2021-12-15, 20:33
Medlem
Lagerthas avatar
Vet inte vad Powell har sagt men något riktigt bra var det nog.
Citera
2021-12-15, 21:56
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyless
Bajssprutan ringde powell och frågade vad fan han höll på med
Är bajssprutan med i Bryssel den 22:e när de skall rösta om taxonomin tro? Han verkar ha ett finger med i spelet lite varstans 😎
Citera
2021-12-15, 23:06
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Är bajssprutan med i Bryssel den 22:e när de skall rösta om taxonomin tro? Han verkar ha ett finger med i spelet lite varstans 😎

Det är lite komiskt att en anonym profil med ett användarnamn som "bajssprutan" kan ha så högt anseende. Men jag håller givetvis med - forza bajssprutan !
Citera
2021-12-15, 23:46
Medlem
brolinlevers avatar
Äntligen en klarblå dag, bara ett sorgebarn i min portfölj idag, Appia REE & U . Jag har läst så mycket jag hittat om det bolaget. Det borde vara det perfekta bolaget för en massa människor med tanke på att det är både REE + uran, missar jag något här?
Jag kan inget om REE, mer än att EV behöver det och att Appia sitter på en världsklassfyndighet sett till grad på den. Har det visat sig att den är pytteliten?

Någon som vet mer får gärna utbilda mig om varför jag sitter med en sjunkbomb
Citera
2021-12-16, 04:46
Medlem
bajssprutans avatar
Hittar inget direkt fel med bolaget, och kursen ligger under hälften av vad de privata placerarna betalade så sent som i November.
Kanske blivit bortplockade från en etf eller blivit dissad av en mailinglista, som forum energy blev.

Urnm är fortfarande en bra bit under max pain för fredag, så bli inte förvånade om det blir en omvänd effekt av opex den här gången, dvs ryck uppåt. Jag är inte helt säker på hur det utspelar sig och det beror på en mängd variabler.

Spännande oavsett.
Citera
2021-12-16, 09:36
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Hittar inget direkt fel med bolaget, och kursen ligger under hälften av vad de privata placerarna betalade så sent som i November.
Kanske blivit bortplockade från en etf eller blivit dissad av en mailinglista, som forum energy blev.

Urnm är fortfarande en bra bit under max pain för fredag, så bli inte förvånade om det blir en omvänd effekt av opex den här gången, dvs ryck uppåt. Jag är inte helt säker på hur det utspelar sig och det beror på en mängd variabler.

Spännande oavsett.

Tack för dubbla svar, mitt i natten eller arla morgonstund, får väl hodla och se om det vänder.

Fan vad mycket man måste hålla reda på för att betraktas som påläst. Maillistor, Witards, optionskedjor, ETF kan jag greppa som parameter. Är det meningsfullt att bry sig i ifall företagen har värden i marken ens? Nybörjare på börsen på nytt..
Citera
2021-12-16, 09:44
Medlem
smoerreboms avatar
Lutar åt att tjacka en liten chanspost i uex för löningarna om det blir bra läge på fredag. Sprott har en ovanligt hög riktkurs i förhållande till dagskursen. Snart kontrollerar de även URNM så det borde vara safe. Ska gå igenom de andra jag borde ha köpt och se lite vad som rasat mest också.

Om det blir grönt idag oxå så passar det ju fint med rött imorgon.
Citera
2021-12-16, 09:54
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Tack för dubbla svar, mitt i natten eller arla morgonstund, får väl hodla och se om det vänder.

Fan vad mycket man måste hålla reda på för att betraktas som påläst. Maillistor, Witards, optionskedjor, ETF kan jag greppa som parameter. Är det meningsfullt att bry sig i ifall företagen har värden i marken ens? Nybörjare på börsen på nytt..
Det är som att börja renovera, det blir alltid mer jobb än man tänkt när man får loss några brädor på fasaden.

Fredagen kommer att bli en spännande indikator på om jag pratar i nattmössan eller ej.

Tidig morgon för mig, jag tänker bäst efter ett par koppar kaffe. I morse snöt jag ut kaffet genom näsan när jag läste glossus kommentar om wienervals med knulldockan i nån tråd. Haha.
Blev nog lite extra speedad av det.
Citera
2021-12-16, 13:41
Medlem
Äntligen lite vind i seglen. Tror på en riktigt blå dag även idag och när vi väl fått upp farten ska det nog hålla i sig på fredag också. Ser bra ut i förhandeln.
Citera
2021-12-16, 20:23
Medlem
thinkagains avatar
Ahopp, då blev det till att handla ytterligare idag. Två gröna dagar på raken är något av ett önsketänkande.
Citera
2021-12-16, 20:27
Medlem
bajssprutans avatar
Hade lite på känn att det skulle bli rött av vinsthemtagningar idag. Opexteorin vilar mycket på intentionerna av de som håller callsen. Tänker de köpa aktierna eller bara casha in en vinst ? Skapas ett onaturligt säljtryck pga opex och häxan i morgon ?
På lång sikt är det såklart oväsentigt, men om man ska maxa till det och trejda är det av intresse.

Absolut inget av det som händer i makro har debunkat sumoteorin. Tvärtom pekar allt i den riktningen. Tyvärr.
Derivatmarknaden styr aktiemarknaden. Oy vey.
Citera
2021-12-17, 19:57
Medlem
smoerreboms avatar
Var är witchen och kådden idag? Har opexen varit?

Det verkar komma lite oroväckande rykten om någon slags urvattnad kompromiss ang taxonomin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in