2021-09-15, 07:37
Medlem
Det var i Första Korinsierbrevet ,Vers 8 där han tillät Kristna att äta typ Fläskkött.
Citera
2021-09-15, 11:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag håller inte med. Jag tror mer på att eftersom bibeln beskriver en orm i lustgården som kanske är våra kroppar. En orm som manipulerar och lurar folk till att synda.
Om det då finns fakta om bandmaskägg i griskött och att bandmaskar kopplar upp sig på folks nervsystem för att skicka både belöningssignaler och andra känslor som kopplas till födan som parasiten behöver.. socker, majs och mjöl som allt har blivit genmodofierat för att passa parasiten medans människan blir sjuk av allt genmodiferat.

Bibeln beskriver en ras som tar självmord genom att synda sönder hela sin hemplanet och sin ras.. vilket KAN ha med en orm i lustgården att göra...

OCH det kan därför vara gudars ord som varnar för just dom djuren som står i bibeln.. och det kan definitivt vara gudar som har sett bandmaskar och syndandet som skulle göra att människorasen utrotade sig själv några tusentals år i framiden.

För vem skulle annars kunna skriva ner det så detaljerat gällande syndandet.. och baka in det i symbolik som gör att de flesta människor inte fattar ett skvatt av religiösa skrifters symbolism eftersom dom läser ju det ordagrant trots att det är totalt galenskap att läsa symbolik ordagrant.

Fanns det verkligen människor som kunde veta tusentals år i framtiden att människor skulle äta gris och bli infekterad av parasiter som börjar ta över deras nervsystem för att manipulera människan till att mata parasiterna med skräp som är onyttigt för människan men som parasiten behöver för att överleva.

Det är lixom en hel planet med flera miljarder människor som lever under kontroll av ormen i lustgården efter att dom åt grisens kött och fick in bandmaskens ägg i tarmen.
Oj vilken roman. Invecklade tankegångar.
Men du, källa vill jag ha till detta :

"kopplar upp sig på folks nervsystem"
Citera
2021-09-15, 16:02
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Oj vilken roman. Invecklade tankegångar.
Men du, källa vill jag ha till detta :

"kopplar upp sig på folks nervsystem"

Tyvär så verkar hela samhället vara påverkat av parasiterna eftersom folk inte känner till dom.
Jag hörde att brandkåren använde bandmaskars ägg för att skapa något ämne som hanterar värme lika bra som parasitäggen som tydligen har något extremt brandskydd som brandkåren idag använder globalt i sitt yrke.. men som kom från parasiternas ägg som har designats för att kunna stå emot enorm hetta.. som kan skapas av själen.. och har man inte brandskydd då så brinner man upp ganska snabbt.

Källa och bevis för att folk är mentalt manipulerade till att äta skräp som dom blir sjuka av men som parasiter behöver för att överleva i en värds kropp?

Jag tror att du får kolla på hur folk beter sig istället för att fråga om en källa.

Han som snacka om brandskyddet i äggen kan jag leta rätt på dock eftersom det är en doktor på youtube som snackade om det.. men såklart ingen vanlig doktor.. men har styr en detox-organisation som har lokaler och låter folk komma dit och leva om dom vill detoxa sina kroppar.

Nu när jag tänker efter så kan det nog ha varit samma doktor som snackade om hur bandmasken manipulerar folk genom nervsystemet.. och hur hunger egentligen inte är hunger utan hungern är egentligen törst fast i samhället så har man en allmän tro om att hunger betyder att man ska fylla på med massa fast föda fast det kroppen efterfrågar är lite rent vatten. Ta två klunkar destillerat vatten och se om hungern finns kvar efter sa han om jag inte minns fel.

Ska kolla om jag kan leta på gubben så att ni som vill får höra om parasiten från grisköttet.
Citera
2021-09-16, 10:21
Medlem
Skarmuslings avatar
Varför äter inte judar och muslimer gris?

Därför att juden och muslimen är varandras avbilder.

Till skillnad från den Kristne som anammat det enda giltiga förbundet med Gud i Guds Son. "Det är inte vad du äter som gör dig oren".
Citera
2021-09-16, 10:28
Medlem
yidarmy123s avatar
För teologin glömde en viktig del: En gång för länge längesedan så ville Mohammed och Abrahams farfar gruppvåldta ett liten kulting. Men abrahams farfar ville helst knulla ett fullvuxet vildsvin, men Mohammed var ju pedofil så det kunde han inte gå med på.

De kom aldrig överens om själva knullandet - bara att de aldrig ska vara i närheten av grisar igen. Då deras skönhet leder till bråk.

