Citat:
Ursprungligen postat av
Gavins-Friend
Alla företag i programmet kommer tydligen bli framgångsrikt enligt drakarna och alla som pitchar är helt fantastiska...
Jag hade inte investerat en krona i sista kvinnan. Hon gav mig kalla kårar.
Håller med om den sista kvinnan, satt och vred mig i soffan faktiskt för att jag tyckte det var pinsamt att se. Hennes fokus är ju helt klart på att sälja, men hon kunde inte beskriva sin verksamhet tydligt, eller ens visa upp något konkret. Fick vibbar av att hela grejen var ett luftslott. För en gångs skull satte drakarna huvudet på spiken men tycker de kunde varit ännu lite hårdare.
I övrigt håller jag även med det alla andra skriver om godhetsknarkandet i denna säsong. Alldeles för lite business och för mycket feel-good. Stör mig på att det aldrig ställs några kritiska frågor till en 20-årig tjej med en hållbar fin puttenuttig idé på ett diffust planeringsstadium med nästan obefintlig omsättning och värdering på 20-40 msek, medan andra som har välutvecklade produkter med patent och omsättning till betydligt mer blygsam värdering blir ratade. låter det fint har de en till synes oändliga riskaptit, men annars ska det alltid safe:as; "inte just nu", "följer gärna detta längre fram" o.s.v., eller att 2-4 drakar går ihop och betalar 100k var. Den stora behållningen i dragons den är ju dessutom när de sätter folk på plats och det blir lite action. Här har det hettat till typ en gång och sedan bad drakarna om ursäkt på varandras vägnar.