2021-09-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Så din uppfattning efter att ha sett Esbjörn i media, är att han är nöjd med försäljningen och hur den gick till samt hur Ebba behandlade honom?
Japp - esbjörn är nöjd, någon annan än fruktansvärt missnöjd.
2021-09-14, 18:35
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Om jag förstår dig rätt lutar du åt att en fullgörelse av avtalet kommer att ske, på det ena eller det andra sättet, men att det finns en liten möjlighet att ingen fastställelse av avtalet sker och då kan inte Esbjörn tvingas att sälja?

Om Esbjörns invändning(ar) mot avtalets giltighet får gehör av domstolen blir det naturligtvis ingen fullgörelse. Beroende på vad Esbjörn då kan göra mer troligt (det handlar ju om en civilrättslig tvist, inte ett brottmål) kommer fastighetsköpet att återgå (Detta kräver att Esbjörn varit uppenbart och tydligt koko, Ebba betalat alldeles för litet eller på något sätt förfarit svikligen, typ).

Rent teoretiskt, kan ju Ebbas innehållande av slutbetalningen bedömas som något som drabbat säljaren, men det sitter mycket långt inne i detta fall.

Personligen känns den här tråden nu ungefär som tråden om Trump, när hans legal eagles skulle släppa loss Kraken på Biden och upphäva valresultatet med diverse juridiska fintligheter. Vi vet hur det gick där (trots många FB-postares utsagor om det ena och andra) och troligen går det på samma sätt här.
2021-09-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Ebba Busch behöver en dom på att allt gick "schysst och korrekt till", enligt dig. Men för mig ger det en klar signal om att hon vill legitimera orätt genom Ebba Busch behöver en dom på att allt gick "schysst och korrekt till", enligt dig. Men för mig ger det en klar signal om att hon vill legitimera orätt genom att få ett papper på att hon gjort rätt i sin hantering av en åldring som ska lösa hennes livspussel, genom att avhändas fast egendom till underpris. Genom tjat och påtryckning.att få ett papper på att hon gjort rätt i sin hantering av en åldring som ska lösa hennes livspussel, genom att avhändas fast egendom till underpris. Genom tjat och påtryckning.

Av det som hittills framkommit verkar faktiskt allt gått just "schysst och korrekt till". Att det skulle va underpris håller jag inte med om, och detta om Ebba skulle pressat och tjatat hål i huvudet på Esbjörn, är förutom att Esbjörn krystat fram något som kanske kan tolkas så, under en enligt mig pressad situation på tv, så är det snarare en trådsaning som eskalerat pga av dig och dina gelikar. Av det som framkommit verkar det snarare va så att Esbjörn va både glad och positivt inställd till husförsäljningen tills något hände några veckor efter kontrakt skrevs under, och detta kommer det sannolikt vittnas om från flera under rättegången..
2021-09-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ok, men varför är det så viktigt för dig?
Är det inte viktigare vad du vet att Esbjörn känner, säger och tycker?
Det var det jag frågade om, vad tycker han och vilken gång i ordningen är den slutliga?
2021-09-14, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var det jag frågade om, vad tycker han och vilken gång i ordningen är den slutliga?
Det enda som jag själv sett och hört honom uttrycka är missnöje för affären och Ebba. Har du personligen sett eller hört honom uttrycka något positivt om affären och Ebba?
2021-09-14, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Om Esbjörns invändning(ar) mot avtalets giltighet får gehör av domstolen blir det naturligtvis ingen fullgörelse. Beroende på vad Esbjörn då kan göra mer troligt (det handlar ju om en civilrättslig tvist, inte ett brottmål) kommer fastighetsköpet att återgå (Detta kräver att Esbjörn varit uppenbart och tydligt koko, Ebba betalat alldeles för litet eller på något sätt förfarit svikligen, typ).

Rent teoretiskt, kan ju Ebbas innehållande av slutbetalningen bedömas som något som drabbat säljaren, men det sitter mycket långt inne i detta fall.

Personligen känns den här tråden nu ungefär som tråden om Trump, när hans legal eagles skulle släppa loss Kraken på Biden och upphäva valresultatet med diverse juridiska fintligheter. Vi vet hur det gick där (trots många FB-postares utsagor om det ena och andra) och troligen går det på samma sätt här.
Jag lutar åt samma håll som du. Sen tycker jag att affären innehåller aspekter utöver de strikt juridiska.
2021-09-14, 18:58
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Smutskastning är precis det som hade fungerat om Ebba kommit torrskodd ur det här. Nu är hennes fötter redan tunga av väta och gyttja där hon stöveltrampat fram, pga straff, avslöjande av vem om är och andra konsekvenser hon redan fått av historien, varför det hela känns rätt rättvist vem än huset råkar falla till.

Ebbas smutskastning av Esbjörn och hans närstående. Påståendena om att Esbjörns närmaste inte ser till Esbjörns intressen och inte företräder hans vilja. Detta är bara fantasifoster påhittade för att vinna fördelar i en affärstvist. Fantasifoster där Ebbas villiga redskap skapat konspirationsteorier om mörka sekter och sjuka politiska sammansvärjningar - allt på Ebbas beställning som hon triggade igång genom smutskastningskampanjen.

