2021-09-11, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Du förstår inte. Den som sa det han var det...
En tvättäkta miljöpartist som sitter som gruppledare för SD? Visst säkert låter VÄLDIGT troligt..
Citera
2021-09-11, 11:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men hon står inte som avliden på Ratsit, än i alla fall. Blir dock inte klok på hur lång tid det brukar ta.
Tog en månad när en vän gick bort i våras, och då avled han ändå på sjukhuset
Citera
2021-09-11, 11:11
Medlem
LegoLazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant

Oavsett vilket, grundar du denna briljanta insikt på att "kriminella SD:are nämns oftare i medier som hatar SD än kriminella sossar". Tyder på ett djuplodande och självständigt intellekt måste jag säga.

Det kan inte vara så att kriminellt belastade SD:are nämns oftare i medier p.g.a att de är kraftigt överrepresenterade i statistiken?
Citera
2021-09-11, 11:20
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Men hon står inte som avliden på Ratsit, än i alla fall. Blir dock inte klok på hur lång tid det brukar ta.
Det kan ta några veckor vet jag.
Citera
2021-09-11, 11:22
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tog en månad när en vän gick bort i våras, och då avled han ändå på sjukhuset

Okey, det verkar inte finnas något direkt facit på det alltså, t.ex. en kille som jag vet körde ihjäl sig på E4an reggades som avliden drygt en vecka efter identifieringen.

Finns det någon bättre sida tro, skatteverket direkt kanske?
Citera
2021-09-11, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beasten
Patrik är ingen miljöpartist utan en riktig svärjevän. Som väl insatt i ämnet så har han fullständigt konverterat och står så långt från mp man kan komma och givetvis så nära SD man kan komma i stället.
Han har gått från invandringskritisk miljöpartist till hbt-vänlig SD. Han är felplacerad i alla partier.
Senast redigerad av snorkherren 2021-09-11 kl. 11:31.
Citera
2021-09-11, 11:30
Medlem
Citat:
Okey, det verkar inte finnas något direkt facit på det alltså, t.ex. en kille som jag vet körde ihjäl sig på E4an reggades som avliden drygt en vecka efter identifieringen.

Finns det någon bättre sida tro, skatteverket direkt kanske?
Ratsit är en andrahandskälla som inte uppdaterar direkt. Skatteverkets folkbokföring är primär källa. Har man personnummer så kan man begära ut en personbild.
Citera
2021-09-11, 11:31
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegoLazze
Det kan inte vara så att kriminellt belastade SD:are nämns oftare i medier p.g.a att de är kraftigt överrepresenterade i statistiken?

(Min fetning.)

Nej, det kan det inte. Systemmedia är helt uppenbart mer benägna att ta upp kriminella SD:are än kriminella från andra partier.

Se exemplet Aram Mahmoud (L), finns inte en chans i helvetet att han inte blivit riksnyhet om han varit från SD. Langade knark och vapen till gängen i Malmö under valrörelsen medan han stod på riksdagslista för L, och av hans SMS-konversationer att döma tycks han ha diskuterat vapenförsäljning med samma gäng som begick ett trippelmord (!) på ett café vilket var riksnyheter. Kanske med Mahmouds vapen, vem vet.

Detta utesluter förstås inte att SD även kan ha fler kriminella statistiskt sett, men du påstår bara det. Jag ser ingen länk till studierna med denna statistik, utan bara ditt påstående att denna statistik finns.

Sedan ska jag ärligt medge att jag inte hade brytt mig ett skit ifall kriminella är överrepresenterade i SD. Samtliga politiker i samtliga sjuklöverpartierna är så vitt mig anbelangar skyldiga till medhjälp till folkmord, och jag hade utan minsta tvekan röstat på Hells Angels ifall de ställt upp i val och lovat att stoppa massinvandringen och inleda återvandring.

Men som sagt: Källa?
Citera
2021-09-11, 11:34
Medlem
LegoLazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
(Min fetning.)

Nej, det kan det inte. Systemmedia är helt uppenbart mer benägna att ta upp kriminella SD:are än kriminella från andra partier.

Se exemplet Aram Mahmoud (L), finns inte en chans i helvetet att han inte blivit riksnyhet om han varit från SD. Langade knark och vapen till gängen i Malmö under valrörelsen medan han stod på riksdagslista för L, och av hans SMS-konversationer att döma tycks han ha diskuterat vapenförsäljning med samma gäng som begick ett trippelmord (!) på ett café vilket var riksnyheter. Kanske med Mahmouds vapen, vem vet.

Detta utesluter förstås inte att SD även kan ha fler kriminella statistiskt sett, men du påstår bara det. Jag ser ingen länk till studierna med denna statistik, utan bara ditt påstående att denna statistik finns.

Sedan ska jag ärligt medge att jag inte hade brytt mig ett skit ifall kriminella är överrepresenterade i SD. Samtliga politiker i samtliga sjuklöverpartierna är så vitt mig anbelangar skyldiga till medhjälp till folkmord, och jag hade utan minsta tvekan röstat på Hells Angels ifall de ställt upp i val och lovat att stoppa massinvandringen och inleda återvandring.

Men som sagt: Källa?

Har redan påpekat att KÄLLA finns tidigare i tråden. Bläddra eller använd valfri sökmotor, det är 2021 och du bör ha lärt dig hantera dessa själv

Edit: I övrigt hävdar jag att du har fel. Det kan det visst.
Citera
2021-09-11, 11:44
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegoLazze
Har redan påpekat att KÄLLA finns tidigare i tråden. Bläddra eller använd valfri sökmotor, det är 2021 och du bör ha lärt dig hantera dessa själv

Edit: I övrigt hävdar jag att du har fel. Det kan det visst.

Nej, det finns ingen källa tidigare i tråden. Du ljuger helt enkelt, som PK-muppar plägar göra.
Citera
2021-09-11, 11:53
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Vaddå? Kan man inte ha två tankar i huvudet samtidigt eller vad menar du? Klart man kan värna miljön OCH sitt land.

Citat:
Ursprungligen postat av beasten
Vad får dig att tro att han fortfarande är en miljömupp? Han lämnade MP för över 10 år sedan och har sedan dess fullständigt konverterat till SD-läran med en kort vistelse i landsbygdspartiet men lyckades inte klättra på stegen där. Har haft en rätt hög position inom SD i Sjuhärad.

MGM är totalt insnöad på elbilar. Det är ett dåligt tecken. Alla rabiata miljöpartister är nämligen insnöade på elbilar.
Citera
2021-09-11, 12:01
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Ratsit är en andrahandskälla som inte uppdaterar direkt. Skatteverkets folkbokföring är primär källa. Har man personnummer så kan man begära ut en personbild.

Tack. Antar att skatteverket också är lite sega. Kan ju tycka att någon hade tagit reda på om det var hans kärring eller inte annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in