Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-14, 21:00
Medlem
Dom äter inte gris för att grisen är helig för dom och är det renaste djuret
Citera
2021-09-15, 02:10
Medlem
KungPungPats avatar
Jag är varken jude eller muslim men ändå så tar jag varningarna om grisen på fullaste allvar och har även forskat lite och förstår att grisen troligen har genmodiferats med människogener vilket gör att man idag kan använda grisars organ i människor som behöver nya organ.

Grisen är väl även en bärare av många parasiter som tex. bandmaskens ägg.

När folk äter grisens kött så kläcks äggen och parasiterna tar över nervsystemet och börjar skicka signaler som gör att människan matar parasiterna i tarmen med massa skräp som socker, mjöl och majs.. som parasiterna behöver för att kunna överleva då dom saknar en själ och måste fylla på med energier genom att äta skräp hela tiden.

När man gör en parasitdetox så tar det cirka 3 dagar av svält innan bandmasken har försvagats tillräckligt för att kapslar med olika parasitdödande kryddor kan mörda parasiterna.

I bibeln kallas bandmasken för ormen i lustgården.. och dom som lyssnar på den blir bannade från himmelriket.
Citera
2021-09-15, 03:02
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag är varken jude eller muslim men ändå så tar jag varningarna om grisen på fullaste allvar och har även forskat lite och förstår att grisen troligen har genmodiferats med människogener vilket gör att man idag kan använda grisars organ i människor som behöver nya organ.

Grisen är väl även en bärare av många parasiter som tex. bandmaskens ägg.

När folk äter grisens kött så kläcks äggen och parasiterna tar över nervsystemet och börjar skicka signaler som gör att människan matar parasiterna i tarmen med massa skräp som socker, mjöl och majs.. som parasiterna behöver för att kunna överleva då dom saknar en själ och måste fylla på med energier genom att äta skräp hela tiden.

När man gör en parasitdetox så tar det cirka 3 dagar av svält innan bandmasken har försvagats tillräckligt för att kapslar med olika parasitdödande kryddor kan mörda parasiterna.

I bibeln kallas bandmasken för ormen i lustgården.. och dom som lyssnar på den blir bannade från himmelriket.

Vilka kryddor är det?
Citera
2021-09-15, 03:14
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Vilka kryddor är det?

Gurkmeja och timjan är dom enda som jag kommer på , på rak arm.

Dom påverkar inte parasiterna dock om dom inte har gjorts svaga genom några dagars svält innan man slänger kryddorna på dom så att dom dör.

Det Går säkert att fasta också dock eftersom dom behöver ju skräp hela tiden för att kunna överleva.. så när man slutar ta in skräp i kroppen så har dom inget annat val än att dö.

Vi människor har en själ som gör att vi egentligen inte behöver äta för att överleva då själen kan skapa energi på beställning genom meditation.
Parasiterna saknar en själ vilket gör att dom aldrig kan överleva om deras värd stryper deras födotillgångar.

Det står om att fasta i bibeln av en anledning.
Senast redigerad av KungPungPat 2021-09-15 kl. 03:17.
Citera
2021-09-15, 05:30
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Gurkmeja och timjan är dom enda som jag kommer på , på rak arm.

Dom påverkar inte parasiterna dock om dom inte har gjorts svaga genom några dagars svält innan man slänger kryddorna på dom så att dom dör.

Det Går säkert att fasta också dock eftersom dom behöver ju skräp hela tiden för att kunna överleva.. så när man slutar ta in skräp i kroppen så har dom inget annat val än att dö.

Vi människor har en själ som gör att vi egentligen inte behöver äta för att överleva då själen kan skapa energi på beställning genom meditation.
Parasiterna saknar en själ vilket gör att dom aldrig kan överleva om deras värd stryper deras födotillgångar.

Det står om att fasta i bibeln av en anledning.

Vart? Vilken vers?
Citera
2021-09-15, 05:58
Medlem
Kajahs avatar
Som sagts i tråden har det mest troligt med hygien att göra. Innan vi hade förmågan att konservera eller kyla ner maten så var fläskkött förknippat med sjukdomar som kommer från trikiner.
Citera
2021-09-15, 06:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubbelTrut
ex-krementer = Bajs

Tror att det är sedan gammalt att grisar är ett "smutsigt djur" och ska inte ätas helt enkelt.
Nej det har att göra med att ökenfolk blev sjuka av att äta svinkött, som kan råka ut för många parasiter, samtidigt som det inte finns kylmöjligheter. Det är samma sak som judarna och skaldjur. Många blev sjuka och kanske dog, så de var tvungna att skriva en varning. Det är inte Guds ord.
Citera
2021-09-15, 07:16
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Vart? Vilken vers?

