2021-09-15, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Ja, det håller jag med om. Att ens snacka någonting av sexuell karaktär är mycket illa och det hoppas jag att vi får veta sanningen om.

Vi har nu hört den anklagades historia. Han har förmodligen samlat på sig alla bevis han kunnat nu för att få möjlighet att bevisa sin historia och att anklagelserna är falska.

Nu väntar vi på att få höra den andra sidan av historien samt även givetvis bevis på att detta har skett.

Det borde inte vara så svårt när allt skett via dator/mobil. De har ju aldrig träffats så vi slipper iallafall behöva tro på ord mot ord vad som hänt i ett och samma rum.

Då lär du få vänta länge.
Varför skulle "andra sidan" ens bry sig om några bevis?
Uppdraget är redan slutfört
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Om han mot all förmodan skulle bli fälld för sexbrott, eller bli av med sitt jobb, hur många % försvinner från M till SD?
Citera
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Varför hatar Flashback HB, är det massa vänsterpack som hittat hit?
För att hatarna är ivriga och blodtörstiga, medan fansen inväntar bevis och klarhet i om något har hänt.
Det ger intrycket av att ingen står på hans sida.

Jag skulle kalla det hälsosam illojalitet. Man ska inte vara blint lojal mot någon man ser upp till — förtroendet ska vara förbrukat OM man begår brott eller visar en omoralisk karaktär.
Citera
Medlem
R.Victorianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Jag tror faktiskt på vad tjejen säger. Varför skulle en ung muf riskera hela sin framtid i partiet genom att ljuga? Det låter som han har haft kontakt med flera unga tjejer. Det låter också som han visste att kontakten med tjejen inte varit ok men fortsatt ändå. Varför ska han hjälpa henne med läxor? Tänk om du själv kontaktas av en ung tjej som vill ha läxhjälp och du går med på det, skulle frun bli glad?

Jag tror han inte uttryckligen bett om bilder och sex, utan bäddat in det på ett fint sätt.

Hon skrev ju själv på sin twitter biografi innan kontot togs bort att hon va moderat men genomgick en ideologisk kris.
Citera
2021-09-15, 13:35
Medlem
https://imgur.com/a/3Hhiqjm
Enda skärmbilderna jag har från tjejens Twitter
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
I sociala medieplattformar så finns det olika approacher till hur information sparas.

Även om man blockar och raderar så kan man på vissa själv få fram vad man själv skrivit. Ibland så kan man det inte men informationen finns lagrad och är i stort sätt alltid tillgänglig för myndigheter om det är ett brottsmål.

Nu är det ju inte ett rättsfall, men om ett konsultbolag inom cybersäkerhet utreder detta så ber de ju om medgivande från både HB och tjejen att få kontakta plattformen för att få ut data och de har ibland egna kanaler in dit.

Det är inte säkert att plattformen medger utlämnande ändå, men Hanif som är systemutvecklare har antagligen en oerhört god insikt om vilken information som sparas och att det han säger bör kunna faktakollas.

Tjejen har antagligen kommit med screenshots. Har hon klippt och klistrat så kommer man IT-forensiskt att kunna se att det skett, och har ett pro gjort det så blir det bara så att man med en analys inte kan komma fram till om det är äkta eller ej.

Jag tror inte att HB fått sina anhöriga att ställa upp på en lögn, och jag tror att han vet exakt vad man kan få fram från SOME-plattformarna så det är rimligt att tro att HB har rätt här.

Den stora frågan är i så fall om det är en vilsen tjej som är lite tonnårsborderline eller om det ligger en konspiration bakom.

Det bör inte ta allt för lång tid att reda ut om HB är korrekt i sak då han säger att han inte skickat sexuella inviter.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2021-09-15 kl. 13:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Men en utredning pågår ju. Det är ju inget tvivel om den saken. Eller menar du att det inte finns något allmänintresse i förfarandet?

