2021-09-18, 11:38
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
"De som verkligen INTE smittar och som nu har god immunitet- alltså de som tidigare smittats utan hjälp av något vaccin, får inte någon notering i något vaccinpass, trots att dessa personer har bättre skydd."

Ja, det är så dåligt! Men, kom ihåg, FHM har ju hela tiden gått ut med att skyddet kan förbättras för de som redan haft smittan, helt utan vetenskaplig grund vad jag kan se, allt för att driva in fårskocken i vaccinprogrammet.....De flesta vet att naturlig smitta ger bästa skyddet. Att då som person med genomgången sjukdom bli klassad som "ovaccinerad" är stötande, ja rent förolämpande, men FHM går "all in" med vaccinationsgrad så nära 100% som möjligt, och skiter blankt i individen, fy f*n!

Med det klena ( nästan obefintliga?) skydd som injektionen ger mot Delta ( massor med rapporter i världen), så framhärdar ändå FHM och försöker pressa folk att ta sprutan med hot om framtida begränsad rörlighet, fy f*n igen!

Det vore ganska komiskt om någon lyckades anmäla FHM till någon konsument-organisation för falsk marknadsföring eller något dylikt då FHM börjar allt mer likna diverse suspekta säljföretag. Mest absurt, det går bra att straffa läkare typ sjukvårdens ansvarsnämnd, när någon jeppe ordinerat något korkat, men när hela organisationen kör typ japansk självmordspilot, då finns det ingen som vågar stoppa vansinnet.
Citera
2021-09-18, 11:39
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Har du källa för det du påstår, att operationer ställs in p.g.a att personer som inte är allergiska mot vaccinet vägrar vaccinet och blir sjuka i covid?

Jag känner folk som jobbar i vården och jag känner personer som fått sina operationer inställda p.g.a vårdkön. Det är pinsamt att vi ens ska behöva ha diskussionen om du ens känner till begreppet "vårdkö" eftersom vi inte skulle ha någon vårdkö om det fanns tillgänglig sjukvårdskapacitet.

Citat:
Problemet som jag kan se det verkar snarare vara att den svenska vården sedan länge har haft stora problem med att klara av sina åtaganden, vårdköer och överbeläggningar är inget nytt utan förkom även innan pandemin och nu senast hörde jag något anmärkningsvärt, om situationen på Akademiska i Uppsala. Tydligen så delas grytlock och bestick ut till patienter för att de ska kunna larma personalen vid behov:

Du menar att vårdkön skulle varit lika lång om man tog bort alla covidpatienter? Väljer du att gå till matbutiken när det är mest kunder där också och tror att det går lika fort som när det är en person framför i kassakön?
Citera
2021-09-18, 11:42
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Det vore ganska komiskt om någon lyckades anmäla FHM till någon konsument-organisation för falsk marknadsföring eller något dylikt då FHM börjar allt mer likna diverse suspekta säljföretag. Mest absurt, det går bra att straffa läkare typ sjukvårdens ansvarsnämnd, när någon jeppe ordinerat något korkat, men när hela organisationen kör typ japansk självmordspilot, då finns det ingen som vågar stoppa vansinnet.

Ja, tror att Sveriges politiker och myndigheter har sålt sig och sitter fast i något avtal med vaccinbolagen som gör att de agerar som de gör.
Citera
2021-09-18, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Åfan..
Pfizer närmar sig snart datummärkning som för vissa livsmedel, då snackar vi booster var 4:e månad...

En liten fundering här:

Sverige har idag 10,23 miljoner invånare.
Enligt statistiken har Sverige sen dag 1(4feb 2020) tills den 8/9-21 haft 1.136.535 Covid-fall.
Enlig samma statistik har 14,661 dött tills den 8/9-21.
Då får vi 1.136.535 minus 14,661 = 1.121.874 personer i riket som nu bör ha immunitet nu mot C19...?
6,33 miljoner invånare anges som fullt vaccinerade, totalt anges 13,4 miljoner doser för landet
Då bör vi ha 370.000 med enkel dos vaccin.

Då bör vi ha runt 7.821.874 som har skydd mot C19 idag, naturligtvis har vi ingen aning om hur många av de som redan haft covid som blivit påtvingade vaccin, men vi har väl nu kommit upp i sådana mängder av personer som har visst skydd att det börjar bli svårt för viruset, som nu måste mutera så pass att det kan fortsätta att smitta.

Då har vi runt 2.408.126 ovaccinerade idag som kan sprida smitta, som fortfarande iakttar försiktighet, samt 6.330.000 dubbel dos +370.000 enkel dos som också kan sprida Deltan, dock utan att insjukna svårt, reserverat att dosen inte förfallit i effekt.

