Citat:
Ursprungligen postat av
Spersson
Du läser statistik som en åsna.
Du kan inte jämföra det antal som avlider MED covid-19 med det antal som dör AV säsongsinfluensa.
Förstår du inte att du lurar dig själv?
Du kan heller inte jämföra hur många som dör av säsongsinfluensa, där riskgrupper blivit vaccinerade sedan 1970-talet.
Och hur tror du hur stor koll de har vilka som avlider
i kontra
med säsongsinfluensan? Givet att det är mest försvagade äldre som, likt, covid-19, avlider i säsongsinfluensa?
Dessutom har jag läst att man, i Sverige, kom igång riktigt med vaccinering emot säsongsinfluensa först under 80-talet.
Så sluta med att, likt en åsna, försöka vrida fakta till din fördel. Faktum kvarstår nämligen: covid-19 är, minst, 3 gånger dödligare än vanlig säsongsinfluensa. Men du inbillar dig, förstås, att regeringen, på inrådan FHM, utropade covid-19 som en allmänfarlig och samhällsfarlig sjukdom för skojs skull! Nu är dock närmare 70 procent av
hela den svenska befolkningen vaccinerad emot Covid-19.
Därför är det bara idioter som, framförallt, inte tidigare haft covid-19 och som, ändå, inte väljer att vaccinera sig, som kommer att, även fortsättningsvis, få leva sitt liv under begränsade rekommendationer. Du vet, sådarna som är grundade på smittskyddslagens paragrafer. Jag hoppas att några av dessa ovaccinerade, idioter, kommer att torska dit för spridning av en allmänfarlig och samhällsfarlig sjukdom, när de, ändå, är ute och ränner, trots att de är ovaccinerade. Finns det fängelsestraff på den straffskalan? Jag hoppas det!