Men det stannar inte där. Ebba valde dessutom att bryta mot coronarekommendationer mot särskilt sårbara grupper, för att komma åt den funktionshindrade ensamme åldringen vars hus hon åtrådde. Esbjörn liv, väl och ve, var inte ett hinder för Ebba när hon skulle åt det hon ville ha. Det hindrade henne dock inte från att vara den mest aggressivt framåtlutade coronakämpen, när hon lade stor skuld på andra för deras betydligt mindre allvarliga förseelser. Även här försvarade Ebbas trogna hennes framfart genom pandemi-Sverige.

Men Ebba slutade inte där, hon valde dessutom att utnyttja ett sexualbrottsoffers lidande för att vinna fördelar i affärstvisten. Det mycket obehagliga är att hon på det sättet legitimerade och initierade en outning av den stackars flickan, som sedan hennes villiga redskap utförde åt henne. Som ett resultat av Ebbas exploaterande och hennes villiga blinda redskaps fortsättning av den, har vi nu en traumatiserad flicka som inte själv längre kan välja vem som hon ska anförtro sig åt eller vad som hon ska välja att berätta, utan detta är redan gjort av Ebba och hennes lärljungar.

Det är här man börjar se det riktigt sjuka hos Ebba och hennes blint lojala följare och vilka konsekvenser deras framfart får.

Skulle detta beteende hos Ebba fortsätta och skulle hennes blint lojala följare även framgent utföra det smutsiga arbete som hon triggar igång, är den här affären med Esbjörn bagatellartad i sammanhanget.

Då har vi betydligt större problem i Sverige att hantera - en blint lojal sekt sprungen ur en manipulativ, psykopatoid och skamlös politiker, som triggar igång och legitimerar sjuka beteenden.

Sådana politiker och rörelser växer hastigt och högt, men faller också snabbt, djupt och tungt.

Frågan var och en borde ställa sig är, vill jag vara en del av den?
Som väl är kommer hon aldrig att bli utnämnd till någon ministerpost då jag tror det är en omöjlighet eftersom hon numera är en straffad brottsling och som sådan också för ALLA till beskådan införd i belastningsregistret Ja en del straffar Gud på direkten Antagligen kommer heller aldrig någon annan KD-politiker att få chansen till någon ministerpost och just så för att inte riskera att Ebba ska komma åt att richelieua ja efter sig själv känner man ju andra Nåja med största sannolikhet kommer knattepartiet som hon lyckats nästlat sig in i och numera fått förskansa sig i ej nå de stipulerade 4% som erfordras för å nå något som helst avgörande inflytande i och över svenskt samhällsliv. Gud ske lov och pris för det ett ohyggligt högt pris för ett ruckel till hus och Ebba tycker det var värt priset
Senast redigerad av kubun 2021-09-14 kl. 19:13.
2021-09-14, 19:03
Medlem
Citat:
Det enda som jag själv sett och hört honom uttrycka är missnöje för affären och Ebba. Har du personligen sett eller hört honom uttrycka något positivt om affären och Ebba?
Det finns väl personer som ska vittna om det?
2021-09-14, 19:06
Medlem
Citat:
Jag lutar åt samma håll som du. Sen tycker jag att affären innehåller aspekter utöver de strikt juridiska.
nej du lutar inte åt samma håll som bergakungen som är lika övertygad som nästan alla andra att Ebba får både huset och lagfarten och att Esbjörn hamnar på fattighuset.
2021-09-14, 19:09
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejon-x
Var det inte såhär, att det var ett hyreskontrakt som Esbjörn hade printat ut, med hjälp av en jurist. Han skulle lura Ebba där I skenet från sterinljusen, att hon skulle hyra hans sommarparadis för 390 000 kr istället för att köpa. Vidare fanns det paragrafer i kontraktet, att hon skulle snygga till både huset och trädgården.

Det blev fel, där I mörkret och det var Ebbas köpekontrakt som blev undertecknat! Esbjörn ser väldigt dåligt. Dagen efter upptäckte han misstaget! Hur han sedan försöker slingra sig ur detta, har ni säkert läst om här i tråden!
Ett hyreskontrakt?!? Det här var för mig helt nya uppgifter! Jag viste att Ebba frågat Esbjörn om att hyra eller köpa. Sen säger du nu att Esbjörn med hjälp av jurist( vilken jurist?) skrivet ut ett hyreskontrakt.

Tänkte Esbjörn att Ebba skulle få hyra huset. Men Ebba stack ett köpekontrakt under nosen på honom. Nu börjar vi snacka bedrägeri på hög nivå.

Hade de inte kommit överens om vem som skulle ha med sig köpe kontraktet till kontrakt skrivningen.
Du menar att Esbjörn kom knarrande med sitt hyreskontrakt och Ebba med sitt köpekontrakt.
Citat:
Jo, men med tanke på att det inte finns någon som bekräftar misstankarna, så blir det konstigt att bli arg å Esbjörns vägnar för något som han själv säger eller känner sig som offer för. Det vore ju att omyndigförklara Esbjörn.