Då blir frågan, vad blir värst...
2.408.126 ovaccinerade som iakttar försiktighet och där en del kör med masker.
6,700.000 vaccinerade som kutar runt med enbart eget skydd, och struntar helt i alla former av skydd.
1.121.874 som är immuna genom egen sjukdom och inte kan sprida smittan vidare
Det är många fler än så som har naturlig immunitet.

24 maj-4 juni 2021 hade hela 35.1% av svenska barn 11-19 år antikroppar. Det var innan man hade börjat vaccinera den gruppen (sida 6):

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/9c5893f84bd049e691562b9eeb0ca280/pavisning-antikroppar-mot-sars-cov-2-blodprov-oppenvarden.pdf

Men när man mätte i Rinkeby-Kista förra sommaren så låg man dubbelt så högt som riksgenomsnittet.

I de här grupperna med lägst vaccinationsvilja kan det mycket väl vara 50% som haft covid, eller mer. Det kan ju vara en del av förklaringen till varför de inte vill vaccinera sig. 25-åringar som bor i Rinkeby kan svenska, och är kapabla att fatta egna beslut. Det är inga infödingar som inte märkt att vi har en pandemi, som myndigheterna verkar tro.
Senast redigerad av aw 2021-09-18 kl. 11:58.
Citera
2021-09-18, 12:07
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Skiljelinjen är tydlig också här. Min fru och jag sitter för närvarande och diskuterar hur vi skall avsluta vår bekantskap med en vän, och hur vi skall göra det på ett för alla parter så skonsamt sätt som möjligt. Den här "vännen" uttrycker ideligen åsikten att vi som "antivaxxers" bör förbjudas att försörja oss, ungefär på det sätt som sker i Italien just nu. Lösningen är enligt henom enkel - allt vi behöver göra för att slippa tänka på det här är att "vaccinera" oss.

När jag tittade på presskonferensen i veckan så reagerade jag på att de direkt uppmanade människor att försöka få andra att gå och ta vaccinet, alltså typ övertala och påverka.

När politiker och myndighetsrepresentanter uttalar sig så här så kan det ju bli så att folk förvandlas till aktivister, de anser väl likt andra typer av aktivister, som djurrättsaktivister, veganer och liknande, att de har mandat eller rätt att lägga sig i och försöka påverka genom att bete sig som du beskriver ovan, mycket obehagligt är det i alla fall:

https://www.dn.se/sverige/regeringen-skjuter-till-pengar-for-att-fler-ska-vaccinera-sig/

Har också sett uppmaningar tidigare om att man bör ta avstånd från dem som är tveksamma till vaccinet eller "anti-vaxx", sluta umgås med dem, typ utfrysning. En tanke med detta kan också vara så att de inte vill att de som är positiva till vaxxet ska påverkas av oss kritiker eller "anti-vaxxers" och ändra uppfattning. Därför ska vi frysas ut eller isoleras.

Känns lite som sektbeteende.
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-09-18 kl. 12:10.
Citera
2021-09-18, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jovisst, men de finns fina pengar att tjäna på detta.

Javisst, skulle tro att pengarna redan är bärgade, regeringen ( Löfven) skröt ju brett i våras att de "säkrat" massor med miljoner injektioner, som de får kasta eller skänka om den "otacksamma" befolkningen inte vill ha det meningslösa mRna't. Meningslöst, eftersom det inte verka täcka Delta särskilt bra, eller inte alls!?
Citera
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är många fler än så som har naturlig immunitet.

24 maj-4 juni 2021 hade hela 35.1% av svenska barn 11-19 år antikroppar. Det var innan man hade börjat vaccinera den gruppen (sida 6):

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/9c5893f84bd049e691562b9eeb0ca280/pavisning-antikroppar-mot-sars-cov-2-blodprov-oppenvarden.pdf

Men när man mätte i Rinkeby-Kista förra sommaren så låg man dubbelt så högt som riksgenomsnittet.

I de här grupperna med lägst vaccinationsvilja kan det mycket väl vara 50% som haft covid, eller mer. Det kan ju vara en del av förklaringen till varför de inte vill vaccinera sig. 25-åringar som bor i Rinkeby kan svenska, och är kapabla att fatta egna beslut. Det är inga infödingar som inte märkt att vi har en pandemi, som myndigheterna verkar tro.

Vi är nog överens om att dessa "mätningar" närmar sig beg bilhandlare, man kan trolla duktigt med statistiken. Just nu är ju frågetecknen hur det egentligen ligger till med de som nu insjuknar, där man direkt pekade ut ovaccinerade, där det sen sakta kryper fram andra detaljer....
Citat:
När jag tittade på presskonferensen i veckan så reagerade jag på att de direkt uppmanade människor att försöka få andra att gå och ta vaccinet, alltså typ övertala och påverka.

