2021-09-11, 17:36
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Är man inte mottaglig för information så är man inte. Du tror att vem som helst i en viss ålder kan få en viss diagnos. Jag vet att det inte förhåller sig på det sättet. Kanske kommer du lyssna mer på Barry som satte diagnosen eller Ebbas expertvittne som vidimerade den. Jag tvivlar dockfaktiskt på det eftersom du anser att en polis kan övertrumfa dessa i neurologisk expertis.

Det finns ingen anledning att vara mottaglig för dina lögner.

Esbjörn visste exakt vad han gjorde när han skrev på kontraktet.

Han är en kallt beräknande lögnare.
2021-09-11, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Ja, det mesta du skriver är argumentationsfel, när du försöker bortförklara dina ständigt återkommande lögner på löjliga och meningslösa analogier som haltar så mycket att ett benbrott är lindrigt i jämförelse.

Utredningen för 10 år sedan visar "ingen progressivitet", 10 år senare får han samma diagnos. Alltså hade de rätt för 10 år sedan. Ingen progressivitet.

Det är som jag skulle fått diagnosen för 10 år sedan "inget brutet ben, och inga tecken på benskörhet", åsså får jag 10 år senare diagnosen "inga brutna ben". Slutsats, jag har inga brutna ben och jag lider inte av benskörhet.

Tänk att du ska ha så svårt att förstå så enkla saker.
Ditt problem är att din liknelse haltar eftersom det inte är samma diagnos som Esbjörn fick för 10 år sedan, som han nu fick av Barry. Barrys diagnos är allvarligare eftersom han gjorde tillägget objektiv, pga signifikant lägre resultat än åldersgruppen på minnestester samt fynd av progredierande hjärnskador. Således inget normalt åldrande eller svårigheter som endast backas upp av patienten själv.

En bättre liknelse är i så fall att bara för att du kom med en stukning i foten till sjukhuset för 10 år sedan, skulle en bruten fot behandlas som en sådan när du tio år senare kommer till sjukhuset med den. Men den är ju bruten, utbrister du! Nähe då säger läkaren, och visar upp en 10 år gammal journalhandling.

Du är ett väldigt bra exempel på människor som inte fattar att du inte fattar och därför inte räds att avslöja sin inkompetens hela tiden. Det gör det väldigt enkelt för oss andra.

Du inte bara är okunnig om Esbjörns diagnos, inkompetent på hans tillstånd, en ertappad lögnare, utan även en person som gör argumentationsfel på löpande band, ibland flera gånger i sträck.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-11 kl. 17:58.
2021-09-11, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det är ju du som hela tiden hävdar att han är dement och att det påverkade honom negativt i mötet med Ebba. För de som läst utredningen så är det uppenbart - och konstaterat - att det inte på något sätt påverkade hans möte med ebba. Men du vill inte ta åt dig av utredningen som finns utan tuggar hela tiden på om diagnoser - som demens - för att det passar din ståndpunkt.
Ingen annan vinner något på att demensförklara honom utom de som ser det som sista utvägen ur ett vattentätt avtal. En utväg som stängdes i sammas stund utredningen lämnades in till tinget, men det verkar vissa inte fatta.

Nu börjar jag tror att du är den som är dement. Jag har aldrig sagt att Esbjörn är dement och mig veterligen har ingen annan heller inte gjort det. Det är något som påtalats för dig många gånger. Vissa har bett dig att visa var de skrivit att de anser att Esbjörn är dement. Du har aldrig återkommit med ett svar på det. Sen glömmer du bort dessa meningsutbyten och kommer ett tag efteråt och påstår att nån, i detta fall jag, påstår att Esbjörn är dement.

Nej, Esbjörn är inte dement men jag är inte lika säker på dig.

Vad Esbjörn istället lider av är en lindrig kognitiv störning, objektiv (minnesstörning) ICD-10 diagnoskod F06.7. Utöver det har han dålig syn, hörselnedsätttning och har en journalanteckning på att han lider av tinnitus.

Hur tror du att det kan ha påverkat honom i sitt möte med Ebba, som var driven att få honom att sälja sitt släkthus till henne?
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-11 kl. 17:50.
2021-09-11, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det finns ingen anledning att vara mottaglig för dina lögner.

Esbjörn visste exakt vad han gjorde när han skrev på kontraktet.