Jag låter inte mina egna misstankar övertrumfa verkligheten eller det som går att kontrollera. Gör du?
Ja vad är konstigt med att Majken ärvt? Dessutom. Även om det var så att Majken planerade att snärja Esbjörn, så har det ju inget med Ebbas bättre rätt till huset att göra. Det är ju i så fall em tvist eller ett brottsmål vid Esbjörns frånfälle.
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
När jag läser era inlägg ser jag korkskallarnas försvar. Det är andras fel. Andra personer gör mycket värre saker.

Nu är alla dessa människor ni skvallrar om, skandaliserade och förtalade. Att det skulle vara smart tror bara en korkskalle på, där den största korkskallen av de alla åkte på ett strafföreläggande för grovt förtal.

Det som pågår från Ebba Busch och hennes entourage, är att kratta manegen inför en huvudförhandling där man har förväntningar att hela tvisten kommer handla om ord mot ord, där Ebba Bjäbba trovärdigt ska bjäbba sig till en seger, eftersom hon är mest trovärdig i jämförelse med de klandervärda personer som vittnar för Esbjörn, eller påverkar honom i eget syfte. En underbar logik, om man har sinne för humor.

Den stora parodin är alla Ebba Busch rådgivare, polare inom fastighetssvängen, fansen i detta forumet, och så lilla mamma. De tror att detta agerande från förtalerskan Ebba Busch leder till framgång i livet och i en tingsrätt.

Det roliga är att Ebba Busch upplever Oisin på Aftonbladet som en vän och att det han skriver måste vara sant, eftersom det stod i tidningen. Det är hans reportage med skvaller från Marielund som är det skvaller Ebba Busch bygger sitt bevistema på. Man måste ju tycka det är roligt att Oisin lyckades lura in en råtta i en fälla som hon inte kommer ur.

Varför påtalar inte Ebbas mamma att det inte kommer något gått ut av att ränna ute på kvällarna med mäklaren Theo, influensern Margaux och hos åldringar i sällskap med en PR kvinna. Jag vore bekymrad om mitt vuxna barn hade kommit i så dåligt sällskap. Medan jag passar ungarna.
Ja det är verkligen befängt. Vad tror de ska vinnas på att baktala alla runt Esbjörn. Rätten kommer att finns det helt irrelevant och se det som jag. Må så vara, vad har det med detta att göra. Visst om de tvingar Esbjörn att ångra sig. Men han kommer ju att sitta precis där. Så det blir inte svårt för rätten att fråga.
Citat:
Menar du att den exakta tidpunkten för när Esbjörn blev ledsen för att det gick upp för honom att Ebba lurat och pressat honom, skulle bevisa att det finns en sekt som arbetar mot Esbjörns vilja och försöker påverka honom att uppfylla deras egna intressen. En sekt som har förgreningar in i resten av Esbjörns släkt, juridiska ombud, advokater och naturligtvis då Esbjörn själv och utöver det har sekten en sådan makt att ingen annan heller vågar träda fram och avslöja den? Är det ungefär så du menar?
Det är till att ha höga krav på bevisföringen när man vill ha klockslag på att han ångrade sig.
Men bevisen från Ebbas sida behöver faktiskt inte ha någon bäring alls.

Menar du att Esbjörn släkt är med i sekten? Är det den där Borlin i Funbo? Jag har funderat på i viken relation Esbjörn och Majken står med livets ord. Är de oxå medlemmar eller förrådets medlemmar?

Citat:
Så din uppfattning efter att ha sett Esbjörn i media, är att han är nöjd med försäljningen och hur den gick till samt hur Ebba behandlade honom?
Snacka ombytt omyndig förklara. Han säger ju att han är ledsen, ska man inte tro på honom?
2021-09-14, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
nej du lutar inte åt samma håll som bergakungen som är lika övertygad som nästan alla andra att Ebba får både huset och lagfarten och att Esbjörn hamnar på fattighuset.
Jag sa tidigt i denna historia att jag trodde att Esbjörn skulle förlora huset men att historien hade många fler aspekter än den juridiska. Om du tror att Esbjörn hamnar på fattighuset efter att han sålt huset, där du mer skev än vad jag tidigare befarat.
2021-09-14, 19:21
Medlem
Citat:
Jag sa tidigt i denna historia att jag trodde att Esbjörn skulle förlora huset men att historien hade många fler aspekter än den juridiska. Om du tror att Esbjörn hamnar på fattighuset efter att han sålt huset, där du mer skev än vad jag tidigare befarat.
ja moraliskt så kommer Esbjörn och hans ombud få det rejält snårigt vid Sankte Pers port.
Eller som Kal uttryckte det "du får ta och gå ett par trappor ner - där nere finns det plats för många många fler".
Sen kan man avrunda med "Esbjörn vad göra du - han var en ängel, en sån ängel..."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in