2021-09-17, 23:14
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Om vi på något vis skall försöka hålla vetenskapsvinkel i den här tråden så, vad talar för att "vaccinera" barn och vad talar emot det?
Korrrekt. Gick händelserna i förväg. 12 år och uppåt. Sorry.
Citera
2021-09-17, 23:17
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Det verkar så. Framför allt vill jag ifrågasätta strategin med att vaccinera allt och alla. Hade man hållt sig till riskgrupperna och boostat med jämna mellanrum så kanske det hade räddat en del där, men att istället få med så många som möjligt tror jag inte alls på.
Det är väl mycket för den kritiska massans skull.
Citera
2021-09-17, 23:18
Medlem
Citat:
Jag hör också mina egna barns berättelser om hur klasskamraterna med vaccinerade föräldrar säger att "mamma tycker inte att jag också skall få ta vaccinet", så det finns säkert alla sorters uppfattningar.
Tror inte det kommer räcka.

Förändringen sker stegvis. Snart kommer 1-åringar behöva vaccinbevis för att åka till Kanarieöarna. Då kommer föräldrarna kämpa med det ett litet tag, tills de övervinner rädslan och vaccinerar 1-åringen. Sen kommer de försöka övertala alla andra.

Det är en nedåtgående spiral. Det skulle krävas stenhårda åtgärder för att ändra kurs. Typ att staten går in och sekretessbelägger människors vaccinationsstatus, förbjuder verksamheter att fråga sina gäster och anställda om de är vaccinerade, och likställer vaccinationssegregering med annan olaglig diskriminering.

Men det kommer inte hända. Om ett halvår kommer Folkhälsomyndigheten stå där och säga att "nyttan överväger fördelarna för 1-åringarna", och så kommer de rekommendera vaccination från 6 månader när Pfizer är godkänt för det.

På sikt kan du räkna med att föräldrar till vaccinerade barn lägger sig i vilka de leker med, och bara bjuder vaccinerade på kalas m.m. Det kommer finnas privata fotbollslag och simskolor bara för vaccinerade barn. Ditt barn kanske mobbas för att de inte är vaccinerat, osv. En fullt naturligt utveckling, i samma riktning.
Citera
2021-09-17, 23:20
Bannlyst
Smittar en vaccinerad lika mycket som en ovaccinerad?

Så en vaccinerad utan symtom kan enkelt smitta en ovaccinerad om dom är i samma lägenhet?
Citera
2021-09-17, 23:31
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Smittar en vaccinerad lika mycket som en ovaccinerad?

Så en vaccinerad utan symtom kan enkelt smitta en ovaccinerad om dom är i samma lägenhet?
Lyssnar ofta på radion när jag är i garaget och de säger att ovaccinerade smittar. Behöver inte ens vara smittad utan att det räcker att du är ovaccinerad. Dag ut och dag in. Indoktrineringen är total.
Citera
2021-09-17, 23:32
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Tror inte det kommer räcka.

Förändringen sker stegvis. Snart kommer 1-åringar behöva vaccinbevis för att åka till Kanarieöarna. Då kommer föräldrarna kämpa med det ett litet tag, tills de övervinner rädslan och vaccinerar 1-åringen. Sen kommer de försöka övertala alla andra.

Det är en nedåtgående spiral. Det skulle krävas stenhårda åtgärder för att ändra kurs. Typ att staten går in och sekretessbelägger människors vaccinationsstatus, förbjuder verksamheter att fråga sina gäster och anställda om de är vaccinerade, och likställer vaccinationssegregering med annan olaglig diskriminering.

Men det kommer inte hända. Om ett halvår kommer Folkhälsomyndigheten stå där och säga att "nyttan överväger fördelarna för 1-åringarna", och så kommer de rekommendera vaccination från 6 månader när Pfizer är godkänt för det.

