2021-09-15, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det hänvisar till båda, annars skriver man inte och.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag gör inte den tolkningen.

”Jag har gott om bevis som visar att jag är oskyldig till det jag anklagats för” tolkar jag som han menar att han har bevis för att han inte ägnat sig åt olämpligt sexuellt beteende.
Jag tror ni läser det för bokstavligt men även om man läser det bokstavligt så kan ju "det jag anklagats för" vara fler saker än bara "bett om bilder", kanske till och med något som han KAN motbevisa.

Typ: "Den dagen vid den tidpunkten mejlade han om detta" och så kan Hanif visa mejlet som inte innehåller något om "detta".

Typ så.
Citera
2021-09-15, 17:43
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Undra när Bali blockade henne?
I Juni i år så prata dom med varandra iallafall: http://web.archive.org/web/202106012...44136153497600

Hans story faller ihop. Eller så är det en annan tjej han åsyftar i texten. Det är ju flera som anklagar han. Kanske är det bara en han besvarar för dom andra är han skyldig till?
Citera
2021-09-15, 17:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Märkligt att så många låser sig i om han gjort något olagligt (Straffbart) eller inte. Han kan ha följt lagen och således inte riskera att bli straffad av rättväsendet men ändå gjort så pass grovt övertramp och klandervärt beteénde att det ändå är oacceptabelt i och med hans förtroendeposition.

Notera, jag vet inte om han ens gjort något klandervärt eller inte (lär väl visa sig) men tycker diskussionen hurvida han gjort ett lagbrott eller inte är ganska överflödig.

Ja för politiker är det än mer känsligt. Senast M politikern i Malmö hade inte gjort något olagligt. Men förtroendet var borta så ham fick lämna politiken. Var väl samma med tex Littorin också.

Hanif får det svårt att få vara kvar i politiken oavsett om det bara blir nedlagt direkt hos polisen. Speciellt om det är person/personer under 18 som enligt han är med i komplotten och han därav alltså redan börjat med måste ha lite fel i skallen.
Citera
2021-09-15, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Undra när Bali blockade henne?
I Juni i år så prata dom med varandra iallafall: http://web.archive.org/web/202106012...44136153497600
Är ju bara en trådsanning att det är den tjejen det handlar om.
Citera
Medlem
Det behöver inte vara en utstuderad konspiration heller utan kan vara någon som helt enkelt bytt åsikt med tiden. Sen kanske man sitter och diskuterar HB och nämner att "På tal om honom, vill ni veta nått sjukt. Han har taggat på mig"
Sen sprids ryktet och nån som ogillar HB ser möjligheten att använda det som ammunition.
Citera
Medlem
Kalliss avatar
Det hela lutar åt ett rysk bakhåll, ett ryskt "dåligt/genomskådat" försök att i det fördolda intervenera den svenska valrörelsen om tolv månader, 9/11 år 2022
Senast redigerad av Kallis 2021-09-15 kl. 18:07.
Citera
2021-09-15, 17:46
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Om det nu är henne dvs. Om ni inte kan styrka det på något trovärdigt sätt kanske ni ska sluta hänga ut henne.

Att nu tjejen som anmält honom gjorde det i Sollentuna stärker det redan uppenbara att det är just hon.
Citera
2021-09-15, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja för politiker är det än mer känsligt. Senast M politikern i Malmö hade inte gjort något olagligt. Men förtroendet var borta så ham fick lämna politiken. Var väl samma med tex Littorin också.

Hanif får det svårt att få vara kvar i politiken oavsett om det bara blir nedlagt direkt hos polisen. Speciellt om det är person/personer under 18 som enligt han är med i komplotten och han därav alltså redan börjat med måste ha lite fel i skallen.
Hanif har i nuläget 5000+ likes på sitt Twitter-inlägg och 11000+ likes på sitt Facebookinlägg.

Han har nog förutsättningarna för att vara kvar i politiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Oavsett vilka ”felaktigheter” som har hänt eller inte hänt så ser det inte bra ut att en vuxen man haft diskussioner och privata samtal med en 15 åring tjej som antagligen sökte upp honom pga hans kändisskap och politiska engagemang. Redan där borde han ha satt stopp för. Det är ju inte så att han ”hjälpte” flera ungdomar samtidigt utan en tjej.

Som vuxen borde han tänkt, detta ser inte bra ut och vidtagit åtgärder, allt ifrån att kontakten upphör till att all kontakt sker öppet och offentligt. Vad tänkte han ? Att han skulle vara mentor/vän med en 15 åring ?

Säg att det rör sig så lite som hon skickar en lite olämplig bild och han kommenterar den vilket leder till att nästa bild är än mer olämplig. Det är den vuxnas ansvar rakt igenom.

Att han i efterhand ha informerat vänner och flickvän om att han har en efterhängsen tonåring efter sig räcker inte enligt min mening. Pratar om det moraliska i detta ej det lagmässiga
Men va fan det måste väll finnas förebilder som unga kan vända sig till. Du menar att unga tjejer bara ska prata med unga tjejer🤷‍♂️ Tycker tvärt om att det bör finnas fler som ställer upp och hjälper till.
Sen kanske det ska finnas en mentor utbildning inom M som ger verktyg att stoppa i tid.
Lär ju finnas präster, psykologer mm som ofta hamnar i samma situation.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Oavsett vilka ”felaktigheter” som har hänt eller inte hänt så ser det inte bra ut att en vuxen man haft diskussioner och privata samtal med en 15 åring tjej som antagligen sökte upp honom pga hans kändisskap och politiska engagemang. Redan där borde han ha satt stopp för. Det är ju inte så att han ”hjälpte” flera ungdomar samtidigt utan en tjej.

Som vuxen borde han tänkt, detta ser inte bra ut och vidtagit åtgärder, allt ifrån att kontakten upphör till att all kontakt sker öppet och offentligt. Vad tänkte han ? Att han skulle vara mentor/vän med en 15 åring ?

Säg att det rör sig så lite som hon skickar en lite olämplig bild och han kommenterar den vilket leder till att nästa bild är än mer olämplig. Det är den vuxnas ansvar rakt igenom.

Att han i efterhand ha informerat vänner och flickvän om att han har en efterhängsen tonåring efter sig räcker inte enligt min mening. Pratar om det moraliska i detta ej det lagmässiga

Väl skrivet. Dessutom Enligt han själv så ville 15åringen mer men han avböjde men höll kontakten, vilket definitivt är olämpligt.

Oavsett hur han vinklar det så är han rökt tack vare det han själv har skrivit.
Citera
2021-09-15, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tage.svensson
Jag ser en viss koppling mellan AS och AE, de är inte helt okända för varann; Länk

https://web.archive.org/web/20201203...29424838713347

Och här är en twitter feed mellan dessa där de dessutom hintar om något som kan tänkas vara detta diskussionsämne. Finns rätt mycket märkligt i hennes twitterflöde om man orkar plöja igenom alla 14000 inlägg.
Citera
2021-09-15, 17:48
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Hanif har i nuläget 5000+ likes på sitt Twitter-inlägg och 11000+ likes på sitt Facebookinlägg.

Han har nog förutsättningarna för att vara kvar i politiken.

Man vill ju bara krypa in i en cementblandare och trycka köra igång skiten när det är twitter och facebook som avgör vem som har förutsättningar i politiken nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in