Han är en kallt beräknande lögnare.
Nu hoppar du till ett nytt ämne när du blev slagen på fingrarna med ditt försök att beskriva Esbjörns tillstånd som normalt.

Ville bara göra dig uppmärksam på det.

Du får gärna uppmärksamma mig på vad du menar med att jag ljuger. Ge exempel på dessa lögner eller acceptera att det faktiskt är du som ljuger om mig.
2021-09-11, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nej det betyder det inte. Vad som anses normal vara normal virrighet, glömska och förståelsen är ett väldigt brett spann. Både hjärnkirurgen Bengt och fibromyalgi- förtidspensionerade och porrsurfande Berra räknas som normalbegåvade båda två.

Så spannet på vad som är normalt är väldigt brett. Om du går utanför det spannet så räknas du som avvikande från det normala och får därför en diagnos.
Men du måste exempelvis ha väldigt låg IQ för att räknas som lindrigt förståndshandikappad. Har du den diagnosen betyder det inte att du är lite korkad. Utan har ganska grava förståelse problem.
Kan du förklara vad låg IQ och förståndshandikapp har med lindrig kognitiv funktionsnedsättning att göra? Eller om man är hjärnkirurg eller porrsurfare, vem av dessa har kognitiv funktionsnedsättning eller förståndshandikapp? Är förståndshandikappade korkade? Är Esbjörn förståndshandikappad, har han fibromyalgi eller porrsurfar han, är han svagbegåvad eller rent av korkad?

Ditt svar väcker bara mer frågor.
2021-09-11, 18:22
Medlem
Citat:
Just diagnosen som Esbjörn tilldelats - lindrig kognitiv störning, objektiv (minnesstörning) ICD-10 diagnoskod F06.7 - bevisar just att han inte är klar i knoppen. Det ena av Ebbas vittnen som är expert på neurologi, kommer inte att kunna förneka detta när han får frågor om det. Inte heller Barry som gjorde utredningen. Esbjörns närstående kommer att kunna ge en god inblick i hur han fungerar privat.

Esbjörn Bolins lindriga kognitiva funktionsnedsättning beror på att han har bott i en sektliknande miljö hos Majkgård sedan hans förra sambo gick bort. Hon har medvetet skapat ett psykiskt beroende hos honom och sett till så han inte har något annat umgänge än hennes utvalda. På det sättet har hon full kontroll på honom genom att hota att han blir utslängd både från sitt boende och gemenskapen på Odalgården om han inte lyder hennes order. Det är ett välkänt sektbeteende där hotet om utfrysning och straff används för att kontrollera individen. Majkgård är sektens ledare och ensamma män utan barn är deras måltavlor. Män som Ulf, Esbjörn och de två tidigare bröderna som testamenterade allt de ägde till Majkgård.

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/07/10/sekter-inte-alltid-religiosa-utan-finns-overallt-inom-idrott-foretag-politik
Mekanismerna i sekteristiska sammanhang är de samma oavsett om det handlar om en religiös församling, ett företag, en fotbollsklubb eller ett destruktivt förhållande. Det handlar om lydnad, krav, manipulation, regler och straff. Det är en totalitär miljö där en person eller en ledning bestämmer och resten lyder.

Sekter eller sektliknande sammanhang är betydligt vanligare än vi tror.

Det säger Håkan Järvå, legitimerad psykolog som själv tagit sig ur sekten scientologerna. Idag hjälper han andra som lämnat en sekt eller ett sektliknande sammanhang.

Järvå är också författare och har skrivit fackböcker om psykologin bakom mekanismerna inom sekteristiska och totalitära rörelser.

Han påpekar att det inte finns någon enhetlig definition på vad en sekt är.

- Det beror också på vad man definierar vara en sekt eller extremistisk miljö.

Det som de flesta dock är överens om är att ett av kriterierna för en sekt är att den är totalitär och att man kräver totalt engagemang av individen och därmed styr hens liv.

I en sekt eller i ett sektliknande sammanhang måste det också finnas en kontrollapparat som kväser kritiskt tänkande eller olydnad.

Dessa personer straffas och fryses ut. De som följer reglerna eller värderingarna kärleksbombas och får fördelar.
Sekten behöver inte vara religiös, den kan byggas upp effektivt på en plats som Odalgården där offren först erbjuds boende och logi, sen vävs ett allt tätare nät runt offren tills all egen vilja är bortraderad.

En sekteristisk gruppering behöver inte vara religiös. Man kan hitta sektliknande grupperingar överallt i samhället.

