Citat:
Ursprungligen postat av
LegoLazze
Det kan inte vara så att kriminellt belastade SD:are nämns oftare i medier p.g.a att de är kraftigt överrepresenterade i statistiken?
(Min fetning.)
Nej, det kan det inte. Systemmedia är helt uppenbart mer benägna att ta upp kriminella SD:are än kriminella från andra partier.
Se exemplet Aram Mahmoud (L), finns inte en chans i helvetet att han inte blivit riksnyhet om han varit från SD. Langade knark och vapen till gängen i Malmö under valrörelsen medan han stod på riksdagslista för L, och av hans SMS-konversationer att döma tycks han ha diskuterat vapenförsäljning med samma gäng som begick ett trippelmord (!) på ett café vilket var riksnyheter. Kanske med Mahmouds vapen, vem vet.
Detta utesluter förstås inte att SD
även kan ha fler kriminella statistiskt sett, men du påstår bara det. Jag ser ingen länk till studierna med denna statistik, utan bara ditt påstående att denna statistik finns.
Sedan ska jag ärligt medge att jag inte hade brytt mig ett skit ifall kriminella är överrepresenterade i SD. Samtliga politiker i samtliga sjuklöverpartierna är så vitt mig anbelangar skyldiga till medhjälp till folkmord, och jag hade utan minsta tvekan röstat på Hells Angels ifall de ställt upp i val och lovat att stoppa massinvandringen och inleda återvandring.
Men som sagt: Källa?