2021-09-12, 19:31
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Helt riktigt, alla vi här i tråden som är åtminstone normalt funtade inser att det inte ligger i Esbjörns intresse att driva tvisten vidare.

Kruxet för Esbjörn är att han har målat in först Ebba i ett hörn, och sedan sig själv i princip i samma hörn.

Men det är inte Esbjörn som driver tvisten, formellt. Det är Ebba. Även om det var Esbjörn som tvingade Ebba till att stämma honom. Det var ett av de tidigare stegen i att måla in först Ebba och sedan sig själv i ett hörn.

Esbjörn har drivit sin sak inte bara till sin spets utan långt förbi, med resultatet att det inte på något vis ligger i Ebbas intresse att sluta driva tvisten. Ebba har ingenting att vinna på en förlikning. Enda undantaget är en förlikning där Esbjörn gör en offentlig avbön liknande någonting världen aldrig tidigare skådat. Esbjörn måste ju då ge Ebba minst all den "rätt" hon kommer att få genom en vinnande dom, och det på ett övertygande sätt.

---och däremellan finns ju några av Esbs juridiska ombud som riskerar repressalier.

Det här kan komma att vara skolexemplet för decennier framåt avseende avtal, specifikt om fastigheter. Fullständigt makalöst.
2021-09-12, 19:32
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Vad är senaste nytt om det här?
Inte speciellt mycket. Sena gjorde bort sig i TV4 här med dagen. Nyhetsmorgon intervjuar samtliga partiledare som en start på valrörelsen. För det första hånar hon Steffo när han ställer en fråga angående hennes förtalsdom. Hon förringar återigen det hon gjort och säger dom som vet, dom vet.

När hon sedan får en fråga om det angående det senare på dagen lyckas hon kalla de som frågar om det för belackare, hon säger att alla som ställer frågor om det bör skänka pengar till organisationer som jobbar med sexuellt utnyttjade barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Är väl troligtvis därför polisen ska vittna. Kunde inte hon eller rätten se något konstigt med honom, så hur skulle Ebba kunna göra det?

Förövrigt helt sjukt att han fick behålla sitt körkort…. När man är i den åldern och nästan tar livet av någon borde det ryka direkt…
Hållet absolut med dig angående körkort. Att Esbjörn agerat så åderförkalkat så han körde över en cyklist är ett tydligt tecken på att han inte är lämplig att köra.

Att han inte är helt klar framgår tydligt av förhöret. Jag tror dock rätten tar väldigt lätt vid vad polisen upplevt. Det finns som sagt tydliga bevis via röntgenplåtarna. Hur vida Ebba hade vetskap om det eller inte är en så mycket större fråga än vad polisen upplevde. Ebba bor i ankdammen Marielund. Både Ebba och Esbjörn tillhör båda gamla Marielundare. Hur känt var det på byn att Esbjörn är lite snurrig. Ebba är politiker. Hon är van att granska sin motståndare på förhand. Ett bevis för att hon gör det är ju Johanns dom som hon lyckades tokgoogla fram. Klart hon forskat om Esbjörn innan mötet. Känn din motståndare är viktigt för Ebba.
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Precis som att det gör saken bättre att hon fick honom helt betagen att traska hem till henne. Än värre är det att hon tydligen bjöd hem honom....på fika m bullar var det väl?
Där sätter du fingret på något väldigt viktigt. Ebba fick Esbjörn att bli Betagen av henne. Hur etiskt är det?
2021-09-12, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Man har funnit progredierande vävnadsdöd i Esbjörns hjärna via datortomografi (FDG-PET, DAT-Scan), därav F06.7.
Om du vill läsa mer om tillståndet finns det en bra sida på svenska här:
https://plus.rjl.se/infopage.jsf?childId=14823&nodeId=39572

Det är riktigt att Esbjörn är rättsförmögen trots sitt tillstånd. Man kan dock fundera på hur Esbjörns uppvisade lättsinne och oförstånd som en följd av sitt tillstånd, påverkat honom i sitt möte med Ebba. Särskilt i relation till de övriga funktionsnedsättningar han har inom auditiv och visuell perception - i en ogynnsam pressande och stressande miljö.

Det är inte gjort någon datortomografi i Barrys utredning.

Men visst, det påstås att det har gjorts en senare. Kan du vänligen då presentera den utredningen och dokumenten där Esbjörn ges diagnosen F06.7, så som du påstår!? För jag kan inte påminna mig att jag har sett den utredningen, rapporten eller vad det nu är.