- Har vi en grupp människor så finns det en möjlighet att sekteristiska drag uppstår. Det kan vara en bostadsrättsförening, en fotbollsklubb, motorcykelgäng, kriminella gäng, företag.
Esbjörn gled uppenbarligen ur sektens grepp en sekund under Majkgård frånvaro, men när det uppdagades så drogs snaran åt på nytt. ”Det måste bli så här nu” sade Esbjörn när han berättade till Ebba Busch att han tvingats backa från sitt avtal. Sen knöts bojorna fast med en generalfullmakt till Majkgårds väninna Pernroth Lüllmaa som gav henne all makt över Esbjörns samtliga fasta och lösa tillgångar. Sen bokade samma Pernroth Lüllmaa en psykologutredning med förhoppning om att få Esbjörn Bolin omyndigförklarad.

Den stackars mannen har helt enkelt lockats in i sekten på Odalgården av sektledaren Majkgård och förlorat sin självständighet. De symptom på lindrig kognitiv funktionsnedsättning är helt enkelt sviter av denna nedbrytningsprocess. Det är normalt hos offer för sekter att de drabbas av precis den sorts hjärnskador som Esbjörn Bolin lider av.
Det tar tid att komma på fötter igen efter att man varit med i en sekteristisk rörelse.

Man kan till och med se fysiologiska ändringar i hjärnan hos människor som levt under sektliknande omständigheter.
- Man kan se att man slutar använda prefrontalloberna i hjärnan. Där sitter det egna tänkandet, det analytiska och reflexiva. Det här skär man bort från sitt medvetande, och blir därför beroende av att någon annan fattar beslut och tänker åt en.
Det är därför Esbjörn inte ens har fått träffa Ebba Busch efter att han tvingades skriva sitt ”ångerbrev”, när de slutligen planerat ett möte och sektledarens utvalda ombud Binninge inte kunde närvara så tvingades han ha med en ledsagare från sekten, när denne tillfrågades om sitt namn så rymde personen och Esbjörn Bolin kommenderades därifrån av Binninge.[/quote]
2021-09-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Man ser klart och tydligt att E*sbjörn och hans ombud lämnat in en preliminär beskrivning till tingrätten.
Den kan komma att ändras eftersom E*sbjörn inte förstått vad E*ba gjorde.
Nu ser vi det komma .. Det är lixom ingen idé att tala om någonting annat som är önsketänkande från E*bas klan .

Preliminär beskrivning

Vad vi ser är en idiot som är fullständigt bakom flötet, nämligen DU!

Målet är nu stängt och ingen av parterna får komma in med nya eller fler bevis, yrkanden eller bestridanden. Det som är sagt är sagt och det som är inlämnat är inlämnat. Nu återstår huvudförhandlingen och den kommer att göras utifrån nu presenterade bevis och vittnen. Inget annat.

Vi har genom hela denna process, från trollen och idioterna i tråden, fått höra att Esbjörn minsann snart ska lämna in sina riktiga bevis, att han snart skall komma med de avgörande dokumenten och så vidare och så vidare.

Trams trams trams och lögn lögn lögn, det är det enda vi ser från trollen, och då är Esbjörn, pedofilen och knattarna, inräknade.

Målet är stängt. Esbjörn är körd och Massonte, Krmkr, MarryBlunt, DoraF och de andra trollen i tråden är hopplöst förlorade i de förståndsbefriades avgrund.
2021-09-11, 18:25
Medlem
Citat:
Nu börjar jag tror att du är den som är dement. Jag har aldrig sagt att Esbjörn är dement och mig veterligen har ingen annan heller inte gjort det. Det är något som påtalats för dig många gånger. Vissa har bett dig att visa var de skrivit att de anser att Esbjörn är dement. Du har aldrig återkommit med ett svar på det. Sen glömmer du bort dessa meningsutbyten och kommer ett tag efteråt och påstår att nån, i detta fall jag, påstår att Esbjörn är dement.

Nej, Esbjörn är inte dement men jag är inte lika säker på dig.

Vad Esbjörn istället lider av är en lindrig kognitiv störning, objektiv (minnesstörning) ICD-10 diagnoskod F06.7. Utöver det har han dålig syn, hörselnedsätttning och har en journalanteckning på att han lider av tinnitus.

