2021-09-14, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampansomtants
Tyckte det var otroligt osmakligt av honom, vafan han som inte skrivit den?! Nej men stå upp för dig karl och säg att du inte vill förmedla det där i tvn. Tyckte inte om det alls.

Varför ska han göra det? Varför ska det alltid daltas med kriminella blattar, det är bättre att vi alla driver med dom först och sedan så repatrierear vi hela skiten.
Citera
2021-09-14, 16:04
Medlem
mvpys avatar
Jag tyckte själv att Ganman skrev bra om detta på Facebook

"Jag håller helt med de som kritiserar "Parlamentet" för deras ”Urten”-visa – den var inte ett dugg rolig. Det är i och för sig inget i Parlamentet som är roligt... och mellan skål och vägg tycker ingen som medverkar i programmet att det de gör är särskilt bra.

Det GÅR inte att tycka att Parlamentet är roligt om man har idoler som Louis CK, Ari Shaffir, Bill Burr, Eddie Izzard, Paul Mooney, Anthony Cumia, Bill Hicks och Sarah Silverman.

...och det har Parlamentetgänget.

De är med i TV 4 för att de får betalt, inget annat. Det har inget med humor att göra. "Parlamentet" är ett billigt skådespel för att distrahera medel-Svensson och medel-Abdullah från det faktum att deras politiker numera r*vkn*llar dem på daglig basis.

Jag förstår – på riktigt – att det sticker i ögonen på många som bor i nerslitna förorter när välbeställda PK-horor som Claes, Petra och de andra sitter och leker roliga timmen på Fyran; kikar ner från elfenbenstornet och gör sig lustiga över att Sverige har blivit ett supersegregerat och supervåldsamt tvåtredjedelssamhälle (snart ett EN tredjedelsamhälle...) där alla misslyckanden ska skylas över genom att man viftar hysteriskt med en stor, färgglad regnbågsflagga.

[...]

Er menlösa Urtenvisa är i vilket fall ett paradexempel på det numera oöverstigliga glappet mellan den rödvinsdopade medelklassen och de som tvingas bo på platser där det skjuts med automatvapen ute vid sandlådan.

”Men vi skojar ju med gangstrarna!” låter försvaret.
Ja… jo… men allt ni borde göra just nu är att driva skoningslöst med de människor som kämpar med näbbar och klor för att vi ska få MER gangstrar i Sverige, MER våld, MER segregation, MER kaoz…

Det vill säga De Goda.
Per, Märta, Morgan, Stefan, Micke, Ulf & co."
Citera
2021-09-15, 07:08
Medlem
Episkexperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy

"Jag håller helt med de som kritiserar "Parlamentet" för deras ”Urten”-visa – den var inte ett dugg rolig. Det är i och för sig inget i Parlamentet som är roligt... och mellan skål och vägg tycker ingen som medverkar i programmet att det de gör är särskilt bra.

Det GÅR inte att tycka att Parlamentet är roligt om man har idoler som Louis CK, Ari Shaffir, Bill Burr, Eddie Izzard, Paul Mooney, Anthony Cumia, Bill Hicks och Sarah Silverman.

De är med i TV 4 för att de får betalt, inget annat. Det har inget med humor att göra. "Parlamentet" är ett billigt skådespel för att distrahera medel-Svensson och medel-Abdullah från det faktum att deras politiker numera r*vkn*llar dem på daglig basis.

Jag förstår – på riktigt – att det sticker i ögonen på många som bor i nerslitna förorter när välbeställda PK-horor som Claes, Petra och de andra sitter och leker roliga timmen på Fyran; kikar ner från elfenbenstornet och gör sig lustiga över att Sverige har blivit ett supersegregerat och supervåldsamt tvåtredjedelssamhälle (snart ett EN tredjedelsamhälle...) där alla misslyckanden ska skylas över genom att man viftar hysteriskt med en stor, färgglad regnbågsflagga.

[...]

Er menlösa Urtenvisa är i vilket fall ett paradexempel på det numera oöverstigliga glappet mellan den rödvinsdopade medelklassen och de som tvingas bo på platser där det skjuts med automatvapen ute vid sandlådan.

Ja… jo… men allt ni borde göra just nu är att driva skoningslöst med de människor som kämpar med näbbar och klor för att vi ska få MER gangstrar i Sverige, MER våld, MER segregation, MER kaoz…

Det vill säga De Goda.
Att Ganman själv tillhör den rödvinsdopade medelklassen låter vi passera.
Citera
2021-09-15, 17:51
Medlem
När finns den på Spotify månntro?
https://www.youtube.com/watch?v=tqWJBPWP0e8
Citera
2021-09-15, 23:53
Citat:

[...]