Det enda jag kan påminna mig att jag läst om den saken är att Esbjörns ombud påstått att det skett en sådan undersökning, och att man påstått saker om den men valt att inte presentera några resultat och mest anmärkningsvärt av allt så har man valt att INTE åberopa denna undersökning som bevismaterial.

Så, vilken bilaga har jag missat att läsa, som Esbjörn INTE vill åberopa som bevismaterial?
2021-09-12, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja se mitt svar till Nova68 ovanför detta - sen är man inte korkad för att man inte är insatt hur tvistemålsförhandlingar går till - så korkat av dig å inte förstå en sådan sak

Jo, när man påstår saker på det vis du gör, utan att veta ett skit vad man pratar om och utan att förstå att man inte har en aning om vad man pratar om och inte kollar upp ett skit hur saker och ting fungerar innan man med bestämdhet påstår saker och kallar andra för invektiv, då är man korkad, rejält korkad. Alldeles särskilt korkad är man om man som du, dessutom redan fått information och blivit ombedd otaliga gånger att söka information, om saken, och ändå håller på som du gör.
2021-09-12, 19:39
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
I tråden påstås det att Esbjörn har ljugit om sina försök att kontakta EBT. Då kan ju EBT:s påstådda försök att kontakta Esbjörn vara lika falska de också?

Du målar upp EBT som en oskyldig liten ängel. Fakta kvarstår, hon har på intet sätt indikerat att hon är eller har varit villig att låta köpet gå tillbaka. Därför fortsätter konflikten. Hon kan närsomhelst skriva på sin Facebook att "nu skiter jag i huset ge mig handpenningen så är vi kvitt!" Det händer ibland att säljaren eller köparen ångrar sig eller att köparen blir av med lönelöftet och att affären går tillbaka. EBT kunde om hon velat avstå från huset.
Javisst är det så - allt annat surr är ju rena rama BS - alla utom tydligen Ebba hade klarat det och själv måste hon ha trott det då hon sa att hon inte ville gå vidare med köpet (FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81
2021-09-12, 19:42
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Först ifrågasätter du om Wulfric känner Esbjörn för att han diskuterar diagnosen, och sedan uttalar du dig själv om Esbjörns minne. Du känner alltså Esbjörn?

Tänk att du inte fattar vilken idiot du hela tiden framställer dig själv som när du gör precis det du anklagar andra för att man inte kan göra.
Jag känner inte Esbjörn. Jag diskuterar honom utifrån den diagnos Wulfric presenterat. Vidare lämnar jag exempel på vad jag menar.

Skulle det inte bara lite roligare om du istället diskuterad om varför du tycker att Ebba sköter denna affär på ett snyggt sätt, på de punkter där jag ifrågasätter hennes handlande.

vov vov.
2021-09-12, 19:43
Medlem
Citat:
I tråden påstås det att Esbjörn har ljugit om sina försök att kontakta EBT. Då kan ju EBT:s påstådda försök att kontakta Esbjörn vara lika falska de också?

Fast med den lilla skillnaden att det finns flera brev dokumenterade från Ebba till Esbjörn. Esbjörn svarar inte eller svarar bara att han inte vill träffas, typ.

För övrigt sätter jag ingen tilltro till något av det som påstås i tråden om detta. Det finns ingen anledning att misstro något. Esbjörn har visat upp ett brev och Ebba har visat upp flera. Esbjörn har i massmedia flera gånger sagt att han inte vill prata med Ebba. Vi vet att båda parter initialt försökt få kontakt med varandra och vi vet att Esbjörn sagt att han inte vill prata med Ebba. För mig är det helt uppenbart hur det ligger till. Gör du din egen bedömning. Men gör det på kända fakta, inte på vad trollen skriver i tråden!

Citat:
Fakta kvarstår, hon har på intet sätt indikerat att hon är eller har varit villig att låta köpet gå tillbaka.

Det där var nog den största och mest genomskinliga lögnen i tråden.

Ebba sa i intervju med expressen att hon var beredd att göra detta. Det är mycket mer än en "indikation. Hur kan du med att skriva något så uppenbart lögnaktigt?

Därefter sa Esbjörn att han vägrade prata med Ebba.

Klarar du inte av att dra en rimlig slutsats av ovanstående? Är du ett troll?
2021-09-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
---och däremellan finns ju några av Esbs juridiska ombud som riskerar repressalier.

Det här kan komma att vara skolexemplet för decennier framåt avseende avtal, specifikt om fastigheter. Fullständigt makalöst.