Hur tror du att det kan ha påverkat honom i sitt möte med Ebba, som var driven att få honom att sälja sitt släkthus till henne?
Men du gör det ju VARJE gång du hävdar att han inte förstår något, att han uppenbarligen är så illa däran att alla omedelbart borde förstå att han inte har någon rättshandlingsförmåga, att han inte kan göra affärer. Vad annat kan man göra än tolka det som att du beskriver honom som uppenbart dement. Du försöker både ha kakan och äta den - genom att säga att han är dement och alla borde inse det, men sen säga att han inte alls är det utan bara har en lindrig kongnitiviv funktionsnedsättning (vilken enligt inlagan till tinget) hävdar att han i princip är helt normal och att de på inget sätt påverkar hans förmåga att både köpa och sälja hus och att ingen egentligen märker av hans diagnos.
Det kallas dubbeltänkt (1984) när man försöker hålla två tankar som motsäger varandra för sanna samtidigt.
Senast redigerad av martinator 2021-09-11 kl. 18:30.
2021-09-11, 18:30
Medlem
Citat:
Haha, din okunnighet slås bara av din önskan att avslöja den och hur sturskt du avslöjar den.

Diagnoskoden 331.83 är kommer ur diagnosmanualen DSM medan F06.7 kommer ur ICD-10. Diagnoserna är identiska.

När Barry skrev sitt utlåtande skrev han in Esbjörns diagnos sist i utlåtandet lindrig kognitiv störning, objektiv ICD-10 diagnoskod F06.7 (eller för all del DSM 331.83) med tillägget objektiv. Orsaken till att Barry la till objektiv från tidigare diagnos beror på att man hittat såväl hjärnskador och att Esbjörn presterade lågt på deltester som avsåg att mäta minnet och hjärnans stödsystem för övrigt. Hade Esbjörn som 11 år tidigare uppgett svårigheterna muntligt, men man inte funnit några tesmässiga signifikanta nedsättningar, hade man gett tillägget subjektiv.

Nu har du lindat in dig i lögner och okunnighet om Esbjörns diagnos så länge, att jag tror att du inte längre förstår att du ljuger.

Här har vi då Barrys utlåtande om Esbjörn. Precis som jag skrev. Exakt som det står i Barrys utredning, direkt ovanför Barrys egen signatur.

https://anonfiles.com/5fwdX3G1u4/Capture_JPG

Citat:
331.83 Lindrig Kognitiv Funktionsstörning

Varken mer eller mindre.
2021-09-11, 18:34
Medlem
Citat:
Är man inte mottaglig för information så är man inte. Du tror att vem som helst i en viss ålder kan få en viss diagnos. Jag vet att det inte förhåller sig på det sättet. Kanske kommer du lyssna mer på Barry som satte diagnosen eller Ebbas expertvittne som vidimerade den. Jag tvivlar dock faktiskt på det eftersom du tom anser att en polis kan övertrumfa dessa i neurologisk expertis.

Att du, Krmkr inte klarar av att avgöra om en viss människa inte är dement, baserat på den personens agerande vid ett direkt möte, är inte så förvånande. Men alla som är åtminstone lågbegåvade klarar av att korrekt dra en sådan slutsats i stort sett omgående när de träffar en icke-dement person. Särskilt poliser och deras utredare.
2021-09-11, 18:35
Medlem
Citat:
Du verkar inte ha någon som helst kunskap om hjärnan och dess sjukdomar. Tror du att demens är det enda tillstånd som kan påverka en människas tänkande negativt?

Även idioti kan göra det, så klart, det förstår vi alla, och du är ett levande bevis på den saken

Esbjörn däremot, har inga som helst sådana problem, vare sig med demens, förstånd eller minne. Det har såväl utrednigar som hans egna berättelser ur just hans minne, tydligt visat.
2021-09-11, 18:39
Medlem
Citat:
Ditt problem är att din liknelse haltar eftersom det inte är samma diagnos som Esbjörn fick för 10 år sedan, som han nu fick av Barry.

Så är du där och ljuger igen. Det är precis samma diagnos. Lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Varken mer eller mindre. Icke progressiv. Samma problem de senaste +20 åren. Ingen skillnad.

Därtill gjorde vården en klassificering som Barry hoppade över, den om att Esbjörn lider av Münschhausens syndrom, även om de valde att uttrycka sig lite mer diplomatisk, och bara nämna det som en klassificering av subjektivt

https://anonfiles.com/5fwdX3G1u4/Capture_JPG

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in