2021-09-17, 21:19
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Nu trollar du.

nja det kallas för ironi.. men det var du som började med dina 100.000
Citera
2021-09-17, 21:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Sannolikheten är så extremt låg att det är skrattretande att använda det som argument. Tänk på att 120000 mestadels friska barn akutvårdats för huvudskada efter fallolyckor under pandemin. Funderar du mycket på det? Hur många barn har varit på iva pga covid? Ca 50-60 stycken va? De flesta från någon riskgrupp.

Det är alltså 2000 gånger vanligare att barn behöver akutvård efter att ha ramlat och slagit huvudet än intensivvård av covid.

Undrar vad som krävs för att du och andra alarmister ska vakna upp och ta in och jämföra statistik istället för att hetsa upp er över artiklar i Aftonbladet.

Har 120 tusen barn akutvårdats för fallolyckor under pandemin? 😄 Tillåt mig tvivla på den uppgiften. Men även om det vore sant. Hur smittsamma är dessa olyckor?
Citera
2021-09-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
nja det kallas för ironi.. men det var du som började med dina 100.000

Fullt realistiskt siffra ifall alla skulle insjuknat under en period på några få månader. Ca. 70,000 covid-patienter har sjukhusen haft trots de ganska omfattande restriktionerna i samhället och massvaccineringen.
Citera
2021-09-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Vaccinmotståndarna brukar föra fram olika teorier som går ut på att vaccinerna skulle försvaga immunförsvaret. Enligt dessa teorier så kommer det försvagade immunförsvaret att göra att man behöver fylla på med fler och fler sprutor, ifall man har tagit första sprutan. Den som aldrig har tagit några sprutor, kommer däremot att få utmärkt immunitet, enligt vaccinmotståndarnas uppfattning. Det som beskrivs, är alltså att vaccinerna skapar ett beroende, så att man inte kan sluta fylla på med ännu fler vaccindoser.

Jag tycker att dessa teorier låter märkliga, men jag har inte tillräckliga kunskaper för att själv kunna säga huruvida teorierna är sanna eller icke.

Ett annat märkligt resonemang som återkommer, är att vaccinerna skulle vara farliga på grund av spike-proteinerna. Det är inte ett märkligt påstående i sig, men det märkliga är att samma personer som varnar för spike-proteinerna, samtidigt förespråkar en strategi som bygger på immunitet genom infektion. Blir spike-proteinerna mindre farliga när dom kommer i form av virus?

Några av dom påståenden som cirkulerar, kan jag själv säga att dom är fel. Exempelvis återkommer påståendet att Sverige inte har haft någon överdödlighet under epidemins härjningar, trots att officiell statistik visar på kraftig överdödlighet. Sedan har vi påståendet att många av dödsoffren skulle ha dött "med och inte av" Corona. Det har blivit en sorts sanning i vissa kretsar.

Vilka fler märkliga påståenden cirkulerar?
Bra att du lyfter upp kritik från båda sidorna av vaccinet. Osannningar förekommer ju hos båda sidorna även om man kanske inte vill inse det. Men känslan jag får är att vacciinskeptikerna är mer hängivna till dessa teorier än de som tar vaccinet.

Vacciiinaationstakten går framåt och det känns ju skönt tycker jag!
Citera
2021-09-17, 21:34
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Du måste vara störd. "Skäms".... Vem fan är du att säga något sånt till andra i denna tråd!

Har du inte fattat nånting. Trots all din tid i denna tråd......

CRISIS LEADS TO MEDIA HYPE AND PROFITS: Dr Peter Daszak of EcoHealth Alliance said at a workshop, “We need to increase public understanding of the need for Medical Countermeasures (MCM) such as a pan-influenza or pan-coronavirus vaccine. (During an infectious disease crisis) A key driver is the media, and the economics follow the hype. We need to use that hype to our advantage to get to the real issues. Investors will respond if they see profit at the end of the process.” This workshop on Rapid MCM Response to Infectious Diseases was co-convened by the National Academies of Sciences with three national fora in Washington, DC on 26 and 27 March 2015.
https://www.sundayguardianlive.com/news/follow-patents-trail-find-covid-19-origin
Oki dokey, du tror alltså att detta har något samband med SARS-COV2 pandemin. Och du har alltså använt ditt sk "sunda förnuft" för att dra den sk. "slutsatsen"?

Det är just sådant som gjort mig så misstänksam emot konspirationsteorier. Men hör och häpna, jag lutar faktiskt åt att en konspirationsteori vad gäller SARS-COV2, och det, mest beroende på en synnerligen övertygande TV dokumentär ifrån Chanel 4. Det är mycket möjligt att jag dragit förhastade slutsatser, men i nuläget så anser jag att labbteorin kan stämma, att SARS-COV2 är ett CCP*-virus, frisläppt av misstag ifrån ett, blott, nivå 2 skyddklass labb, som, för övrigt ligger granne med den berömda djurmarknaden.

Vi har ju t.ex hört om att viruset muterar mycket, men så var det inte ifrån början, som brukar ske när ett virus skall anpassa sig till en mänsklig värd. Få mutationer skedde i börjsn, vilket, kan, tyda på att, det ursprungliga, SARS-COV2 viruset redan anpassat sig till människokroppen!. Detta kan bara ske om man genmanipulerar en djurvärd, t.ex en labbråtta och låtit det ursprungliga SARS-COV2 viruset mutera där. (Att det ligger ett labb bredvid djurmarknaden såg jag i en annan TV-dokumentär). Detta är dock bara, en, sak som pekar mot att labbteorin. Det finns, naturligtvis, flera andra.
*Kinas kommunistiska parti
Citera
2021-09-17, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De två du nämner är bara trams naturligtvis. Vacciner oavsett teknik "infekterar" inte utan direkt eller indirekt triggar immunförsvaret att reagera och generera antikroppar. Och det är inget som slits ut. Varje människas immunförsvar möter hundratals främmande partiklar varje dag och det enda som gör det försvagat är åldern möjligtvis. Och fria fragment av spikeproteinet som produceras av mRNA-/adenovektorvacciner är döda partiklar som inte kan göra någon skada, bara agera antigener om det inte snabbt bryts ner av framförallt leverenzymer.

