Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Hage beskriver att när hon försöker se om Olof har puls o se hur det är med honom så beskriver hon en helt hysterisk Lisbeth som hennes väninna försöker lugna o att hon springer fram o tillbaka ....
Skulle du påstå att detta scenario inte låter om Engström är på väg mot brottsplatsen?
Du får väldigt stora problem att inte få Engström reagera på detta som händer framför honom...
Försöker du påstå att 50m o gå rakt emot en person som är hysterisk o springer fram o tillbaka på trottoaren o en som försöker lugna Lisbeth...samt 2 personer som står på knä framför en liggandes Olof o folk som stannat med bilar är inget Engström reagerar på som går rakt emot detta ?
Detta går bara att inte förklara bort helt enkelt...
SE beskriver just dessa saker:
1. "Hon [LP] var upphetsad, men stundtals sansad. Hon ropade efter ambulans ett par gånger i minuten."
2. "Det var två unga flickor först framme och E stannade upp och såg en dam på knä och liksom vädjade både med blick och ropade på ambulans [...]"
3: "Hon [LP] vädjade både med ögonen och bad att någon skulle hjälpa till att skaffa en ambulans väldigt fort. Hon såg behärskat chockad ut, men sprang ändå upp och ner [,...] och fram och tillbaka så fort det kommer någon person så började hon prata om ambulans igen."
4. "de båda fanns framme alldeles strax före jag kom fram [en ung flicka och en ung man]"
5. "det jag lägger märke till också är ju en vit taxibil [...] Jag ser en person som står precis i anslutning till dörren och håller någonting i handen som ser ut som en mikrofon".
6. "Hon [LP] var dessutom väldigt rörlig och hoppade upp och ner."
7. När en polisbil parkerar en bit ifrån "springer hon [LP] bort till polisbilen och polismännen som står en meter framför sin bil, och upprepar sin vädjan om ambulans". [den bryska behandlingen?]