Jepp! Och framförallt riskerar Esbjörns knatteadvokater att få stå som skamliga skolexempel på hur man som advokat inte får agera.
2021-09-12, 19:46
Bannlyst
Citat:
Tack! Även här ser hur det framhålls att problemen är subjektiva trots att det rent objektivt är bra.
Dessutom ser vi att den diagnosen, som Esbjörn alltså INTE har fått, endast ska sättas vid samtidig närvaro av en specifik kroppslig sjukdom.

Någon sådan specifik kroppslig sjukdom nämns inte heller i Barrys rapport.

Här är definitionen på diagnoskoden som Barry har gett Esbjörn, här syns också att den är gammal, samt att den, som mycket riktigt påtalats (men så klart inte av trollet Krmkr) översätts till G31.84.

http://www.icd9data.com/2015/Volume1/320-389/330-337/331/331.83.htm
Haha, du tycker inte själv att det hade varit konstigt att Sverige skulle översätta en amerikansk ICD-9-CM diagnoskod till det amerikanska ICD-10-CM istället för använda de svenska koderna i ICD-10-SE.

Jag konstaterar att du fortsätter förevisa din inkompetens på området inför öppen ridå.
Du har uppenbarligen ingen koll på vad du yrar om.

Tyvärr bevisar du bara åter igen att du är en simpel lögnare och bluff.

Carry on..!
2021-09-12, 19:48
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Inte speciellt mycket. Sena gjorde bort sig i TV4 här med dagen. Nyhetsmorgon intervjuar samtliga partiledare som en start på valrörelsen. För det första hånar hon Steffo när han ställer en fråga angående hennes förtalsdom. Hon förringar återigen det hon gjort och säger dom som vet, dom vet.

När hon sedan får en fråga om det angående det senare på dagen lyckas hon kalla de som frågar om det för belackare, hon säger att alla som ställer frågor om det bör skänka pengar till organisationer som jobbar med sexuellt utnyttjade barn.

Hållet absolut med dig angående körkort. Att Esbjörn agerat så åderförkalkat så han körde över en cyklist är ett tydligt tecken på att han inte är lämplig att köra.

Att han inte är helt klar framgår tydligt av förhöret. Jag tror dock rätten tar väldigt lätt vid vad polisen upplevt. Det finns som sagt tydliga bevis via röntgenplåtarna. Hur vida Ebba hade vetskap om det eller inte är en så mycket större fråga än vad polisen upplevde. Ebba bor i ankdammen Marielund. Både Ebba och Esbjörn tillhör båda gamla Marielundare. Hur känt var det på byn att Esbjörn är lite snurrig. Ebba är politiker. Hon är van att granska sin motståndare på förhand. Ett bevis för att hon gör det är ju Johanns dom som hon lyckades tokgoogla fram. Klart hon forskat om Esbjörn innan mötet. Känn din motståndare är viktigt för Ebba.
Där sätter du fingret på något väldigt viktigt. Ebba fick Esbjörn att bli Betagen av henne. Hur etiskt är det?

Finns det någon i detta forum som har sett några röntgenplåtar (på Esbs hjärna antar jag) och har en källa för det samt för vad som kan uttydas ur dessa och om det var giltigt specifikt vid avtalstillfället?
2021-09-12, 19:52
Bannlyst
Citat:
Det är inte gjort någon datortomografi i Barrys utredning.

Men visst, det påstås att det har gjorts en senare. Kan du vänligen då presentera den utredningen och dokumenten där Esbjörn ges diagnosen F06.7, så som du påstår!? För jag kan inte påminna mig att jag har sett den utredningen, rapporten eller vad det nu är.

Det enda jag kan påminna mig att jag läst om den saken är att Esbjörns ombud påstått att det skett en sådan undersökning, och att man påstått saker om den men valt att inte presentera några resultat och mest anmärkningsvärt av allt så har man valt att INTE åberopa denna undersökning som bevismaterial.

Så, vilken bilaga har jag missat att läsa, som Esbjörn INTE vill åberopa som bevismaterial?

Ebbas expertvittne har i sitt utlåtande beskrivit den datoromografi som bland annat var underlag i bedömningen av Barrys utredning. Föreslår att du läser denna, istället för att komma med fler lögner och falska påståenden.
2021-09-12, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Finns det någon i detta forum som har sett några röntgenplåtar (på Esbs hjärna antar jag) och har en källa för det samt för vad som kan uttydas ur dessa och om det var giltigt specifikt vid avtalstillfället?
Ingen röntgen, dock datortomografi där det framkom att Esbjörn hade flera fynd av degenererad vävnadsdöd i hjärnans vita substans som en följd av hjärninfarkter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in