Sen spred det sig och nu är vi här. Än idag bråkar muslinerna och judarna om det är kultingen eller det fullvuxna vildsvinet som är allra sexigast och mest knullbar.

Att ’Grisar är smutsiga’ är en fasad..
Citera
2021-09-16, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Som sagts i tråden har det mest troligt med hygien att göra. Innan vi hade förmågan att konservera eller kyla ner maten så var fläskkött förknippat med sjukdomar som kommer från trikiner.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nej det har att göra med att ökenfolk blev sjuka av att äta svinkött, som kan råka ut för många parasiter, samtidigt som det inte finns kylmöjligheter. Det är samma sak som judarna och skaldjur. Många blev sjuka och kanske dog, så de var tvungna att skriva en varning. Det är inte Guds ord.
Det är en variant av den förklaringen jag hört med, av en person som har läst koranen också som jag har förtroende för skall tilläggas. Alla religioner är påhittade och koranen är inget undantag. I dom delarna av världen koranen fick fäste så var det svårt att förvara griskött på samma sätt som exempelvis ko och lamm...
Citera
2021-09-16, 12:28
Medlem
Grisar kan inte titta upp mot himlen där Gud huserar har jag fått förklarat för mig. Det gör grisen "oren".

Kanske sen på bollen...

Trikiner har nog ett finger med i spelet också. Vad kom först? Hönan eller ägget?

Edit: Fast vettefan... Visst kan grisar titts upp i himlen? Eller?
Senast redigerad av Tankevurpan 2021-09-16 kl. 12:30.
Citera
2021-09-18, 17:08
Medlem
Skarmuslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarmusling
Varför äter inte judar och muslimer gris?

Därför att juden och muslimen är varandras avbilder.

Till skillnad från den Kristne som anammat det enda giltiga förbundet med Gud i Guds Son. "Det är inte vad du äter som gör dig oren".

Därtill delar juden och muslimen samma 'gud. I ett upplöst förbund!

Till skillnad från den Kristne som hörsammar GUDS ord.
Senast redigerad av Skarmusling 2021-09-18 kl. 17:45.
Citera
2021-10-10, 11:31
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Varken Islam eller Judendom har moderniserat sig på flera sekel. Då blir det så här tokigt.
Citera
2021-10-11, 00:43
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarmusling
Därtill delar juden och muslimen samma 'gud. I ett upplöst förbund!

Till skillnad från den Kristne som hörsammar GUDS ord.
Kristna hörsammar nya testamentet, men tolkar gamla testamentet enbart som symboler som förebådade NT.
Kristna säger de tror på samma Gud som Judar och muslimer, men de ber till människan Jesus.

Judar tror och följer, många i vart fall, gamla testamentet/Tanakh, och struntar i andra religioners texter.

Muslimer tror på koranen och haditerna, men säger att kristna och judiska texter om Gud är förfalskade i efterhand, men de bevisar aldrig de påstådda förfalskningarna.

------
Bibeln förbjuder enbart judar att äta gris.
Det finns inte en enda vers i Bibeln som förbjuder hedna folk, oss som inte är Judar, att äta gris.

Noas förbund i första mosebok utspelar sig i en mytologisk tid långt innan det Judiska/Israeliska/hebreiska folket uppstått, så det gäller för hela mänskligheten.

I Bibeln sa Gud till Noa att människan får äta alla djur, men inte levande, utan vi får äta djuren om vi tappat dem på blodet.
Avblodade djur är med all säkerhet döda och ok att äta.
Avblodning sker på alla slakterier i Sverige och västvärlden så det är religiöst rätt enligt Noas förbund, utom för Judar.
Senast redigerad av TunderTarFyr 2021-10-11 kl. 00:47.
Citera
2021-10-11, 00:51
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Varken Islam eller Judendom har moderniserat sig på flera sekel. Då blir det så här tokigt.
Kristna tror på sina tilläggstexter, nya testamentet, sedan 1700 pluss år tillbaka, utan att reformera den grundlösa tron på att dödande på ett kors kan försona värdens synder.

Jag äter fläsk enbart vid jul för jag gillar julskinka med senap på en hårdbröd-macka!

Hade Bibeln skrivits idag hade den förbjudit djurplågeri-uppfödning där djuren spärras in tätt ihop inomhus utan att få gå ut eller ens se solen.
Senast redigerad av TunderTarFyr 2021-10-11 kl. 01:00.
Citera
2021-10-11, 00:57
Medlem
Dom tror dom får gris fötter av det. Har jag hört.
Klöv djur typ. Vet inte om dom får äta hästar och kor. Osäker på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in