Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Jag hör också mina egna barns berättelser om hur klasskamraterna med vaccinerade föräldrar säger att "mamma tycker inte att jag också skall få ta vaccinet", så det finns säkert alla sorters uppfattningar.
Tror inte det kommer räcka.
Förändringen sker stegvis. Snart kommer 1-åringar behöva vaccinbevis för att åka till Kanarieöarna. Då kommer föräldrarna kämpa med det ett litet tag, tills de övervinner rädslan och vaccinerar 1-åringen. Sen kommer de försöka övertala alla andra.
Det är en nedåtgående spiral. Det skulle krävas stenhårda åtgärder för att ändra kurs. Typ att staten går in och sekretessbelägger människors vaccinationsstatus, förbjuder verksamheter att fråga sina gäster och anställda om de är vaccinerade, och likställer vaccinationssegregering med annan olaglig diskriminering.
Men det kommer inte hända. Om ett halvår kommer Folkhälsomyndigheten stå där och säga att "nyttan överväger fördelarna för 1-åringarna", och så kommer de rekommendera vaccination från 6 månader när Pfizer är godkänt för det.
På sikt kan du räkna med att föräldrar till vaccinerade barn lägger sig i vilka de leker med, och bara bjuder vaccinerade på kalas m.m. Det kommer finnas privata fotbollslag och simskolor bara för vaccinerade barn. Ditt barn kanske mobbas för att de inte är vaccinerat, osv. En fullt naturligt utveckling, i samma riktning.