2021-09-15, 13:41
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Bevis måste fram. Vad väntar tjejen och Hanif på?

Jag tror du har missförstått hur ett rättssystem fungerar? Det ligger på den som anklagar att komma med bevis mot den anklagade. Inte omvänd bevisbörda, att man som anklagad ska bevisa att man är oskyldig.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zitilites
100 % att han är oskyldig. Han verkar för självsäker för att bluffa, sen är det tyvärr för vanligt med småtjejer som drar på sig offerkoftan när de inte får som de vill. De räcker med att de vill ha lite komplimanger men utan framgång så åker våldtäktsstämpeln fram. Detta jävla beteende borde straffas.

Varför skulle en högt uppsatt politiker riskera allt för en korkad äcklig gymnasieelev?

Vad är mest troligt? Det, eller att en ung tjej gör något korkat

Hur kan du vara 100% säker? Så säger bara en idiot.

Detta ”beteende”, alltså att falskeligen beskylla någon för något brottsligt, är ett brott så oroa dig inte för det om det nu skulle förhålla sig på det viset.

Varför en högt uppsatt politiker skulle göra bort sig? Ja det kan man ju tycka är märkligt men det har hänt otaliga gånger. Hört talas om Anthony Weiner?

Låt detta utredas innan du dömer vare sig tjejen eller Bali.
Citera
Medlem
Haha inte ens polisanmälan finns alltså enligt Bali och nu kommer de vänsterblivna in i tråden desperata...
Citera
2021-09-15, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrDagSedel
Fast när Aftonbladet ringer och berättar att han är misstänkt för övergrepp vet han ju inte vad saken gäller eftersom han inte begått några övergrepp. När det framkommer att det är den kontaktssökande fjortisen som ligger bakom kan han förklara hur deras relation sett ut. Finns inte någon motsättning alls.
Jag menar att det med tanke på hur kladdig och dramatisk hela historien var, därför måste vara uppenbart att det är den tjejen som åsyftas, redan första gången han blir ifrågasatt.
Citera
Medlem
Zitilitess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Menar du allvar ? Historien är full av exempel på hur maktens män begår övergrepp mot unga kvinnor ( och kommer undan med det).

Nu blir det den gamla vanliga visan. Tjejen ska dras i smutsen och ifrågasättas. Förhoppningsvis så ska väl hans politiska karriär ändå vara över

Det är nog mer vanligt att unga tjejer försöker förstöra folks karriärer bara för att de behövde lite bekräftelse.
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Att DN inte har hakat på denna historia under hela tiden av vad jag har sett tyder nog på Hanif Balis oskuld.

Eller, vad säger ni?

Jag tror det just nu är ett stort antiklimax på mediahusen nu. Speciellt när Hanif påstår sig ha gott med bevis för sin oskyldighet och välkomnar en polisutredning för att rentvå sig.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Och vem säger att han inte kommer göra det? Men oavsett så är det du skriver helt irrelevant. Det finns ingenting som talar för att det skulle finnas sanning, och om det fanns det så borde polisen utreda det. Innan dess så handlar det enbart om att förstöra en persons karriär och personer som du är den som är katalysatorn i det hela. Är du seriöst dum i huvudet? Bara för att man är en ung tjej så betyder det inte att hon automatiskt har mer rätt än en man i medelåldern.

Så igen: Även om han polisanmäler för förtal så är han redan dömd av många. Här har tidningarna ett stort ansvar, eftersom de bara skriver efter vad som ger klick. Det är här man ska sätta stopp och berätta för tidningarna vad som gäller.

Lugna ner dig. Jag har aldrig sagt något om hans eventuella skuld. Du får gärna gå igenom mina poster i tråden om du inte tror mig. Det jag menar är att om han nu har bevis för sin oskuld så kan han göra processen kort genom att använda dem i en förtalsrättegång. Det hade jag gjort i hans ställe om jag var oskyldig.
Citera
2021-09-15, 13:43
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Han påstår att det finns gott om bevis, fast för hans egen version av händelseförloppet.

Men nu lägger han helt klart upp det för motståndarsidan att visa vad dom har. De kan skicka sina utvalda loggar till tidningar. Kanske finns där någon kommentar från Bali som kan se lite suspekt ut? Det skulle dock göra att Hanif kan lägga ut vad han har, inklusive hennes påstådda ursäkt.

Ja, han går all in här. Har motståndarsidan screenshots från en dialog (tagen ur kontext) som ser dåliga ut för Bali, kan han vara körd. Då bygger det på att han har hela chattloggen.

Hade han valt att INTE säga något, hade kanske storyn bara dött ut om inget nytt framkommit.

Jag vet inte om han valt rätt strategi, det får tiden utvisa - men det är en jävla motattack.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Bali försöker få det till en rättslig fråga istället för en moralisk fråga.

Det är kanske inte olagligt men är det passande att en riksdagsledamot försöker få nakenbilder av en 15 åring? Jag anser att ingen politiker kan få representera svenska folket om man har så dålig moral och dåligt omdöme art man försöker få nakenbilder av en 15åring.

Nej, det är förmodligen inte passande, så om du hittar någon ledamot som gjort det får du väl kritisera den. Det har trots allt inte framgått någonstans att HB skulle ha bett någon 15-åring om nakenbilder.
Citera
Medlem
Zitilitess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hur kan du vara 100% säker? Så säger bara en idiot.

Detta ”beteende”, alltså att falskeligen beskylla någon för något brottsligt, är ett brott så oroa dig inte för det om det nu skulle förhålla sig på det viset.

Varför en högt uppsatt politiker skulle göra bort sig? Ja det kan man ju tycka är märkligt men det har hänt otaliga gånger. Hört talas om Anthony Weiner?

Låt detta utredas innan du dömer vare sig tjejen eller Bali.

Om du jämför antalet gånger politiker gjort bort sig med antalet gånger tonåringstjejer gjort bort sig så känns det nog lite mer stabilare i denna båten det måste du ändå hålla med om
Citera
2021-09-15, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrDagSedel
Det kan han inte göra så länge den interna utredningen fortgår.

Vad hindrar och vrf drar ut på det? Finns väl inga sekretesslagar som hindrar de då det inte handhas av en myndighet.
Citera
2021-09-15, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Haha inte ens polisanmälan finns alltså enligt Bali och nu kommer de vänsterblivna in i tråden desperata...

Tycker väl ändå det varit förhållandevis uppenbart från början att man inte bedömt detta som ett brottsligt agerande utan som just olämpligt?

Naturligtvis kan brott ha begåtts men utifrån den information som funnits/finns tillgänglig har det framstått som osannolikt.

Det här är trots allt en fråga om förtroende, inte en fråga om kriminalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in