2021-09-17, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zebogevo
Tack för kvällens asgarv. Går det ens att köpa aktier för endast 50 kr utan att allt äts upp av courtage?
Jag skriver inte följande för att skryta om mina tillgångar utan mest för att få lite perspektiv:
Jag är nästan all in på anus och har därför torskat ca 215 000 kr ikväll pga den här dippen och jag är fortfarande relativt lugn. Det hjälper dock att svepa ett par fredagsgroggar i rask takt.

Ja är courtage fritt under en viss summa. Typ upp till 10000kr eller ngt på Avanza kommer inte ihåg.

Så har det varit för mig iallafall.

Som sagt när jag känner att en positiv trend är i rullning kan jag nog gå in med någon tusenlapp.

Är som sagt nybörjare på aktier så att lägga 50tusen på en gång i aktier finns inte på kartan än.
Senast redigerad av Captinhero 2021-09-17 kl. 19:08.
Citera
2021-09-17, 18:42
Medlem
Zebogevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Ja är courtage fritt under en viss summa. Typ upp till 10000kr eller ngt på Avanza kommer inte ihåg.

Så har det varit för mig iallafall.

Som sagt när jag känner att en positiv trend är i rullning kan jag nog gå in med någon tusenlapp.

Är som sagt nybörjare på aktier så att lägga 50tusen på en gång i aktier finns ingen på kartan än.
Jag är rätt ny på uran, men de som gått bäst de senaste veckorna för mig är Standard Uranium, Laramide och Fission. Ha gärna en riskspridning i din uranportfölj i form av minst 5-10 aktier oavsett hur mycket du kan handla för.
Citera
2021-09-17, 18:43
Avslutad
Citat:
Jag är rätt ny på uran, men de som gått bäst de senaste veckorna för mig är Standard Uranium, Laramide och Fission. Ha gärna en riskspridning i din uranportfölj i form av minst 5-10 aktier oavsett hur mycket du kan handla för.

Tack för tipsen absolut låter vettigt.
Citera
2021-09-17, 19:03
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Femtio till hundra femtio kronor
Ok
Citera
2021-09-17, 19:07
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Tack för kvällens asgarv. Går det ens att köpa aktier för endast 50 kr utan att allt äts upp av courtage?
Jag skriver inte följande för att skryta om mina tillgångar utan mest för att få lite perspektiv:
Jag är nästan all in på anus och har därför torskat ca 215 000 kr ikväll pga den här dippen och jag är fortfarande relativt lugn. Det hjälper dock att svepa ett par fredagsgroggar i rask takt.
Torskat 215 kkr och lugnt häller upp en grogg 😂
Då har man fan Hår på bröstet
Citera
2021-09-17, 19:10
Medlem
jack.danielss avatar
Spoten går bananas och aktierna lyser illrött ge mig lite rättvisa föfan!
Citera
2021-09-17, 19:21
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Torskat 215 kkr och lugnt häller upp en grogg 😂
Då har man fan Hår på bröstet
Vi som vart med ett tag sitter stoiskt lugna. Jag själv med en långhyls småpuffandes på holken.
Uraniumman står säkert och klipper sina bonsaiträd till panflöjtsmusik trots att årslöner susat förbi idag.
Smorrebom är som vanligt i sin madrasserade cell och leker med ett par tegelstenar, fast det gör han alltid, oavsett uppgång eller ras.

Det här är ju knappt ens en Hiroshimabomb. Jag chansade på opexgrejen och sitter redo med 1/5 cash och lite räntefri belåning om det skulle bli riktigt billigt nånstans.

Men det kan helt säkert bli blodigare, hoppas alla är beredda på det. Det är sektorns natur.
Citera
2021-09-17, 19:33
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Vi som vart med ett tag sitter stoiskt lugna. Jag själv med en långhyls småpuffandes på holken.
Uraniumman står säkert och klipper sina bonsaiträd till panflöjtsmusik trots att årslöner susat förbi idag.
Smorrebom är som vanligt i sin madrasserade cell och leker med ett par tegelstenar, fast det gör han alltid, oavsett uppgång eller ras.

Det här är ju knappt ens en Hiroshimabomb. Jag chansade på opexgrejen och sitter redo med 1/5 cash och lite räntefri belåning om det skulle bli riktigt billigt nånstans.

Men det kan helt säkert bli blodigare, hoppas alla är beredda på det. Det är sektorns natur.

Jo, förstår! Försvann några tusingar för mig med idag, inget jag ligger sömnlös över! Que sera sera, det som sker det sker! Imorgon (måndag) är en ny dag
Citera
2021-09-17, 19:39
Medlem
stockcocks avatar
Citat:

Du har alltså sålt med förlust? För inte kan väl någon som ligger så tungt inne vara så våt bakom öronen och tro att man förlorar pengar om man inte realiserat.
Citera
2021-09-17, 19:44
Medlem
Zebogevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Du har alltså sålt med förlust? För inte kan väl någon som ligger så tungt inne vara så våt bakom öronen och tro att man förlorar pengar om man inte realiserat.
Nej, för tusan. Jag uttryckte mig lite klantigt. Man får ju överdramatisera lite för effektens skull.
Senast redigerad av Zebogevo 2021-09-17 kl. 19:47.
Citera
2021-09-17, 19:53
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Nej, för tusan. Jag uttryckte mig lite klantigt. Man får ju överdramatisera lite för effektens skull.

Haha, tänkte väl. Hoppas portföljen grönar på nästa vecka.
Citera
2021-09-17, 19:55
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Stansberry Research om den kommande uranskvisen med Amir Adnani, CEO of Uranium Energy Corp (UEC):

https://www.youtube.com/watch?v=s71sIqbzOQw

Rick Rule gästade tidigare i sommar och hade ett trevligt samtal med den alltid småkåta Daniela Cambone:

https://youtu.be/7bG6SOa5hlg

Jag älskar när hon sitter med halvöppen mun försöker fokusera men tankarna hela tiden glider iväg på erotiska aktiviteter. Sevärt och lärorikt för alla som är nyfikna på uran.
Senast redigerad av MittNyaSaliv 2021-09-17 kl. 20:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in