Jag har inte en aning lol men jag har lyssnat lite på han som har tolkat bibelns symbolism under hela sitt liv. Donahue eller vad han heter. Han har många videos på youtube där han berättar vad han har kommit fram till och vad bibeln text betyder symboliskt.. vilket är den rätta meningen med tanke på hur galet allt blir om man tolkar symbolism ordagrant som när jesus sa släng nätet på höger sida om båten så får du fisk. Det betyder såklart inte att jesus ger dig fisketips från några tusen år sedan.

Hade varit intressant att höra vad Donahue säger om grisen och vad han har tolkat ur bibeln gällande det som står i bibeln om grisen. Troligen ingen symbolism dock bara "raka varningar" ät inte dessa för då gör ni bort er för ormen i lustgården får tala om ni äter grisens kött och bandmaskens ägg kläcks i tarmen.. och då blir ni bannade från himmelriket.
Citera
2021-09-15, 07:22
Medlem
Det är väl för att de tycker djuret är lika sexigt som sina fruar och att de brukar smyga ut och ta en omgång i halmen när ingen ser på?
Citera
2021-09-15, 07:28
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nej det har att göra med att ökenfolk blev sjuka av att äta svinkött, som kan råka ut för många parasiter, samtidigt som det inte finns kylmöjligheter. Det är samma sak som judarna och skaldjur. Många blev sjuka och kanske dog, så de var tvungna att skriva en varning. Det är inte Guds ord.

Jag håller inte med. Jag tror mer på att eftersom bibeln beskriver en orm i lustgården som kanske är våra kroppar. En orm som manipulerar och lurar folk till att synda.
Om det då finns fakta om bandmaskägg i griskött och att bandmaskar kopplar upp sig på folks nervsystem för att skicka både belöningssignaler och andra känslor som kopplas till födan som parasiten behöver.. socker, majs och mjöl som allt har blivit genmodofierat för att passa parasiten medans människan blir sjuk av allt genmodiferat.

Bibeln beskriver en ras som tar självmord genom att synda sönder hela sin hemplanet och sin ras.. vilket KAN ha med en orm i lustgården att göra...

OCH det kan därför vara gudars ord som varnar för just dom djuren som står i bibeln.. och det kan definitivt vara gudar som har sett bandmaskar och syndandet som skulle göra att människorasen utrotade sig själv några tusentals år i framiden.

För vem skulle annars kunna skriva ner det så detaljerat gällande syndandet.. och baka in det i symbolik som gör att de flesta människor inte fattar ett skvatt av religiösa skrifters symbolism eftersom dom läser ju det ordagrant trots att det är totalt galenskap att läsa symbolik ordagrant.

Fanns det verkligen människor som kunde veta tusentals år i framtiden att människor skulle äta gris och bli infekterad av parasiter som börjar ta över deras nervsystem för att manipulera människan till att mata parasiterna med skräp som är onyttigt för människan men som parasiten behöver för att överleva.

Det är lixom en hel planet med flera miljarder människor som lever under kontroll av ormen i lustgården efter att dom åt grisens kött och fick in bandmaskens ägg i tarmen.
Citera
2021-09-15, 07:33
Medlem
Har läst nånstans att Grisen äter mat liknande mäniskoföda, även köttavafall. Djur som äter gräs bara konkurerar inte med mäniskan om födan. Sen är det väll Paulus vi ska tacka för att vi får frossa i Revbensspjäl, han skrev väl det i bått av sina brev.
Citera
2021-09-15, 07:37
Medlem
Atthaenhobbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Exakt varför förbudet kom till från början vet jag inte men i Toran (de fem Moseböckerna) står det "Du skall endast äta djur som har heldelade klovar och som idisslar, svinet har visserligen heldelade klovar men idisslar inte, det skall du hålla för orent". Islam har jag ingen koll på alls, jag är jude.

Alla Barnen fick äta skinka men inte barnen som bodde på Treblinka.

Har förvisso ätit Fläsk i Tel Aviv och det köttet var ifrån Israel. Har hört något om upphöjda trädäck som inte står direkt på marken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in