När politiker och myndighetsrepresentanter uttalar sig så här så kan det ju bli så att folk förvandlas till aktivister, de anser väl likt andra typer av aktivister, som djurrättsaktivister, veganer och liknande, att de har mandat eller rätt att lägga sig i och försöka påverka genom att bete sig som du beskriver ovan, mycket obehagligt är det i alla fall:

https://www.dn.se/sverige/regeringen-skjuter-till-pengar-for-att-fler-ska-vaccinera-sig/

Har också sett uppmaningar tidigare om att man bör ta avstånd från dem som är tveksamma till vaccinet eller "anti-vaxx", sluta umgås med dem, typ utfrysning. En tanke med detta kan också vara så att de inte vill att de som är positiva till vaxxet ska påverkas av oss kritiker eller "anti-vaxxers" och ändra uppfattning. Därför ska vi frysas ut eller isoleras.

Du har helt rätt i att vi ser ett sekt-beteende, det värsta med detta är att det kan bli en tändande gnista i samhället. Vi har redan nog med skjutningar och andra problem, att nu tillföra en ideologi som närmar sig filmen Farenheit 451 underlättar knappast:
https://www.youtube.com/watch?v=9GHEBWITnlU
Senast redigerad av vittne-x 2021-09-18 kl. 12:26.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är något av de här: https://covid19.trackvaccines.org/vaccines/

Jag tror inte på något av vaccin teknikerna kommer fungera. Inget som innefattar att hjälpa kroppens immunförsvar känna igen covid. Enda lösningen är att hitta ett läkemedel som dödar viruset. Ett antibiotika mot virus.
Citera
2021-09-18, 12:22
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jaså Alfa är inte första sorten? Då har jag misstagit mig. Jag hade första omgången tidigt. Så här i efterhand kan jag lite grand ångra att jag inte testade mig. När jag var sjuk första gången fanns inte möjligheten, men skulle kanske ha testat efter andra. Hade varit kul att veta vad jag haft.
Vad tror du om min mag-covid då? När jag kissade med stjärten och hade svinont i lederna?

Jag är dålig i magen även i vanliga fall och tar medicin emot för mycket gall-salter. Men när jag hade Covid-19 våren 2020 så var jag extremt dålig i magen. Även jag "kissade med skjärten" en hel vecka. Dessutom sov jag mycket, inte minst dag 10 och 11, och då blev det inte mycket äta för mig. Jag gick ner, minst 5 kilo i vikt.
Citera
2021-09-18, 12:28
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Testa att titta på nyheterna. Har varit uppe i amerikanska senatsförhör.

GSK (Glaxo Smith Kline) äger labbet där Dr Peter Daszak (EcoHealth Alliance)
bedrev gain of function forskning på SARS i Wuhan, med pengar från Anthony S. Fauci (NIH).
Forskningen flyttade dit när president Barack Obama förbjöd gain of function forskning i USA.

Ja, sådan forskning är farlig, vansinnig och har inte heller lett till några framsteg om virussjukdomar. Jag känner till att den finansierades av bl.a CDC. Tilläggas skall att de två forskare som just anklagades i Chanel 4 dokumentären, märkligt nog, inte vill uttala sig om en sådan, extremt, allvarlig anklagelse.
Citera
2021-09-18, 12:38
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om en dubbelvaccinerad dessutom tar en boostershot så ökar skyddet från att bli smittad med 10 ggr.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/coronavirus/third-covid-shot-boosts-immunity-tenfold-israeli-study-now-peer-reviewed-679591

Perfekt, då får jag samma super-duper immunitet som en 20 åring som både haft konstaterad Covid-19 och som fått två vaccindoser.

Jag utgår ifrån att man, senast, efter årsskiftet kommer att börja ge bosterdoser. Eftersom jag genom min arbete tillhör priogrupp 2, så kommer jag att kunna få en sådan bosterdos ganska tidigt. Hoppas att det blir Moderna denna gång, vilket verkar kunna ge en stabilare immunitet jämfört med Pfizer.
Citera
2021-09-18, 12:41
Medlem
Citat:

Har faktiskt funderat på att bryta med dessa personer.
Har senaste tiden gjort omröstningar på fb och Instagram där majoriteten är just för tvång, införande av vaccinpass som även skulle gälla i skolor, på arbetet och rätten att handla i matbutiker.
Vill inte ha med såna fascister att göra.
Dock vet jag att många av dessa är genomsnälla men korkade.
Dom förstår inte bättre. Man vill bara ruska om dom.
Men vissa driver på detta med vaccin så hårt att jag äcklas av dom.
Senast redigerad av granskottet80 2021-09-18 kl. 12:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in