Grafenoxid har man inbillat sig att vaccinerna innehåller. Har funnits med i utvecklingen av mRNA-tekniken men används inte längre. Utförliga innehållsförteckningar på vaccinerna hittar du enkelt i FASS eller i certifieringsansökningarna så det är lätt att avfärda. Det finns inga dolda ingredienser.

Det här hänger lite ihop med magnetism som man ser kring injektionsstället säger de. En av de mest absurda påståendena.

Det finns säkert fler saker.
Finns stor okunskap om hur vacciinet verkar, där lärde jag mig någonting nytt av dig.
Något jag tänker på är när jag tog vacciinet i våras är att det borde funnits några infobroschyrer om hur vacciinet verkar, eller det kanske fanns utan jag la märke till de.
Citera
2021-09-17, 21:39
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Faktum är att dödsfall bland icke-riskgrupper är ytterst ovanligt.

Du försöker skrämma folk med att covid-19 är 3 gånger dödligare än säsongsinfluensa.
Det spelar ingen roll om den vore 10 gånger dödligare, eftersom risken fortfarande är försumbar för alla utan bakomliggande sjukdomar.

Ja, det stämmer, men det rör sig, likt förbannat, om en allmänfarlig och samhällsfarlig sjukdom, som påverkat oss alla, fast Sverige har haft, relativt, milda restriktioner och rekommendationer. Men vi måste nu lära oss att leva med den, och då måste man göra skillnad på ovaccinerade och vaccinerade/de som haft, konstaterad, covid-19. Det är då som det blir moraliska dilemman......
Citera
2021-09-17, 21:42
Medlem
SagaVestenBootss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Viruset har fram till nu haft ihjäl ca. 4,683,977 människor.

Det tror jag är manipulerade siffror. Oavsett manipulerade siffror eller ej, så är 4,6 miljoner av 7 miljarder väldigt lite.

Jag står fast vid att rubrikändring är på sin plats.
Citera
2021-09-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De två du nämner är bara trams naturligtvis. Vacciner oavsett teknik "infekterar" inte utan direkt eller indirekt triggar immunförsvaret att reagera och generera antikroppar. Och det är inget som slits ut. Varje människas immunförsvar möter hundratals främmande partiklar varje dag och det enda som gör det försvagat är åldern möjligtvis. Och fria fragment av spikeproteinet som produceras av mRNA-/adenovektorvacciner är döda partiklar som inte kan göra någon skada, bara agera antigener om det inte snabbt bryts ner av framförallt leverenzymer.

Grafenoxid har man inbillat sig att vaccinerna innehåller. Har funnits med i utvecklingen av mRNA-tekniken men används inte längre. Utförliga innehållsförteckningar på vaccinerna hittar du enkelt i FASS eller i certifieringsansökningarna så det är lätt att avfärda. Det finns inga dolda ingredienser.

Det här hänger lite ihop med magnetism som man ser kring injektionsstället säger de. En av de mest absurda påståendena.

Det finns säkert fler saker.

Sluta sprida desinformation. Spikproteinet är det som dödar covid-sjuka när det väl når blodet i för stora mängder. Det är också därför som olika delar av kroppen kan få konstiga symptom som var svåra at förklara innan man lyckades visa detta. Därför olika blodgrupper drabbas olika mm mm.

Om du inte har en aning om vad du talar om, är det bättre att vara tyst. Att sprida dina okunskapar kan vara dödligt. Vill du ha det på ditt samvete?
Citera
2021-09-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja, dagen du får covid och behöver sjukvård och därmed tar upp sjukvårdskapacitet som tas från andra som hamnar i vårdkön p.g.a dig är det helt korrekt att du ska skämmas. Personligen tycker jag att personer som ni skall exkluderas sjukvård dagen det behövs eftersom det är folk som inte får sina operationer p.g.a er redan idag.

Ok! Men om jag får allvarliga biverkningar av ett nödgodkänt(som knappt fungerar) vaccin kanske till och med dör. Kan jag vara stolt som gjorde rätt iaf?
Citera
2021-09-17, 21:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Visst men 3 gånger dödligare än något som är försumbart innebär att risken fortfarande är försumbar.

Det är 3 gånger större risk att dö i en flygkrasch om du flyger tre gånger istället för en gång.

Men risken är fortfarande obefintlig.

Skulle inte kalla en risk för 1 på 100 för obefintlig, men ungefär så många som får covid19 avlider.
Citera
2021-09-17, 21:53
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleVarg
Bra att du lyfter upp kritik från båda sidorna av vaccinet. Osannningar förekommer ju hos båda sidorna även om man kanske inte vill inse det. Men känslan jag får är att vacciinskeptikerna är mer hängivna till dessa teorier än de som tar vaccinet.

Vacciiinaationstakten går framåt och det känns ju skönt tycker jag!
Alla ska med. Oavsett ålder. Bill Gates pratade om att alla borde vaccineras, ALLA, redan innan denna epidemi bröt ut. De hade även ett simulationstema om det några månader innan det började. Hur de skulle göra. Hur Media skulle ställa sig till det. Väcker det inte lite frågor om hur verkligheten ser ut i dag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in