Citat:
Ursprungligen postat av
fr0g
Jag la idag mina slantar på dessa:
Forsys
Goviex
Fission
Forum
Laramide
Denison
Horisont på 6månader, med tanke på hur sprott nu har 1.3b att pynta för. Några tankar om bolagen? Har bara kollat deras hemsidor lite överskådligt. Men jag resonerar att uranium väl är en råvara som inte vem som helst får prospektera och sälja, så att det lär väl va svårt att hitta skitbolag? Dom alla går väl igenom rigorösa rutiner och konkurrensen lär väl va låg i den här sektorn, men det är bara jag som killgissar det.
Alla är bra bolag, jag äger själv Laramide och Goviex på denna lista flera på listan är "developers", som är de bolagen jag tycker är bäst att köpa. De har iaf bevisade resurser och vissa har också pre economic assessment eller tom pre feasibility studies gjorda.
Laramide och Goviex tycker jag är billigast på lista jämfört vad det har, på lång sikt.
Dock är ingen billig kortsiktigt om man ser till senaste månades uppgång, så för nya ägare dela upp inköpen i under en tid och köp på dagar med nedställ i priset och räkna med att det kommer komma rekyler på 20-50 % ett par gånger närmaste året/åren och det är egentilgen då man ska handla och inte när det gått upp så mycket på kort tid som det gjort nu.