Det vill säga De Goda.
Som alla humorprogram är parlamentet roligt ibland. Vad skrattar du åt? Är du intellektuell ? Du har en överlägsen attityd. Talar om vad andra borde...... Skratta du åt Åsa-Nisse. Han kan ju också vara skojig
Citera
2021-09-16, 04:21
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Humor och satir är stendöd i Sverige. Massinvandring och feminism skördar sina offer.
Citera
2021-09-16, 04:27
Medlem
SamuraiBennys avatar
Det är väl ett team bakom som skriver alla dessa skämt? Vill minnas att en del skämt återanvändes mellan olika deltagare, detta var när Parlamentet var relativt nytt men vill minnas att Robert Gustavsson och en av de kvinnliga deltagarna drog samma "Att tänka på när man rakar sig, gäller att hålla pungen hårt så man inte skär sig" i samma säsong.
Citera
2021-09-18, 11:11
Medlem
Claes försvarar sig med att han tycker att man det finns en rätt att skämta och att det har en självklar plats i samhället och att han har svårt för drev. Vidare menar han att folkdomstolar bara finns i diktaturer.

https://www.msn.com/sv-se/noje/nyhet...?ocid=msedgntp

Problemet är ju att folkdomstolar i dess sanna ord, d.v.s. där en samlad skara av random individer börjar hacka på en hackkyckling finns ju främst i länder där den centralal statsmakten är kringbeskuren eller icke-fungerande. Exempel är Irak eller Afghanistan där man inte kan använda sig av "professionella" institutioner som polisen eller rättsväsendet. Således, en folkdomstol finns ju inte i "diktaturer" i sig utan i länder utan fungerande institutioner.

Det kan man ju se i Sverige där statsmakten retirerar på flera områden. PK-politikerna inom S, C, V och Mp förvägrar kriminalvården verktygen att tvångsdeportera MENA-dräggen och polisen får inte ta i med hårdhandskarna mot de kriminella muslimdräggen. Vidare tillåts medeltida fasoner ta utrymme inom instutionerna där offentliga skattemedel roffas åt sig av klaner. M.a.o. Sverige är ingen diktatur, utan det som tidigare fungerade håller på att retirera och lämna över samhället åt artfrämmande drägg från Afrika och MENA vilka i sin tur utnyttjar maktvakuumet som svensk polis och myndigheter lämnar efter sig.
Citera
2021-09-22, 01:13
Citat:

[...]

Det vill säga De Goda.
Att den där Ganman som själv utger sig för att vara satiriker ger sig på ,jämfört med honom kvalitetsmässigt överlägsna satiriker, är bara ett rop på hjälp från Ganman. Ganman spelar i division 15 jämfört med satirikerna i Parlamentet och som är Ganman totalt överlägsna kvalitetsmässigt inom satiren
Citera
2021-09-22, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Rätta mig om jag har förstått dig fel, men du vill alltså ha aparthed i Sverige?
Apartheid innebar segregation, men segregation behöver inte innebära apartheid. Egentligen är det bara en fråga om realism.

Man kan rekommendera folk som är för känsliga för att titta på Claes Malmberg från att titta på Claes Malmberg. Men att tvinga alla att titta eller inte titta är inte realistiskt eller önskvärt.

Kan man inte tolerera en värdekonflikt med Claes Malmberg kanske man ska stoppa integrationsprojektet där?
Senast redigerad av Ok-perfekt 2021-09-22 kl. 10:04.
Citera
2021-09-22, 10:04
Medlem
massuppfittarens avatar
MaN mÅsTe SkIlJa pÅ vErK oCh PeRsOn!!!

Mvh alla vänsterblivna någonsin i alla fall utom just detta
Citera
2021-09-25, 09:52
Medlem
Men hur töntig är Claes Malmberg?

Citat:
Claes Malmberg fick massiv kritik efter att ha skämtat om ”orten” i ”Parlamentet”.
I SVT:s ”Mötet” samtalar han med aktivisten Nattalie Ström Bunpuckdee, som var mycket kritisk mot skämtet.

Citat:
Claes Malmberg– Det har betytt mycket för min del att kunna ha det. Jag tycker de flesta av de saker du sagt håller jag med om. Jag har fått nya tankar som jag inte hade innan på grund av okunskap. Så jag måste säga att jag är tacksam mot dig att jag fick prata med dig och att du har lärt mig saker som jag inte kunde innan, säger Claes Malmberg.

Citat:
Nattalie Ström Bunpuckdee menar att det känns skönt att Claes Malmberg verkar ha förstått den frustration hon och många andra känner.
Länk till Expressen
Senast redigerad av -2 2021-09-25 kl. 09:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in