2021-09-16, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Jag la idag mina slantar på dessa:

Forsys
Goviex
Fission
Forum
Laramide
Denison

Horisont på 6månader, med tanke på hur sprott nu har 1.3b att pynta för. Några tankar om bolagen? Har bara kollat deras hemsidor lite överskådligt. Men jag resonerar att uranium väl är en råvara som inte vem som helst får prospektera och sälja, så att det lär väl va svårt att hitta skitbolag? Dom alla går väl igenom rigorösa rutiner och konkurrensen lär väl va låg i den här sektorn, men det är bara jag som killgissar det.

Finns otroligt mkt shitcos. Kolla posten längre bak om dildobolaget tex 99% av bolagen kommer aldrig sälja ett enda gram uran... De som tjänar bäst är såklart människorna i ledningen som ger sig själva optioner.

Din lista ser ok ut hur som helst
Citera
2021-09-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doffe5
Finns otroligt mkt shitcos. Kolla posten längre bak om dildobolaget tex 99% av bolagen kommer aldrig sälja ett enda gram uran... De som tjänar bäst är såklart människorna i ledningen som ger sig själva optioner.

Din lista ser ok ut hur som helst

Ok tack för varningen jag ska kolla upp dildoföretaget.

Oerhört spännande iallafall. Idag nådde spot 50$/lb så att priset på uranium fortsätter klättra, dagens lilla rekyl (eller ska man säga konsolidering?) lär nog återhämta sig imorn.
Citera
2021-09-16, 21:47
Medlem
lingotTs avatar
Blev rätt förvånad att i princip hela sektorn är röd idag även fast spot-priset steg över 50$
Dock dumt att klaga när man får ett bra köpläge som detta
Citera
2021-09-16, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UraniumMan
Tack,

Skulle vara intressant att se din aktieportfölj exakt vilka bolag du investerat i. Vilka bolag som har gått bäst samt vilka bolag du tror kommer gå bäst på längst sikt.

Säg 5-10 bolag du tycker man ska lägga pengarna i( samt vilka man ska undvika )
Senast redigerad av Captinhero 2021-09-16 kl. 22:16.
Citera
2021-09-16, 22:21
Medlem
smoerreboms avatar
Kevin B surrar om en rätt fet spread nu 50/55, verkar dramatiskt

Cameco har lagt ut en jävla massa jobbannonser till MC Arthur river men det sägs vara långt fram till gruvan är igång igen

Jag är också lite förvånad över att det backar idag när flera högre avslut skedde efter stängning och nu idag fortsätter det upp. Just nu går ju spoten bättre än många aktier
Citera
2021-09-16, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom

Cameco har lagt ut en jävla massa jobbannonser till MC Arthur river men det sägs vara långt fram till gruvan är igång igen

Jag är också lite förvånad över att det backar idag när flera högre avslut skedde efter stängning och nu idag fortsätter det upp. Just nu går ju spoten bättre än många aktier
Antagligen för att aktier går upp och ner. Vinsthemtagningar etc.
Passerade 1000% här i veckan så jag är hyfsat nöjd.
Finns nog dock mer att krama ur. $60/pounds nästa vecka?
Efterfrågan på marknaden är ju enorm.
Citera
2021-09-16, 23:16
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:

Ett par möjliga orsaker kan vara opex i morgon, traders och shorts.

Det kan visserligen ha med att göra att tioåringen stack lite och dxy steg?
Citera
2021-09-17, 00:36
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:

Svaret är enkelt - Quadruple Witching imorgon.
https://www.seasonax.com/research/stocks-on-quadruple-witching-day

(Rekommenderar alla seriösa ha allt detta i ens kalender med datum)

Statistiskt är det högre volatilitet, därför övriga marknaden idag var som en jojo. Sen har du traditionella Oktober mörkret.

"U.S. stocks closed mostly lower after swinging between gains and losses ahead of tomorrow’s expiration of options and futures, a quarterly event that usually brings increased volume and volatility. Treasury yields rose for a second day and the dollar strengthened." - Bloomberg.

Fortsätter uranet uppåt kommer det bli en tight squeeze där aktierna drar iväg på måndag utav helvete.
Finns dock vissa som menar på att en stor av rörelserna i bolagen är dock inprisat till ett pris på 56$/lbs, men detta var för typ ett par dagar sedan - förväntningarna lär ju helt förändras nu och skruvas högre.

Fortsätter det med den här accelerationen så kommer vi nå 70$ inom två veckor tror jag.
Efter det kanske manin börjar på riktigt..

Men som sagt, många svaga kommer bli utslagna av volatiliteten då det tär på en psykiskt - de som håller sig kvar till tesen och fattar fundamentan med Sprott kommer gå vinnande ur detta.

Balls to the wall.. Inget skämt att uranaktier ger PTSD.
Citera
2021-09-17, 00:49
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
En annan sak alla måste fatta att likviditeten i Uranaktier generellt sett är bråkdelar av vad man är van vid mer likvida aktier - så även tillsynes små transaktioner kan få oproportionerligt stor inverkan på priset - både upp & ner.

Detta är särskilt för dem som sitter på explorers.
Citera
2021-09-17, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Svaret är enkelt - Quadruple Witching imorgon.
https://www.seasonax.com/research/stocks-on-quadruple-witching-day

(Rekommenderar alla seriösa ha allt detta i ens kalender med datum)

Statistiskt är det högre volatilitet, därför övriga marknaden idag var som en jojo. Sen har du traditionella Oktober mörkret.

"U.S. stocks closed mostly lower after swinging between gains and losses ahead of tomorrow’s expiration of options and futures, a quarterly event that usually brings increased volume and volatility. Treasury yields rose for a second day and the dollar strengthened." - Bloomberg.

Fortsätter uranet uppåt kommer det bli en tight squeeze där aktierna drar iväg på måndag utav helvete.
Finns dock vissa som menar på att en stor av rörelserna i bolagen är dock inprisat till ett pris på 56$/lbs, men detta var för typ ett par dagar sedan - förväntningarna lär ju helt förändras nu och skruvas högre.

Fortsätter det med den här accelerationen så kommer vi nå 70$ inom två veckor tror jag.
Efter det kanske manin börjar på riktigt..

Men som sagt, många svaga kommer bli utslagna av volatiliteten då det tär på en psykiskt - de som håller sig kvar till tesen och fattar fundamentan med Sprott kommer gå vinnande ur detta.

Balls to the wall.. Inget skämt att uranaktier ger PTSD.

Kevin B fick ask på 55. Det är ett hopp på mer än 5$ på en dag. Så att det känns ju som köparna (utilities antar jag?) är desperata.
Citera
2021-09-17, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingotT
Blev rätt förvånad att i princip hela sektorn är röd idag även fast spot-priset steg över 50$
Dock dumt att klaga när man får ett bra köpläge som detta
Vart kan man se spot-priset i realtid?
Citera
2021-09-17, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Vart kan man se spot-priset i realtid?

Det hade varit najs men finns inga realtidspriser, priserna rapporteras in i efterhand. Följ numercos twitter så får du hyfsat regelbundna uppdateringar.

https://twitter.com/numerco
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in