2021-09-15, 04:12
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Han som sålt purjolök i bukett påstod han sålt för 1 miljon, vet någon något om hans business?

Förutom att sälja purjolökar, så driver han även en framgångsrik YouTube-kanal ihop med en kompis:
https://www.youtube.com/channel/UCc61F4RfGUn-spkCIFWC-kQ/videos
(FB) Matkoma – Youtubekanal med Adam och Anton

Det är gissningsvis det som dragit på försäljningen en hel del.
För övrigt känns hela den idén lite som en kul grej/ett skämt - snarare än en bra affärsidé.

Att skicka purjolök, likt en blomma som gåva känns som något man gör en eller kanske två gånger till någon i sin umgängeskrets som skulle gilla ett sånt skämt, men knappast något man gör kontinuerligt när någon ska firas. Vilket krävs för att ett sånt företag ska gå runt i längden.
Citera
2021-09-15, 17:30
Medlem
Crapmagics avatar
Vilken jävla dag visas skiten i tv nu igen?

dom orkar inte skriva ut dagen på programmets digitala hemsida, och jag kollar tv guiden varje dag, men kammar noll
Citera
2021-09-15, 21:20
Medlem
eternussermos avatar
Kan någon göra en video med alla Jonas 'Jag avstår"

Han framstår som extremt feg/fattig jämfört med de andra.
Citera
2021-09-16, 09:35
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic

dom orkar inte skriva ut dagen på programmets digitala hemsida, och jag kollar tv guiden varje dag, men kammar noll
Idag, kl. 21.00, svt1.
Citera
2021-09-16, 09:40
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic

Jodå, det står under kommande. Gällande dag kan du ju se när tidigare program är släppta.

Avsnitt 5 släpptes för övrigt i dag klockan 02:00. Sitter och tittar på det just nu.

Edit: Inser nu att du ville veta när det går på linjär teve. Knappade in frågan på Google och fick ett snabbt svar, torsdagar 21:00. Vilket någon redan berättat för dig.
Senast redigerad av constant 2021-09-16 kl. 09:48.
Citera
2021-09-16, 10:04
Medlem
constants avatar
Vanligaste anledningen till att drakarna väljer att avstå, verkar vara att entreprenörerna är för tidigt ute. Och såklart det där med värderingen.

Men, kanske ett liknande program med investeringar i just tidigare skede kunde vara något? Varför inte någon crowdfunding-grej där företagarna pichar och man sedan kan se hur mycket tittarna och några minidrakar satsar i direktsändning?

Och så vill jag ju se uppföljning på de företag som varit med.
Senast redigerad av constant 2021-09-16 kl. 10:06.
Citera
2021-09-16, 10:50
Bannlyst
Hämtade Foodrunners appen, begär bekräftelsekod på sms men kommer inget sms. Ingen bra början.

Edit: Ingen början alls, åker i papperskorgen

/J
Citera
2021-09-16, 12:20
Medlem
Rekas avatar
Jag testade Foodrunners app. Den fann 10 butiker i närområdet. Jag handlade 4 varor och appen ansåg Willys som billigast och ICA Maxi som dyrast, vilket kan ses som sannolikt.
Ska testa appen skarpt vid nästa inköpsrunda.
Citera
2021-09-16, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vanligaste anledningen till att drakarna väljer att avstå, verkar vara att entreprenörerna är för tidigt ute. Och såklart det där med värderingen.

Men, kanske ett liknande program med investeringar i just tidigare skede kunde vara något? Varför inte någon crowdfunding-grej där företagarna pichar och man sedan kan se hur mycket tittarna och några minidrakar satsar i direktsändning?

Och så vill jag ju se uppföljning på de företag som varit med.
Tycker "drakarna" verkar lite fattiga faktiskt om jag ska vara helt ärlig. Speciellt hon från Collector Bank. Det är ok att avböja men tycker man ha en längre och framför allt bättre förklaring än hon alltid kommer med.
Citera
2021-09-16, 12:58
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Jag testade Foodrunners app. Den fann 10 butiker i närområdet. Jag handlade 4 varor och appen ansåg Willys som billigast och ICA Maxi som dyrast, vilket kan ses som sannolikt.
Ska testa appen skarpt vid nästa inköpsrunda.
Vet man inte redan innan vilken butik som i princip alltid är billigast? Kan tänka mig att det kan vara kul att testa någon gång, men...
Citera
2021-09-16, 13:02
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vet man inte redan innan vilken butik som i princip alltid är billigast? Kan tänka mig att det kan vara kul att testa någon gång, men...

Jo, precis. Här brukar Willys vara billigast, Maxi dyrast. I mittensegmentet är det Coop, Citygross, mm.
Så jag antar att appen rekommenderar Willys oavsett vilka kombinationer av matvaror jag väljer.
Dessutom är min inköpslista hyfsat statisk så appen ändrar nog inte mina inköpsvanor, men ska testa ändå vid nästa inköpstur.
Citera
2021-09-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsociety
Tycker "drakarna" verkar lite fattiga faktiskt om jag ska vara helt ärlig. Speciellt hon från Collector Bank. Det är ok att avböja men tycker man ha en längre och framför allt bättre förklaring än hon alltid kommer med.

Tror att det i hög utsträckning beror på att de inte vill verka så "elaka".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in