Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Menar du att det är väldigt tyst ur ett mediaperspektiv? Jag tycker inte det är väldigt tyst, men några saker:
- Jag tror inte redaktionerna vet så mycket mer än vi gör. De vet alltså att mannen är häktad, men att det är på den lägre misstankegraden. De vet nog inte vem som är död.
- MGM har vad jag förstår tre barn. I kombination med misstankegraden, så motiverar det ju återhållsamhet.
- Kanske finns det inte så mycket mer att skriva, åtminstone utan att samtidigt indirekt implicera att det ett brott skett. Det är ändå ganska vanligt att under period från häktning till frisläppande, eller åtal lämnas, in så befinner vi oss i en tyst period…
Jag tror det är ett misstag att låta mängden artiklar värdera misstankarna.
Får erkänna att jag uttryckte mig slarvigt.
Jag borde ha skrivit att det förvånar mig att inte MSM ännu hårdare (vad nu det skulle innebära i sak?) lyfter fram att det minsann är ännu en SD-politiker som är misstänkt för brott, dessutom för ett mord. Minsann!
I övrigt delar jag din bild, analys och slutsats rörande var ärendet står just nu och som jag redan skrivit, anser jag att det redan postats alldeles för mycket av info rörande denne hittills ostraffade person.
Det bekymrar mig att till och med erfarna flashbackianer låter sig dras in i uthängningar bara för att en åklagare har lyckats få en person häktad misstänkt för ett helt ospecificerat [ev] "mord".
Glöm inte hur mördarälgen inte bara dödade Ingemars fru, utan hur Polisen plus åklagare ödelade Ingemars rykte och liv. Utan att efteråt be Ingemar om ursäkt.