Citat:
Ursprungligen postat av
shoottheelks
Du måste vara störd. "Skäms".... Vem fan är du att säga något sånt till andra i denna tråd!
Har du inte fattat nånting. Trots all din tid i denna tråd......
CRISIS LEADS TO MEDIA HYPE AND PROFITS:
Dr Peter Daszak of EcoHealth Alliance said at a workshop, “We need to increase public understanding of the need for Medical Countermeasures (MCM) such as a pan-influenza or pan-coronavirus vaccine. (During an infectious disease crisis)
A key driver is the media, and the economics follow the hype. We need to use that hype to our advantage to get to the real issues. Investors will respond if they see profit at the end of the process.” This workshop on Rapid MCM Response to Infectious Diseases was co-convened by the National Academies of Sciences with three national fora in Washington, DC on 26 and 27 March 2015.
https://www.sundayguardianlive.com/news/follow-patents-trail-find-covid-19-origin
Oki dokey, du tror alltså att detta har något samband med SARS-COV2 pandemin. Och du har alltså använt ditt sk "sunda förnuft" för att dra den sk. "slutsatsen"?
Det är just sådant som gjort mig så misstänksam emot konspirationsteorier. Men hör och häpna, jag lutar faktiskt åt att en konspirationsteori vad gäller SARS-COV2, och det, mest beroende på en synnerligen övertygande TV dokumentär ifrån Chanel 4. Det är mycket möjligt att jag dragit förhastade slutsatser, men i nuläget så anser jag att labbteorin kan stämma, att SARS-COV2 är ett CCP*-virus, frisläppt av misstag ifrån ett, blott, nivå 2 skyddklass labb, som, för övrigt ligger granne med den berömda djurmarknaden.
Vi har ju t.ex hört om att viruset muterar mycket, men så var det inte ifrån början, som brukar ske när ett virus skall anpassa sig till en mänsklig värd. Få mutationer skedde i börjsn, vilket, kan, tyda på att, det ursprungliga, SARS-COV2 viruset
redan anpassat sig till människokroppen!. Detta kan bara ske om man genmanipulerar en djurvärd, t.ex en labbråtta och låtit det ursprungliga SARS-COV2 viruset mutera där. (Att det ligger ett labb bredvid djurmarknaden såg jag i en annan TV-dokumentär). Detta är dock bara, en, sak som pekar mot att labbteorin. Det finns, naturligtvis, flera andra.
*Kinas kommunistiska parti