Citat:
Ursprungligen postat av
brolinlever
Tror också det är smart, även om det kanske kan bli bättre så är känslan att det är ett ras runt hörnet. Jag har inte tömt allt, men plockat lite eftersom, men jag har swingat så mycket att jag vet inte hur mycket jag är plus eller minus. Tveksamt om det är över 50%. Men jag ger inte upp urantesen, men skulle vilja att det blev en urblåsning innan jag återgår till den allokering jag vill ha
Har ju varit en berg- och dalbana det här, blev dock härdad under wuhanpestpandemin. Min portfölj gick inget vidare under coviden, så det här blev lite av min privata revansch. Men borde ha gått ur i april med det jag sålde nu.
Kan nog bli en högre räntehöjning i Amerika till veckan än vad många tror. Powells tal häromveckan antydde att det kommer att bli svårt att komma ur det här. Att inflationen skulle vara övergående helt hux flux tror jag inte på alls. Jag vågar inte chansa nu
Urantesen tror jag bara mer på nu när alla Europas sopiga politruker har förstört så en hel kontinent får frysa i vinter. Hoppas kriget i Ukraina tar slut snart och att Putin, Zelensky och den senila gubben i Amerika dör i apkoppor för allt skit de ordnat
Blir intressant att se hur uranisarna går i den eventuella nedgången/domedagskraschen.
Kan tipsa folk att lyssna på Jeremy Grantham och vad han tror ligger runt hörnet. Kan dock vara så att han ropar väg, fast han gick ur i tid vid både it kraschen och Lehmankraschen.
Är det förövrigt ingen av ni andra som inte är diskreta av er som vill dela med sig i någon solskenshistoria om hur ni gjort många x pengarna i utanet? Jag gillar när det går bra för andra så det vore både roligt och intressant.
Nu blev det visst en hel roman av det här inlägget...