2021-09-10, 18:45
Medlem
Oskarss avatar
Pedofilradarn slog i taket när den här Tuggummi-Peer dök upp i rutan. Höll på att spy när han lät blicken svepa över sina medhavda dansöser. Usch..

Bra programidé i övrigt, men trist att SVT lyckas vattna ur den och göra en mjäkig mellanmjölksvariant av originalet.
Citera
2021-09-11, 13:17
Medlem
Någon mer än mig som stör sig på att drakarna inför varje person ska presentera sig? ”Hej XX, shervin heter jag”, ”hej XX, Sara heter jag”.
Fattar att det kanske skapar värde för personen som är där för att berätta om sin affärsidé, men för oss tittare är det tjatigt.
I exempelvis Idol på TV4 fungerar det ju jättebra där juryn ger sin bedömning utan att presentera sig först.
Citera
2021-09-12, 07:10
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Den där Jonas gillar att avstå hela tiden men för en gångs skull investerar han.

Han verkar ha fullt upp med att hitta på undanflykter för att kunna säga nej
Citera
2021-09-12, 09:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Någon mer än mig som stör sig på att drakarna inför varje person ska presentera sig? ”Hej XX, shervin heter jag”, ”hej XX, Sara heter jag”.
Fattar att det kanske skapar värde för personen som är där för att berätta om sin affärsidé, men för oss tittare är det tjatigt.
I exempelvis Idol på TV4 fungerar det ju jättebra där juryn ger sin bedömning utan att presentera sig först.

Tror det är en viss skillnad då du inte söker en sångcoach i Idol som skall hjälpa din karriär. Det är också en deltävling en sk audition

I draknästet handlar det om att du skall ha en av investerare under det närmsta åren.
Citera
2021-09-12, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ

eller så håller han inte på med välgörenhet utan investerar endast i de bolag han tror kan ge honom en bra avkastning.
Citera
2021-09-12, 21:23
Medlem
ETA2824-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskars
Pedofilradarn slog i taket när den här Tuggummi-Peer dök upp i rutan. Höll på att spy när han lät blicken svepa över sina medhavda dansöser. Usch..

Bra programidé i övrigt, men trist att SVT lyckas vattna ur den och göra en mjäkig mellanmjölksvariant av originalet.

Ja vad är ens tanken att en kort dansuppvisning ska tillföra till pitchen av bitleksaker för vuxna män?

För övrigt är hans idé inget nytt utan bitleksaker har funnits länge, och mycket billigare. T.ex. https://www.apotea.se/ratt-start-bitleksak-appelbitis_18082 och https://www.apotea.se/ratt_start_bitleksak_hand_6696
Citera
2021-09-12, 23:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ

Han ramlade in på byggsatsföretaget för att det var situerat i hans hemtrakter. Har svårt att se att det ska bli någon succé. Det är väl bara en kopia på Meccano, men i hårdplast i stället för metall.

Hur är det med hållbarheten där? Hållfastheten är säkert okej, men plasten?
Citera
2021-09-14, 14:22
Medlem
Ganska fånigt program, om än underhållande, och det är väl det som är meningen (med public service), att det ska vara underhållning.

Kan tycka att det är väldigt modesta summor det rör sig om. Någon som vill ha 300k någon annan en halv miljon, sedan ska de här "drakarna" med förmögenheter på flera miljarder sitta och förhandla fram och tillbaka...

På de här nivåerna hade det nog varit mer spännande med ett program där vanligt folk (med pengar till övers) fick se pitcher på en scen, och sedan investera som i en auktion. Typ som talang.

Det känns också som att varenda en som får investeringar är söta unga tjejer som vill rädda klimatet. Reagerade starkt på tjejen som skulle sälja rengöringstabletter när hon säger att hennes tanke är att man ska köpa ett sexpack rengöringstabletter var tredje månad. Alltså, själv går det åt kanske två flaskor WC-rengöring och en flaska köksrent PER ÅR i vårt hushåll. Så problemet är kanske inte att folk köper rengöring som redan är utspädd utan snarare att VISSA människor använder alldeles för mycket. Gäller för övrigt även tvål, shampo, duschtvål osv. Folk använder för stora mängder av produkten.
Senast redigerad av Xitars 2021-09-14 kl. 14:26.
Citera
2021-09-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Håller med. Det enda som blir lite löjligt är när dom visar snuttar av "senare i programmet". Något man kör med för att hålla kvar tittare i kanaler med reklamavbrott.

Ja, det får en att tro att programmet klippts för reklamtv, men att reklamtv inte ville köpa programmet, så då sålde man det rakt av till SVT.
Citera
2021-09-14, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Vad ska man ha mobilfodralet till som tar bort all strålning? Om det stämmer så tappar telefonen kontakten med nätet när man sätter den i fodralet. Är det inte då enklare att helt enkelt stänga va telefonen när man inte vill använda den?

Såg du inte programmet? Anledningen till produktens framtagning var ju att ett barn var ledset för att mamman bara satt med sin telefon hela tiden. Lösningen, är då att blockera av alla signaler genom att lägga telefonen i detta fodral. Smart kan tyckas, tills dess att mamman plockar upp telefonen från fodralet igen

Citat:
Tuggummit var så dåligt att det är svårt att tro att det var seriöst. Tugga på en seg klump utan smak som har ett litet hål i sig om det skulle hända en olycka och som man även kan fästa i ett snöre av samma anledning.

Ja, alltså tuggandet i sig har ju i vetenskapliga studier visat sig vara bra för den mentala hälsan (man blir ingen Einstein, men det ökar blodcirkulationen). Men varför man ska ha hans plastcirklar när man kan gå all in med denna redan beprövade produkt?
https://www.youtube.com/watch?v=9xMt8-yGkX8

Citat:
Digitaliseringen av byggbranschen förstod jag inte alls. Vad var produkten och vilka funktioner hade den? Hur skulle det bli heltäckande om det inte skulle vara obligatoriskt att ansluta sig?

Den förstod inte jag heller riktigt, men då de dragit in 4,5miljoner på ett pilotprojekt så lär det finnas verklig bäring i det hela. Blir säkert nästa Storytel...
Citera
2021-09-14, 19:03
Medlem
NiccoJs avatar
Han som sålt purjolök i bukett påstod han sålt för 1 miljon, vet någon något om hans business?
Citera
2021-09-14, 20:00
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Som kanske nån nämnde känns det ju asfånigt med kommentarer som ”Jag satsar ej nu men jag tror säkert att din firma kommer gå jättebra om några år"

Sån idioti skulle inte tex MR wonderful el Peter Jones köra med.
Ja det var så jag menade.

Ang. Telefongrejen är det ju inte enbart klassrum, möten osv. det kan användas till. Hon verkade dock dels ha lagt fel fokus plus att liknande produkter redan finns.

Ett exempel https://www.overyondr.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in