På sikt kan du räkna med att föräldrar till vaccinerade barn lägger sig i vilka de leker med, och bara bjuder vaccinerade på kalas m.m. Det kommer finnas privata fotbollslag och simskolor bara för vaccinerade barn. Ditt barn kanske mobbas för att de inte är vaccinerat, osv. En fullt naturligt utveckling, i samma riktning.
Njae, nu drar du väl ändå iväg lite? Och varför skulle den vaccinerade majoriteten bli så vettskrämd för att beblanda sig med den ovaccinerade minoriteten? Är inte det ologiskt?

Visst är det hysteriskt just nu, och jag är fullt medveten om att många "vaxxare" kommer betrakta oss "anti-vaxxers" som paria, men är inte detta övergående? Kommer inte furnuftet att segra inom de närmaste åren?
Citera
2021-09-17, 23:48
Medlem
Citat:
Njae, nu drar du väl ändå iväg lite? Och varför skulle den vaccinerade majoriteten bli så vettskrämd för att beblanda sig med den ovaccinerade minoriteten? Är inte det ologiskt?

Visst är det hysteriskt just nu, och jag är fullt medveten om att många "vaxxare" kommer betrakta oss "anti-vaxxers" som paria, men är inte detta övergående? Kommer inte furnuftet att segra inom de närmaste åren?
Baserat på 2020 och 2021 har jag svårt att tro att förnuftet kommer att segra 2022.

Om jag hade sagt för ett år sen att Sverige kommer massvaccinera 12-åringar om ett år, så hade du flyttat tråden till Konspirationsteorier.

Den här skiljelinjen till ovaccinerade är i praktiken redan verklighet i USA, och det är amerikanska vänstern som driver det. Det betyder att det snart kommer hit. Ovaccinerade är social paria där, och kommer snart vara det här också.
Citera
2021-09-17, 23:56
Medlem
Citat:

Jag är ingen antivaxxer, jag är anti-överflödiga vaxx.

Men med svininfluensan var det så. Man duckade och sedan kunde man håna alla som vaccinerade sig. Fast det är aldrig så kul att säga ”vad var det jag sa” som man trodde att det skulle vara. Man tycker mest synd om folk som går på skiten.

Men svininfluensan var ett ”dry-run” där Sverige var testlabb. Den här gången släpper de det inte.
Citera
2021-09-17, 23:57
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Baserat på 2020 och 2021 har jag svårt att tro att förnuftet kommer att segra 2022.

Om jag hade sagt för ett år sen att Sverige kommer massvaccinera 12-åringar om ett år, så hade du flyttat tråden till Konspirationsteorier.

Den här skiljelinjen till ovaccinerade är i praktiken redan verklighet i USA, och det är amerikanska vänstern som driver det. Det betyder att det snart kommer hit. Ovaccinerade är social paria där, och kommer snart vara det här också.
Klockrent. Som min tråd om vaccinskadade. Den kommer nog aldrig se dagens ljus igen.
Citera
2021-09-17, 23:59
Medlem
Citat:

Mycket bra poäng.
Citera
2021-09-18, 00:01
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:

Skiljelinjen är tydlig också här. Min fru och jag sitter för närvarande och diskuterar hur vi skall avsluta vår bekantskap med en vän, och hur vi skall göra det på ett för alla parter så skonsamt sätt som möjligt. Den här "vännen" uttrycker ideligen åsikten att vi som "antivaxxers" bör förbjudas att försörja oss, ungefär på det sätt som sker i Italien just nu. Lösningen är enligt henom enkel - allt vi behöver göra för att slippa tänka på det här är att "vaccinera" oss.
Citera
2021-09-18, 00:04
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Jag är ingen antivaxxer, jag är anti-överflödiga vaxx.

Men med svininfluensan var det så. Man duckade och sedan kunde man håna alla som vaccinerade sig. Fast det är aldrig så kul att säga ”vad var det jag sa” som man trodde att det skulle vara. Man tycker mest synd om folk som går på skiten.

Men svininfluensan var ett ”dry-run” där Sverige var testlabb. Den här gången släpper de det inte.
Jag hade grishostan, den var som bäst halvkul kan jag säga... Ångrar jag att jag tog skiten naturligt istället för att stå och slåss om att vara först i kön till vaccinationen som så många gjorde? Knappast!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in