2021-09-17, 16:57
Medlem
jack.danielss avatar
Idag ser man varför man skall hålla sig borta från hävstångsinstrument! Även om grundcaset ser gott ut, så kommer det rekyler!

Edit: för att förtydliga: jag äger inga instrument, öppnade ett konto på IG nyligen för att köpa dessa instrument, men klarade inte inträdesfrågorna kanske lika gott det! Nu ringer dom mig och undrar varför jag inte pumpar in pengar i deras lurendrejeri! Jag är för dum för att köpa avancerade papper, svarar jag
Senast redigerad av jack.daniels 2021-09-17 kl. 17:07.
Citera
2021-09-17, 16:58
Avslutad
Lyser bara rött idag, börjar tvivla lite på dessa uran aktier , eller så har jag valt fel företag. Vilka företag har gått bäst för er ?
Citera
2021-09-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Lyser bara rött idag, börjar tvivla lite på dessa uran aktier , eller så har jag valt fel företag. Vilka företag har gått bäst för er ?

Forum energy var blå en stund. Den är minst röd av alla jag har.

Har sett en del tweets och även något inlägg här på Flashback att det är quad witching day idag, så att därför är det rött. Det roliga är att SPOT fortsätter upp, på 53$ nu. Så att om spot fortsätter gå upp och bolagen går ner pga någon kalender-grej, borde väl bli en fet rekyl upp då på måndag? Kanske blir det FOMO sista timmen ikväll innan det stänger för helgen.

Följ @quakes99 på twitter, han postar bra uranium tweets.
Senast redigerad av fr0g 2021-09-17 kl. 17:09.
Citera
2021-09-17, 17:11
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:

URC har gått fantastiskt bra för mig hela året (upp typ 350% sen början av året) men den dyker idag, GoviEx också. Känns dock bara sunt efter sista veckornas galna prisuppgång.

Sålde inte när dippen kom efter att jag gått +80% i våras och säljer inte nu heller. Det är ju nu saker börjar hända på marknaden och det roliga faktiskt börjar. Tror fortfarande på caset och behåller min 3-4 år långa investeringshorisont på uran.
Citera
2021-09-17, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Tack!

Korrektion: den vänstra sidan visar vad köparna vill köpa för och högra sidan vad säljarna erbjuder. Så att, står det 5000/5300 betyder det att 5000 är bid och 53000 är ask.
Citera
2021-09-17, 17:35
Medlem
fixxxers avatar
Citat:

Om denna lilla minidipp ner får dig att skita ner dig blir du inte rik på denna bullrun. Detta är ju ingenting jämfört med sommardippen...

För mig personligen får det förna gå ner ordentligt så jag kan tanka på ännu mer.
Citera
2021-09-17, 17:40
Medlem
smoerreboms avatar
Skit! Borde ha flyttat stålar från saltgruvan inför detta när jag fick varning om det här, fint köpläge nu. Den här quaden är ju helt urskillningslös. Jag är boomer på sån här skit med optioner.

På måndag lär det vara för sent
Citera
2021-09-17, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Forum energy var blå en stund. Den är minst röd av alla jag har.

Har sett en del tweets och även något inlägg här på Flashback att det är quad witching day idag, så att därför är det rött. Det roliga är att SPOT fortsätter upp, på 53$ nu. Så att om spot fortsätter gå upp och bolagen går ner pga någon kalender-grej, borde väl bli en fet rekyl upp då på måndag? Kanske blir det FOMO sista timmen ikväll innan det stänger för helgen.

Följ @quakes99 på twitter, han postar bra uranium tweets.

Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
URC har gått fantastiskt bra för mig hela året (upp typ 350% sen början av året) men den dyker idag, GoviEx också. Känns dock bara sunt efter sista veckornas galna prisuppgång.

Sålde inte när dippen kom efter att jag gått +80% i våras och säljer inte nu heller. Det är ju nu saker börjar hända på marknaden och det roliga faktiskt börjar. Tror fortfarande på caset och behåller min 3-4 år långa investeringshorisont på uran.

Citat:
Ursprungligen postat av fixxxer
Om denna lilla minidipp ner får dig att skita ner dig blir du inte rik på denna bullrun. Detta är ju ingenting jämfört med sommardippen...

För mig personligen får det förna gå ner ordentligt så jag kan tanka på ännu mer.

Tack för svar och tips. Just nu har jag

Northern uranium corp

Nexgen energy

Fission 3.0

Laramide

Mega uranium

Och isoenergy

Erkänner är nybörjare inom aktier så får lära mig att hålla huvudet kallt. Men inte gått in med stora summor än. Enbart 50-150kr bara för att se utvecklingen. Sen när det börjar bli en positiv trend tänkte jag satsa mer.

Några bolag som bör tas bort/läggas till ?

Funderar på cameco ,global atomic,forsys, denison och goveix möjligtvis också.
Citera
2021-09-17, 17:45
Medlem
Fyller på de största förlusterna. Vi hoppas på en bättre måndag och vecka!
Citera
2021-09-17, 18:01
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Tack för svar och tips. Just nu har jag

Northern uranium corp

Nexgen energy

Fission 3.0

Laramide

Mega uranium

Och isoenergy

Erkänner är nybörjare inom aktier så får lära mig att hålla huvudet kallt. Men inte gått in med stora summor än. Enbart 50-150kr bara för att se utvecklingen. Sen när det börjar bli en positiv trend tänkte jag satsa mer.

Några bolag som bör tas bort/läggas till ?

Funderar på cameco ,global atomic,forsys, denison och goveix möjligtvis också.
50-150 kr eller 50-150kkr? Den positiva trenden är NU! Trots dagens dipp.
Citera
2021-09-17, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
50-150 kr eller 50-150kkr? Den positiva trenden är NU! Trots dagens dipp.

Femtio till hundra femtio kronor
Citera
2021-09-17, 18:21
Medlem
Zebogevos avatar
Citat:
Femtio till hundra femtio kronor
Tack för kvällens asgarv. Går det ens att köpa aktier för endast 50 kr utan att allt äts upp av courtage?
Jag skriver inte följande för att skryta om mina tillgångar utan mest för att få lite perspektiv:
Jag är nästan all in på anus och har därför torskat ca 215 000 kr ikväll pga den här dippen och jag är fortfarande relativt lugn. Det hjälper dock att svepa ett par fredagsgroggar i rask takt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in