mord han friades för.
Citera
2021-09-19, 07:36
Medlem
Man förlorar snart hoppet om mänskligheten. Att det finns så många korkade människor? Hela tiden rullar det in pyramidspel av olika art, förut var det tvättmedel och nu är det bitcoin.

Men ärligt talat om han kan lura med några fattiga stackare bra för honom. Är man så korkad att man tror på 15% värdeökning i månaden förtjänar man att bli blåst.
Citera
2021-09-19, 08:05
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Vad hände med hans storslagna planer på Kanarieöarna? Vad jag minns skulle han starta någon form av farm där. Kvinnan han hade med sig stack hem. Man kan ju bara gissa orsaken. Kaj Linna är en bedragare uti fingerspetsarna och troligtvis skyldig även till de mord han friades för.

Det var väl till och med en skorpionfarm där de skulle mjölka dem på gift och sälja dyrt till big pharma?

Sådana galna idéer (om jag nu minns rätt) kan ju vara en indikator på att han inte är en fullblodslurendrejare utan någonstans själv fått för sig att det här är legit. Vissa människor har förmågan att övertyga sig själva om helt orimliga saker.
Citera
2021-09-19, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182

Gifte och skilde sig med Petra Wüllrich, hon jobbade och sa upp sig som
fångvaktare som han träffade i fängelset .. Hela sagan finns i artiklen

https://nyheter24.se/noje/932062-kaj...tenskapsforord
Citera
2021-09-19, 08:43
Medlem
Hegamons avatar
Kryptoprojekten verkar till stor del 90-98% sluta i decimering av värden. Kryptovaluta eller blockhain-teknologi, det har enligt mig ingen betydelse. Det är ett väldigt riskprojekt investera i kryptovaluta. Ja, möjligen att någon stor drake som Bitcoin kan funka långsiktigt.

Personligen skulle jag ej våga lägga pengar på ett sådant projekt. Ekonomiskt finns folk med en stor vilja att ta risker och ifall det finns en liten chans tjäna storkovan så tas den.
Senast redigerad av Hegamon 2021-09-19 kl. 09:08.
Citera
2021-09-19, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
https://www.aftonbladet.se/minekonom...r-i-kryptofond

Text ur artikeln ..
"Alla papper är klara och vi var i princip redo att öppna. Men det får nästa ägare ta hand om.
Affären blir klar inom kort. Nästa destination på Kaj Linnas omvälvande livsresa är Asien.
Mer detaljerade än så är inte planerna ännu.
– Det blir kanske Singapore eller Thailand. Världen är stor.
– Jag kommer nog leva som digital nomad ett tag innan jag bestämmer mig för var jag ska bo någonstans".

Den tidigare försäljaren Kaj Linna är väl åter tillbaka till "Ruffel & Båg konceptet", och fått mersmak att försöka förvalta 18 millar som förmodligen har minskat rätt mycket med olika felinvesteringar, vad hotellet kostade och har kostat hittills kan vi bara spekulera, men pandemin satte säkert stora hål i Kaj Linnas sparkonto. Och nu ska den snacksalige mytomanen flytta till Asien med hela konceptet i backfickan. Pyramidspel kan bara sluta på ett sätt, dvs. tjära och fjädrar, sen är sagan och pengarna slut. Får en en känsla när man läser artiklarna att KJ är stressad att få igång cirkusen. I Sverige är väl pyramidspel olagligt vad jag vet, men hur är det i Asien eller i övriga världen.

Vad det inte en annan Svensk som blåste folk på miljarder över hela världen i ett pyramidspel, tillsammans med en Bulgarisk kvinna som nu är försvunnen medans svensken ruttnar bort i ett fängelse i USA.
Citera
2021-09-19, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Vad det inte en annan Svensk som blåste folk på miljarder över hela världen i ett pyramidspel, tillsammans med en Bulgarisk kvinna som nu är försvunnen medans svensken ruttnar bort i ett fängelse i USA.

Dessa ?
42-årig svensk mitt i misstänkt miljardbedrägeri – nu åtalas Onecoin-ledarna av FBI
https://www.breakit.se/artikel/18970...ledarna-av-fbi
Svenske finansprofilen pekas ut i pyramidspel
https://www.expressen.se/dinapengar/...i-pyramidspel/
Citera
2021-09-19, 08:54
Medlem
IQ fiskmås på honom. Jisses. Och på alla som hoppar in i det här. Suck.
Citera
2021-09-19, 08:55
Medlem
Om det här är så säkert så kan väl Linna nöja sig med att investera sina egna pengar. Som om inte 18 miljoner skulle räcka till en bekväm levnad livet ut så skulle 15% avkastning i månaden på några satsade miljoner göra honom ännu rikare.
Citera
2021-09-19, 08:56
Bannlyst
Det låter som en fantastisk möjlighet för Kaj Linna.

Att på gamla dar, och 13 år i fängelse sätta sitt rekord-skadestånd på spel genom bulvaner och brevlådeföretag i både Luxenburg och Maldiverna. I hopp att kanske dubblera sin förmögenhet.
Senast redigerad av Bensindriven 2021-09-19 kl. 09:01.
Citera
2021-09-19, 08:59
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Låginkomsttagare brukar väl sällan ha särskilt mycket pengar att investera och förstår inte riktigt kritiken han får eller är det möjligen fördold reklam?
Zlatan fick ju sitta hos Skavlan och göra reklam men kanske inte var samma sak?
Citera
2021-09-19, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Dessa ?
42-årig svensk mitt i misstänkt miljardbedrägeri – nu åtalas Onecoin-ledarna av FBI
https://www.breakit.se/artikel/18970...ledarna-av-fbi
Svenske finansprofilen pekas ut i pyramidspel
https://www.expressen.se/dinapengar/...i-pyramidspel/

Precis, Kaj tänkte väl säkert om det var så lätt så kan han göra likadant. Tydligen så hade one coin 60.000 medlemmar i Sverige och 3 miljoner över hela världen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in