2021-09-15, 13:53
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Att låta spekulationer gå runt en vecka, förneka inblandning för att sedan gå ut och säga att man vet vad det handlar om är inte klockren mediehantering, vilket var det som diskussionen handlade om. Väldigt bra analysförmåga av det skrivna ordet du har.

Då får du anklaga Moderata samlingspartiet för dålig mediahantering, inte HB.
Han följde order
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Han förnekar att han frågat efter nakenbilder på henne:

Och det är sanningen bara för att han skriver så?
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Hela komplettgrejen är en så tragiskt dålig bortförklaring att den inte förtjänar att tas på allvar. Att lägga skulden på "meningsmotståndare" och utmåla sig själv som ett offer är ju klassisk krishantering i såna här fall.

Jag finner det föga sannolikt att meningsmotståndare varit så angelägna om att få bort Bali att man fått en 15-åring att hjälpa dem, gå med i MUF, flörta aggressivt med Bali och sedan komma med falska anklagelser.

Om syftet varit att svartmåla hade det räckt med att börja sprida rykten på sociala medier och diskussionsforum så hade man uppnått samma resultat utan att behöva blanda in en tonåring.
Öhh du missar hela poängen att det i nuläget saknas bevis som stödjer anklagelserna.
Eller är allt du hör på internet sant?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Märkligt att först blåneka

"– Det är ingenting jag någonsin har hört talas om, sa han till Aftonbladet för fem dagar sedan."

För att sedan beskriva en lång och ingående historia om en tjej som beskrivs som psyksjuk, som har försökt inleda en relation.

Hade jag blivit ifrågasatt ifall jag hade skickat något olämpligt så hade det första varit att ta upp just att "nej, men visst stämmer det att jag hade en diskussion med en tjej men det var hon som ville inleda något, inte jag".

Inte "nej jag vet inte vad du pratar om"
Nä.

Genom att dra "inget jag vet något om" så förhindrar han dem från att namnge honom och därmed köper han partiet tid att hantera frågan internt i någorlunda lugn och ro. Detta samtidigt som partiet belagt honom med munkavle.

Nu är nog den interna utredningen över och Hanif kan gå ut med sin version.
Citera
Medlem
Hon verkar även vara aktiv i MUF Sollentuna baserat på instagram. https://www.instagram.com/p/CCG-UtFJUo-/
Citera
Medlem
Det är flera tjejer som Hanif har sexuellt ofredat enligt media. M utreder bara ett fall.
Citera
2021-09-15, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
Har läst igenom tjejens Twitter innan, minns att hon öppet pedofilstämplade någon man utifrån en kommentar på hennes kropp. Det hela verkade absurt och verkar väldigt anklagelsebenägen.

Här är konversationen som ledde till att "Fredric Morenius" blev pedofilstämplad av tjejen.
https://i.imgur.com/RPbE6w9.png
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vilket är smart. En nedlagd polisanmälan = han kan hävda att han är oskyldig (även om det är i brist på bevis, eller det han gjort inte är olagligt).

Hans vandel kan ju vara oacceptabel fast det han gjort inte är olagligt.

Precis, och det vet han om. Därför han försöker få det till lagligt eller olagligt. Men tror inte han lyckas då majoriteten svenskar och M väljare kommer anse det vara opassande oavsett
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Ska man dra in deras utgivningsbevis för att de publicerar ett öppet brev från en politiker? Ingen har väl nämnt honom vid namn eller liknande innan han själv gick ut med det här?

Precis. De gör inget fel alls. Än så länge.
Resten sköter folkmobben. Bara att läsa inläggen här
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Lugna ner mig? Du förstår ju inte ens vidden. Vad fan är relevansen för att han kan anmäla någon för förtal när skadan redan är gjord. Vad fan kommer 25000 kr från en liten 18-årig tjej göra för honom när han rykte redan är i soptunnan? När han inte ens har en plats i riksdagen längre?

Allt detta bara för att tidningar helt enkelt inte kan ha en ordentlig standard. För tidningar som t.ex. Expressen och Aftonbladet vore det enda rätta att dra in deras utgivningsbevis.

Expressen och Aftonbladet har ju inte nämnt Hanif Bali vid namn en enda gång, så vad svamlar du om? Tvärtom har det väl skött sig pressetiskt helt korrekt. Den som outade Hanif Bali var Hanif Bali själv genom sin Facebookpost.
Citera
2021-09-15, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Snälla du och alla andra tvåsiffriga IQ'n - läs nedanstående!!

Märkligt att HB gått ut och dementerar detta. Lyckades du inte få ihop detta trots din uppmätta IQ?
Citera
2021-09-15, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Nä.

Genom att dra "inget jag vet något om" så förhindrar han dem från att namnge honom och därmed köper han partiet tid att hantera frågan internt i någorlunda lugn och ro. Detta samtidigt som partiet belagt honom med munkavle.

Nu är nog den interna utredningen över och Hanif kan gå ut med sin version.
Det är exakt det jag menar är misstänkt.
Varför skulle han behöva köpa sig tid och varför skulle han hindra dom från att namnge honom om han är oskyldig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in