2021-09-13, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Det gör han, och vid närmare sökning så verkar inte BO finnas på Hitta över huvud taget.

Nej. De kanske har varit snabba med att uppdatera dödsfallet? C*rola finns på eniro.
Citera
2021-09-13, 07:38
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Då hade det inte funnits en tråd på flashback och mitt intresse för kriminella politiker också varit noll.

Vänstertroll drar upp Sd gång på gång så fort det finns en chans till pajkastning.

Tråden handlar egentligen inte om personen för vi vet egentligen ingenting om ärendet.

Tråden handlar om hur man kastar skit på Sd.

Och trådar om pedolfiler inom Miljöpartiet handlar om Miljöpartiet. Kom ut ur sekten och inse att skit är skit
Citera
2021-09-13, 07:52
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Och trådar om pedolfiler inom Miljöpartiet handlar om Miljöpartiet. Kom ut ur sekten och inse att skit är skit

När han var med i Miljöpartiet så var han ju normal, Nu ser man ju tydligt hur man blir hjärntvättad av SDs värderingar = slå kvinnor/mörda. Kvinnor har inget värde bland SD, till och med Jimm*e Åkess*ns fru lämnade honom!!!!!

Han blev radikal via SD
Citera
2021-09-13, 08:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Märkligt nog så står han som ensam på adressen enl. Hitta

Citat:
Det gör han, och vid närmare sökning så verkar inte BO finnas på Hitta över huvud taget.

Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Nej. De kanske har varit snabba med att uppdatera dödsfallet? C*rola finns på eniro.
Enligt ratsit (som jag litar mer på än hitta) står båda skrivna på samma adress och hon är (ännu iaf) inte registrerad som avliden
Citera
2021-09-13, 08:32
Medlem
Citat:
Ursäkta, men det är väl inte fastslaget vem som är BO?

Enligt uppgifter har den misstänkte minst ett barn, kanske till och med tre stycken.
Om ett mord begåtts, kan ju -hemska tanke!- ett barn vara brottsoffret.
Om barnet är under 16 år syns det ju ingenting på t ex ratsit, varken före eller efter ev dödsfall.
Citera
2021-09-13, 08:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ursäkta, men det är väl inte fastslaget vem som är BO?

Enligt uppgifter har den misstänkte minst ett barn, kanske till och med tre stycken.
Om ett mord begåtts, kan ju -hemska tanke!- ett barn vara brottsoffret.
Om barnet är under 16 år syns det ju ingenting på t ex ratsit, varken före eller efter ev dödsfall.

Det är riktigt. Men om ett barn avlider så är det ett stort antal människor som informeras. Åtminstone föräldrarna i barnets klass (≈60 pers?) eller förskola (kanske inte fullt så många) och personal på förskola eller skola, liksom bland föräldrarnas kollegor. På en vecka borde det i så fall läckt ut. (Gäller kanske inte om barnet är nyfött.)
Citera
2021-09-13, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är riktigt. Men om ett barn avlider så är det ett stort antal människor som informeras. Åtminstone föräldrarna i barnets klass (≈60 pers?) eller förskola (kanske inte fullt så många) och personal på förskola eller skola, liksom bland föräldrarnas kollegor. På en vecka borde det i så fall läckt ut. (Gäller kanske inte om barnet är nyfött.)
Precis.
Men vi bör inte spekulera vidare.
Tycker jag.

Vi vet inte ens om ett brott begåtts. Det är, med juridisk terminologi, inte sannolikt.
Åtminstone inte ännu.
Citera
2021-09-13, 09:06
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Citat:
Precis.
Men vi bör inte spekulera vidare.
Tycker jag.

Vi vet inte ens om ett brott begåtts. Det är, med juridisk terminologi, inte sannolikt.
Åtminstone inte ännu.

Hur får du det till osannolikt att brott begåtts? Man häktas väl inte för intet? Följer med intresse men märkvärdigt tyst om detta..
Citera
2021-09-13, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskrivnaodds
Hur får du det till osannolikt att brott begåtts? Man häktas väl inte för intet? Följer med intresse men märkvärdigt tyst om detta..
Jag försökte, uppenbarligen förgäves, skämta till det lite.

Den misstänkte häktades inte på grunden 'sannolika'.
Det kan indikera (1) att domstolen inte är övertygad om att brott begåtts och (2) att -om ett brott begåtts- det I så fall inte är den misstänkte som begått brottet.

Håller med om att det är väldigt tyst om detta.
Det kan bero på att det inte begåtts något brott men att av utredningstekniska skäl en närstående ändå blivit häktad.
Alla (?) minns väl fallet "Ingmar och mördarälgen"?

Så du har fel:
I Sverige kan man mycket väl bli häktad utan att ett brott ens begåtts.
Fler frågor?

Edit: Jag tycker det finns starka skäl till återhållsamhet vad gäller utpekanden av misstänkta och inte minst i detta ärendet.
En pappa, en tidigare ostraffad man, tillika politiker för ett av många svenskar avskytt parti, har hängts ut med namn och bild.
Osmakligt. Flashbackigt.
Senast redigerad av Carinah78 2021-09-13 kl. 10:11.
Citera
2021-09-13, 12:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Håller med om att det är väldigt tyst om detta.
Det kan bero på att det inte begåtts något brott men att av utredningstekniska skäl en närstående ändå blivit häktad.

Menar du att det är väldigt tyst ur ett mediaperspektiv? Jag tycker inte det är väldigt tyst, men några saker:

- Jag tror inte redaktionerna vet så mycket mer än vi gör. De vet alltså att mannen är häktad, men att det är på den lägre misstankegraden. De vet nog inte vem som är död.

- MGM har vad jag förstår tre barn. I kombination med misstankegraden, så motiverar det ju återhållsamhet.

- Kanske finns det inte så mycket mer att skriva, åtminstone utan att samtidigt indirekt implicera att det ett brott skett. Det är ändå ganska vanligt att under period från häktning till frisläppande, eller åtal lämnas, in så befinner vi oss i en tyst period

Jag tror det är ett misstag att låta mängden artiklar värdera misstankarna.
Citera
2021-09-13, 12:17
Medlem
När häktades den här Sverigedemokraten? Han blev ju häktad på skälig misstanke, och då ska han bara sitta häktad i en vecka. Sen ska han antingen omhäktas eller släppas fri.

Någon som vet när det kan vara dags för antingen omhäktning eller frisläppande?
Citera
2021-09-13, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Menar du att det är väldigt tyst ur ett mediaperspektiv? Jag tycker inte det är väldigt tyst, men några saker:

- Jag tror inte redaktionerna vet så mycket mer än vi gör. De vet alltså att mannen är häktad, men att det är på den lägre misstankegraden. De vet nog inte vem som är död.

- MGM har vad jag förstår tre barn. I kombination med misstankegraden, så motiverar det ju återhållsamhet.

- Kanske finns det inte så mycket mer att skriva, åtminstone utan att samtidigt indirekt implicera att det ett brott skett. Det är ändå ganska vanligt att under period från häktning till frisläppande, eller åtal lämnas, in så befinner vi oss i en tyst period

Jag tror det är ett misstag att låta mängden artiklar värdera misstankarna.
Journalisten på BT måste ha suttit med på häktningsförhandlingen för han beskriver ju hur MGM sitter och svarar. Troligen vet media vem BO är men det är kanske känsligt för utredningen? Eller så är de återhållsamma av hänsyn till familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in