2021-09-09, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Föreställ er att en vit amerikansk komiker hållit på att härma afroamerikansk dialekt och driva med familjer som förlorat sina söner i South Chicago? Den personen skulle aldrig mer kunnat visa sig i offentligheten i USA.

Vad är egentligen skillnaden här?

Jag tycker Parlamentet borde be om ursäkt för detta och att TV4 bör överse sina rutiner. En del av problemet ligger troligen i att det saknas en nationell strategi för att informera anställda inom offentliga och privata företag liksom skolelever om vad rasism faktiskt är - då många felaktigt tror att det handlar om att en hatar individer med annan hudfärg då sanningen egentligen är att rasismen är ett komplext system som handlar om att behålla och räifiera samhällets makthierarkier.

Ta av dig dina PK brillor nu va! Han driver inte med några familjer eller offer, han säger att det skjuts och kniivhuggs med andra ord...
Citera
2021-09-09, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweDem2022
Vänstern har ingen humor.
CM är väl vänster--buddhist
Citera
2021-09-09, 09:07
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Säg att det här är något gammalt parlamentet-avsnitt för typ 10-15 år sedan?

Vilka sura skämt alltså. Inte kör de väl det här soppiga upplägget fortfarande? Har inte haft tv på över ett decennium tack och lov.

Känns för övrigt som alla är så känsliga och lättkränkta idag, det gäller alla grupper - babbar, kvinnor, ”män”, högern & vänstern.

Vad fan är det frågan om, är alla snöflingor eller? T.o.m babbarna alltså!?
Citera
2021-09-09, 09:12
Medlem
arcsins avatar
De kan ju prova att sluta vara kriminella istället för att gråta över att någon skojar på TV.
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Säg att det här är något gammalt parlamentet-avsnitt för typ 10-15 år sedan?

Vilka sura skämt alltså. Inte kör de väl det här soppiga upplägget fortfarande? Har inte haft tv på över ett decennium tack och lov.

Känns för övrigt som alla är så känsliga och lättkränkta idag, det gäller alla grupper - babbar, kvinnor, ”män”, högern & vänstern.

Vad fan är det frågan om, är alla snöflingor eller? T.o.m babbarna alltså!?
Det handlar mer om att de vet att svenska medier är lyhörda för icke-vitas kränkthet. Om media hade skitit i dem, och t.o.m. fortsatt förlöjligandet, hade de hållit tyst.
Citera
2021-09-09, 09:23
Medlem
Citat:
Föreställ er att en vit amerikansk komiker hållit på att härma afroamerikansk dialekt och driva med familjer som förlorat sina söner i South Chicago? Den personen skulle aldrig mer kunnat visa sig i offentligheten i USA.

Jag tycker Parlamentet borde be om ursäkt för detta och att TV4 bör överse sina rutiner. En del av problemet ligger troligen i att det saknas en nationell strategi för att informera anställda inom offentliga och privata företag liksom skolelever om vad rasism faktiskt är - då många felaktigt tror att det handlar om att en hatar individer med annan hudfärg då sanningen egentligen är att rasismen är ett komplext system som handlar om att behålla och räifiera samhällets makthierarkier.

Trams. Parlamentet är menat att vara ett program där man sparkar åt alla håll. Det är ingen tävling i vem som blir mest kränkt eller skitnödig. Min målgrupp har ofta blivit sparkade på. Inte fan gnäller jag för mig själv eller någon annan.

Gå och koka lite te och sätt dig med favoritfilten och favoritboken och tänk till lite över det du har lärt dig. Rätt vad det är kommer du komma på hur dumt det låter. Det ska nog bli bra.
Senast redigerad av Doosing 2021-09-09 kl. 09:25.
Citera
2021-09-09, 09:31
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:

Du menar ungefär som Ralphie May skämtade friskt om svarta och deras kultur och vanor precis som han skämtade om vita, sin vikt och allt möjligt? Ingen som reagerade orimligt på hans skämt eller krävde hans huvud på ett fat?
Nu dog han för ett par år sedan. Möjligt att reaktionerna sett annorlunda ut idag jämfört med för 5-10 år sedan men det beror snarare på att vissa grupper i samhället blivit mer känsliga och på något sätt normaliserat och i deras skeva lille huvud rättfärdigat att skrika rasist, hota och kräva att en persons karriär ska upphöra och samtliga ska ta avstånd från personen pga humor.

Är det rimlig reaktion anser du? Kan meddela dig att den är allt annat än rimlig och felet hittar du snarare hos denna grupp/grupper som av någon anledning tror sig ha rätten att bestämma vad som är OK att skämta om och vad som är inte. I en publik, oavsett om det är live eller på TV så kommer någon alltid att bli upprörd eller tycka att skämtet inte var roligt, oavsett om publiken består av 1000 personer eller 30 000 tv-tittare men dessa är som tur är fortfarande i minoritet även om de tyvärr blir fler och fler som är känsliga och reagerar på ett fullkomligt orimligt sätt.
Citera
2021-09-09, 09:33
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
CM är väl vänster--buddhist

Han är vänster och politisk korrekt så som jag förstår det. Därför är det lite tillfredställande att just någon som Claes drabbas av drevet även om jag är emot och avskyr all form av cancel culture och orimliga reaktioner från blattar och vänstern.
Citera
2021-09-09, 09:34
Medlem
Atlasbokens avatar
Hur var det nu, de brukade säga? "VITA KRÄNKTA MÄN"??? hahahaha
Citera
2021-09-09, 09:34
Medlem
Vad är det han ska be om ursäkt för?

Att kriminella är kriminella? Eller att han skämtar om en verklighet som faktiskt är verklighet?

Att folk skjuter varandra i förorten är väll ingen annans fel än deras egna så vad är problemet? xD
Citera
2021-09-09, 09:36
Avstängd
Alla som ständigt gnäller över hur rasistiskt Sverige är kan gärna lämna och åka hem till sin egen öken. Sverige kommer inte att sakna er en enda minut. Den verkliga rasismen i Sverige idag, på alla plan, är från invandrare mot svenskar.
Citera
2021-09-09, 09:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Du för inte min talan.

Jag känner mig inte ett dugg upprörd över ett halvdåligt skämt som hånar de kriminella som förstört mina gator. De ska hånas och deras gravar pissas på. De är inte mina bröder. Du däremot, klumpar ihop mig med dessa avskum enbart på grund av mitt ursprung och var jag är uppvuxen. Det är rasistiskt.
VÄL RUTET!!!!!
Citera
2021-09-09, 09:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlasboken
Hur var det nu, de brukade säga? "VITA KRÄNKTA MÄN"??? hahahaha
Rasifierade kränkta kriminella!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera