2021-09-15, 13:48
Medlem
Hanif Bali är nog den enda politiker som kan bli anklagad för något sånt här och skylla det på meningsmotståndare och samtidigt bli betrodd av mig. Satte lunchen i halsen nyss när jag såg rubrikerna på Aftonbladet, att det är Hanif som det handlar om.
Citera
2021-09-15, 13:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Bali försöker få det till en rättslig fråga istället för en moralisk fråga.

Det är kanske inte olagligt men är det passande att en riksdagsledamot försöker få nakenbilder av en 15 åring? Jag anser att ingen politiker kan få representera svenska folket om man har så dålig moral och dåligt omdöme art man försöker få nakenbilder av en 15åring.

Vilket är smart. En nedlagd polisanmälan = han kan hävda att han är oskyldig (även om det är i brist på bevis, eller det han gjort inte är olagligt).

Hans vandel kan ju vara oacceptabel fast det han gjort inte är olagligt.
Citera
2021-09-15, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag menar att det med tanke på hur kladdig och dramatisk hela historien var, därför måste vara uppenbart att det är den tjejen som åsyftas, redan första gången han blir ifrågasatt.

Aftonbladet är de första som kontaktar honom. "Stämmer det att du försökt groomaen tonåring"? Eftersom han är oskyldig förstår han inte omedelbart var det rör sig om. Det talar inte till hans nackdel.
Citera
2021-09-15, 13:49
Medlem
Stackars alla patetiska människor som så gärna vill fälla Bali. Det här är ett bottennapp utan dess like för svensk politik.

Glöm heller inte bort alla nya konton som suttit här inne med en tydlig agenda från början. Och avfärdat det som nu visar sig vara sanningen som konspirationsteorier. Jag hoppas innerligt att ni skäms över er själva, men det är nog att hoppas på för mycket.
Citera
2021-09-15, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Han är beordrad att hålla käft. Så om han gör som partiledningen säger, då har han inte rent mjöl i påsen ? Vilken fantastisk analysförmåga du har !

Att låta spekulationer gå runt en vecka, förneka inblandning för att sedan gå ut och säga att man vet vad det handlar om är inte klockren mediehantering, vilket var det som diskussionen handlade om. Väldigt bra analysförmåga av det skrivna ordet du har.
Citera
2021-09-15, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Jag tror du har missförstått hur ett rättssystem fungerar? Det ligger på den som anklagar att komma med bevis mot den anklagade. Inte omvänd bevisbörda, att man som anklagad ska bevisa att man är oskyldig.

Inte om man är en kvinna i feminist Sverige. Anklagelser räcker både för karaktärsmord och fällande domar.
Om inte meetoo var bevis nog så är det bara så.
Det är inte riskfritt att vara man direkt idag. Räcker med att 1 kvinna har ett ont öga till dig och inte drar sig för falska anklagelser. Som man är du rökt idag om det händer dig.
Senast redigerad av SpaceBase 2021-09-15 kl. 13:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Lugna ner mig? Du förstår ju inte ens vidden. Vad fan är relevansen för att han kan anmäla någon för förtal när skadan redan är gjord. Vad fan kommer 25000 kr från en liten 18-årig tjej göra för honom när han rykte redan är i soptunnan? När han inte ens har en plats i riksdagen längre?

Allt detta bara för att tidningar helt enkelt inte kan ha en ordentlig standard. För tidningar som t.ex. Expressen och Aftonbladet vore det enda rätta att dra in deras utgivningsbevis.

Ska man dra in deras utgivningsbevis för att de publicerar ett öppet brev från en politiker? Ingen har väl nämnt honom vid namn eller liknande innan han själv gick ut med det här?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrDagSedel
Aftonbladet är de första som kontaktar honom. "Stämmer det att du försökt groomaen tonåring"? Eftersom han är oskyldig förstår han inte omedelbart var det rör sig om. Det talar inte till hans nackdel.
Njae, kanske inte till hans nackdel... menar mer att den logiska reaktionen hade varit "va, nej? Det måste vara den där 15åringen som ville ha en relation med mig förra året men jag avslutade det väldigt fort"

Jag menar, han måste ju ha fattat vad som komma skulle så varför inte vara tydlig från början?

Nåja, hans förklaring lät ganska trovärdig, vi får väl se hur det blir.
Citera
2021-09-15, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Vad har de fallen att göra med hanif?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fallacy_of_the_undistributed_middle0

Det är tre politiker som alla kört samma försvar - de är minsann inte äckelgubbar, de är viktiga politiker med många fiender som försöker sätta dit dem.

Krishantering 101. Förneka tills dess att du blir överbevisad. Politiker kan alltid hävda att de blir förföljda av meningsmotståndare som vill förstöra deras karriärer. Sannolikheten att det är så varje gång är rätt låg. Det är nog vanligare att vuxna män beter sig olämpligt mot för unga tjejer än att den typen av politiskt spel pågår.

Vilket gör det lite svårare att köpa Hanif Balis historia.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Lugna ner dig. Jag har aldrig sagt något om hans eventuella skuld. Du får gärna gå igenom mina poster i tråden om du inte tror mig. Det jag menar är att om han nu har bevis för sin oskuld så kan han göra processen kort genom att använda dem i en förtalsrättegång. Det hade jag gjort i hans ställe om jag var oskyldig.

Du hade alltså försöka få en minderårig person fälld för förtal?
Som med största säkerhet inte ens har uppfyllt rekvisiten för förtal. (spridning och dessutom om en offentlig person)

Inte en chans att det skulle lyckas.

Inte juridiskt.

Och absolut inte moraliskt. Det är bara att titta på alla inlägg här. Då blir det bara ännu mer synd om "offret".
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Varför bevisar han inte då? Enligt media har flera tjejer upplevt obehag gällande Bali. Men det utreder inte Moderaterna. Bara tjejen som Hanif ville ha sex med.

Han måste bevisa. Att han skriver långt inlägg på Fb bevisar ingenting.

Sedan när gäller omvänd bevisföring i Sverige?
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Han förnekar att han frågat efter nakenbilder på henne:

Så varför vill partiledningen att han avgår som det framgår i slutet av hans inlägg men som han motsätter sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in