2021-09-17, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Yes, följer redan ceo.ca
Läster corporate presentationen just nu, få utstående warranter, helt ok med pengar. VDn köper - ser bra ut.

Men vad är en jämförelsevis värdering av andra bolag med liknande tillgångar - vad för marketcap sitter de på?

Highlightade bolaget idag i BS tråden, Happydays approves. Jämför med SYH exempelvis. Knäckfrågan är väl vilken strategi de kommer köra nu med U tillgångarna, borra? Satsa på att sälja? Rallyt hade tyvärr inte börjat vid sista crux intervjun så vd sa inte ett smack om uranet.
Citera
2021-09-17, 19:57
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Haha, tänkte väl. Hoppas portföljen grönar på nästa vecka.
Skål trots röda siffror. Välkommen till gänget stocken! Du kan se det här som ditt inträdesprov i gänget som i amerikanska hood-movies där alla sparkar på dig i en sunkig gränd och sen är du medlem.
(Eftersom medlemskapet är i Ur-anus händer det givetvis något ännu obehagligare i den där gränden, men det lämnar jag åt din fantasi)

Att backa ett par månadslöner på en skärm är lite av ett i-landsproblem ändå. Tänk på barnen i förorten med alla skjutningar och så.
Is only game. Hockey, you know.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-09-17 kl. 20:17.
Citera
2021-09-17, 19:57
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Vi som vart med ett tag sitter stoiskt lugna. Jag själv med en långhyls småpuffandes på holken.
Uraniumman står säkert och klipper sina bonsaiträd till panflöjtsmusik trots att årslöner susat förbi idag.
Smorrebom är som vanligt i sin madrasserade cell och leker med ett par tegelstenar, fast det gör han alltid, oavsett uppgång eller ras.

Det här är ju knappt ens en Hiroshimabomb. Jag chansade på opexgrejen och sitter redo med 1/5 cash och lite räntefri belåning om det skulle bli riktigt billigt nånstans.

Men det kan helt säkert bli blodigare, hoppas alla är beredda på det. Det är sektorns natur.
Årslöner ja you fuckin believe hrrm. Idag är det bara procent. Ska ut och avreagera mig med snorträning, inga droger, straffintervaller!

Är mer förbannad att jag inte flyttade stålar från banken igår. Om stora börsen går lite dåligt på måndag kanske det kan bli något för att stilla junior FOMOn. Annars fattar jag inte hur det kan bli något annat än dräparrally på måndag.
Citera
2021-09-17, 20:03
Medlem
Fyllde på med en skvätt Laramide ikväll.
Köpte lite Northern uranium igår.

Rekylen är nog svart över.
Citera
2021-09-17, 20:19
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Är mer förbannad att jag inte flyttade stålar från banken igår. Om stora börsen går lite dåligt på måndag kanske det kan bli något för att stilla junior FOMOn. Annars fattar jag inte hur det kan bli något annat än dräparrally på måndag.

Ett nybörjarmisstag att inte lyssna på finsmakarna i tråden som givetvis spådde dagens sättning med hög precision. Undertecknad är dock lyhörd och hade bössan laddad. Det blev några ökningar i AZZ, DML, UUUUUUUUU och MGA. "Till månen!" som ungdomen brukar säga.
Citera
2021-09-17, 20:36
Medlem
movsds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Skål trots röda siffror. Välkommen till gänget stocken! Du kan se det här som ditt inträdesprov i gänget som i amerikanska hood-movies där alla sparkar på dig i en sunkig gränd och sen är du medlem.
Fyllde på SPUT vid öppning idag, lagomt till nedgången. Det får vi ändå skåla till för nästa vecka köper vi mer i dippen.
Citera
2021-09-17, 20:38
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Va djupt försiktiga med bought deals som börjar ske nu, ni som sitter på Denison Mines riskerar en rejält jävla fet utspädning.

Va också försiktiga om ni går in i explorers med många utomstående warranter etc.
Kolla inte på market-cap, utan kolla på fully-diluted market-cap som räknar in warranter & optioner.

Småbolag i Kanada/USA tenderar att leva på detta..
Citera
2021-09-17, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Tack för svar och tips. Just nu har jag

Northern uranium corp

Nexgen energy

Fission 3.0

Laramide

Mega uranium

Och isoenergy

Erkänner är nybörjare inom aktier så får lära mig att hålla huvudet kallt. Men inte gått in med stora summor än. Enbart 50-150kr bara för att se utvecklingen. Sen när det börjar bli en positiv trend tänkte jag satsa mer.

Några bolag som bör tas bort/läggas till ?

Funderar på cameco ,global atomic,forsys, denison och goveix möjligtvis också.

Jag gick in med 18.000kr. Det är nere på cirka 15.000 nu men jag kikar mer på SPOT priset och meme-hypen än aktierna. Måndag blir nog en riktig smäll eller ikväll innan det stänger för det lär väl va fler som gissar att måndag blir blå som fan.

När tweetar elon musk? Han är ju PRO-nuclear.
Citera
2021-09-17, 20:40
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Ett nybörjarmisstag att inte lyssna på finsmakarna i tråden som givetvis spådde dagens sättning med hög precision. Undertecknad är dock lyhörd och hade bössan laddad. Det blev några ökningar i AZZ, DML, UUUUUUUUU och MGA. "Till månen!" som ungdomen brukar säga.
Köper lite MGA på dippen lite senare. Både mega i namnet, nästan MAGA för nostalgiker osv. Pumpfaktorn är episk.
Citera
2021-09-17, 20:42
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Va djupt försiktiga med bought deals som börjar ske nu, ni som sitter på Denison Mines riskerar en rejält jävla fet utspädning.

Va också försiktiga om ni går in i explorers med många utomstående warranter etc.
Kolla inte på market-cap, utan kolla på fully-diluted market-cap som räknar in warranter & optioner.

Japp, och det är nu penny dreadfuls och självlysande dildofabrikanter cashar in. Därför man ska ha koll på vad man köper.
Citera
2021-09-17, 20:43
Medlem
Citat:

Nej, avtalet denison fick var möjligheten att späda ut över tid. Dom lär förmodligen späda ut litegrann bit för bit och verkligen inte allt på 1 gång.
Citera
2021-09-17, 20:44
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Nej, avtalet denison fick var möjligheten att späda ut över tid. Dom lär förmodligen späda ut litegrann bit för bit och verkligen inte allt på 1 gång.
Japp. För att själva köpa mer uran. #TTL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in