Tvärtom så pågår ju inte en utredning. Det pågår en internutredning, vad nu det betyder. En riktig utredning görs av en mer opartisk hand så som t.ex. polisen. Han efterfrågar alltså en utredning, vilket han inte anser görs just nu. Så nej, i dagsläget anser jag att allmänintresset för detta ärende är rätt irrelevant. Det finns ingen grund eftersom en åklagare inte utreder det.
Citera
2021-09-15, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Märkligt att först blåneka

"– Det är ingenting jag någonsin har hört talas om, sa han till Aftonbladet för fem dagar sedan."

För att sedan beskriva en lång och ingående historia om en tjej som beskrivs som psyksjuk, som har försökt inleda en relation.

Nej han blånekar till anklagelserna. Inte att han inte skulle känna den här tjejen.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Tvärtom så pågår ju inte en utredning. Det pågår en internutredning, vad nu det betyder. En riktig utredning görs av en mer opartisk hand så som t.ex. polisen. Han efterfrågar alltså en utredning, vilket han inte anser görs just nu. Så nej, i dagsläget anser jag att allmänintresset för detta ärende är rätt irrelevant. Det finns ingen grund eftersom en åklagare inte utreder det.

Då kan han anmäla för förtal om han nu så gärna vill bevisa att anklagelserna är falska
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Hans "blånekande" var väl snarare att han inte kända till de sexuella anklagelserna? Inte vem tjejen ifråga var. Man läser det man vill läsa.
Nej precis, han kände inte till just de anklagelserna men ville inte heller sätta händelsen i kontext eller ge en förklaring till varför de kan ha uppstått.
Citera
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Hanif Balis försvar är rakt ur den politiska spelboken i såna här händelser. Finns ingen anledning att tro att det finns ett sant ord i det som skrivits, eller att Bali själv skrivit något av det.

Nät Anthony Weiner anklagades för att chatta och skicka dickpics till underåriga sa han att det absolut inte var sant och att det var en smutskastningskampanj av politiska motståndare som hackat hans telefon.

När Matt Gaetz anklagades för att ha köpt sex av en 17-åring sa han att det absolut inte var sant, utan att det var en hämnd från politiska motståndare för att han uppfattades som ett hot.

Och nu kör Hanif Bali exakt samma grej.

Personligen tror jag det är mer sannolikt att äckelgubbar är olämpliga i sina kontakter med tonårstjejer, än att tonårsstjejer moonlightar som gubbkåta fjortisar för att fälla "obekväma politiker".

Vad har de fallen att göra med hanif?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fallacy_of_the_undistributed_middle0
Citera
Medlem
AnonymKostyms avatar
Alla vet att den oskyldiga sanningssägaren Bali har många fiender, överallt. Inte minst i moderaterna, där alla vet att eliten i M är precis av samma skrot och korn som den i S. Beundrare av Reinfeldt nästan allihop. Även bland många invandringskritiker finns det många som hatar oskyldiga stackars Bali enbart p.g.a. sin etniska bakgrund, vilket man kan läsa på flera bloggar nu. Och på flashback.

Så här går det om man som politiker är intellektuellt ärlig och bara påpekar konsekvenserna av sjuklövern spolitik på twitter, då kommer en arme av falska onda mörkermän och förgör dig. Anklagar dig för att vara en pedofil, till och med. Skapar en arme av trollkonton.

Så mycket tyder på att detta är planerat, med den "nedräkningen" på twitter. Men den sanningssökande hjälten Bali kommer rentvå sitt namn. Och fortsätta tala klarspråk på twitter, tills han blir avrättad av socialdemokraternas motsvarighet till Putins FSB, AFA. Antagligen. Det måste väl vara nästa steg när detta misslyckas.

Stå upp för Bali. Han har blivit smutskastad förut, men detta är det fulaste jag sett hittills.

Nu ska jag gå o hämta mer popcorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in