Citat:
Jag förstår, en känsla, som så klart grundar sig på många faktorer.Hur uppgifterna återges i spaningsuppslagen och förhör, kanske av det du läst i några böcker o.s.v.
Jag ser också på helheten men gör en annan bedömning.
Citat:
Tack, äntligen lite konkret/sakligt. Och jag kan instämma till viss del att det här inte känns 100%.
När man hör Engström beskriva hur han kommer ut från Skandiaporten tills han är ca 15-20m bort från brottsplatsen är att allt är som vanligt.....
Nu vill han se vad klockan är o går till ett upplyst skyltfönster för att se vad klockan är....Här hör han en smäll som låter som en avgasknall o tänker inte något närmare på det o sen väljer att fortsätta gå framåt !
För att sen nästan snubbla in i Olof som ligger på marken....
Det är en beskrivning som inte riktigt passar in oavsett när han kommer ut från Skandia....
Men framförallt känns den påhittad...
Nu vill han se vad klockan är o går till ett upplyst skyltfönster för att se vad klockan är....Här hör han en smäll som låter som en avgasknall o tänker inte något närmare på det o sen väljer att fortsätta gå framåt !
För att sen nästan snubbla in i Olof som ligger på marken....
Det är en beskrivning som inte riktigt passar in oavsett när han kommer ut från Skandia....
Men framförallt känns den påhittad...
Vi har ju även hans tidsuppfattning också med sekunder hit och dit. Det går inte ihop.
Men om man istället tänker sig att SE först ser "tumult" vid mordplatsen och att klocktittandet handlade om att se ifall han hade tid att stanna till?
Väl på plats blev han uppslukade i det dramatiska?
En spekulation så klart, men varför skulle in detta kunna fungera?
Ser ju hur det spekuleras fritt åt andra hållet...
Citat:
Kommer han ut från Skandia ca 20sek efter skotten så skulle han enligt mig märka något direkt speciellt då han går åt det hållet o blicken framåt...
Kommer han ut så att avgasknallen istället är skotten så är han på brottsplatsen lika tidigt som Hage o Glantz o det stöds inte alls av någon...
Kommer han ut så att avgasknallen istället är skotten så är han på brottsplatsen lika tidigt som Hage o Glantz o det stöds inte alls av någon...
Håller med!