2021-09-11, 15:58
Medlem
Jag passar väl på att slänga in lite mer fakta här i tråden då, eftersom Krmkr bara fortsätter att sprida en massa lögner.

Citat:
ICD-10

F06 Andra psykiska störningar
F06.0 Organisk hallucinos
F06.1 Organisk katatoni
F06.2 Organiskt vanföreställningssyndrom
F06.3 Organiskt förstämningssyndrom
F06.4 Organiskt ångestsyndrom
F06.5 Organiska dissociativa syndrom
F06.6 Organisk emotionell labilitet [asteni]
F06.7 Lindrig kognitiv störning
F06.8 Andra specificerade psykiska syndrom och störningar orsakade av hjärnskada, cerebral dysfunktion eller kroppslig sjukdom
F06.9 Psykisk störning, ospecificerad, orsakad av hjärnskada, cerebral dysfunktion eller kroppslig sjukdom

Citat:
Man brukar dela in patienterna som tillhörande en av två undergrupper:

Lindrig kognitiv störning, subjektiv: enbart subjektiva symtom. Denna diagnos används om neuropsykologiskt status/resultaten på kognitiva screeningtest är inom normalområdet

Lindrig kognitiv störning, objektiv (minnesstörning, benign åldersglömska): Patienten och/eller närstående beskriver symtom och resultaten på kognitiva test är under förväntad premorbid nivå; formellt anges ofta < -1,5 SD

Det intressanta med den objektiva varianten, som Esbjörn aldrig fått diagnostiserad, även om det vore mycket troligt att han uppvisar sådana sympton, eftersom det är just "definitionen" på "åldersglömska", är just det att det är åldersglömska, alltså fullt normalt för en äldre person och ingenting som gör den personen mindre förståndig.

Icke heller att förglömma har Västerås Överförmyndarförvaltning slagit fast att det inte är något fel på Esbjörn ur ett dylikt perspektiv, han är såväl rättsförmögen som förstår vad saker gäller. Ännu en objektiv bedömning av en oberoende myndighet som visar att Esbjörn på sin höjd är en jävligt tjurig gammal gubbe
2021-09-11, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Esbjörns närstående har 0 trovärdighet. ”Demensspåret” är stendött. Det enda Esbjörn kan hoppas på är hävningsspåret som hans nya ombud kommit på.
Om du menar att Esbjörns tillstånd inte gör honom rättsoförmögen, så är det korrekt.
2021-09-11, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Esbjörns närstående har 0 trovärdighet. ”Demensspåret” är stendött. Det enda Esbjörn kan hoppas på är hävningsspåret som hans nya ombud kommit på.

Han kan hoppas på vad han vill hävningsspåret är lika dött som allt annat. Faktum är att han genom de inlagor han gjort om hävningen beslår sig själv med avtalsbrott redan den 3e september. Han och hans advokater är ena riktiga klantskallar.
2021-09-11, 16:01
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Intressant. Hur tänker du dig att det kan påverka giltigheten?
Huruvida det föreligger ett köpekontrakt är, om jag kommer ihåg framställningarna rätt, inte föremål för diskussion. Att Esb skrivit under men var egentligen oförmögen var fösta yrkandet följt av att han hävt avtalet var det andra. Om jag minns rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Aha , då finns det alltså en handling av E*ba som inte blir godkänd. Jag minns att E*björn sagt att han skulle skriva sin namnteckning på ett enda papper , men att detta blev utbytt mot ett annat papper , där E*ba sa att här här ska du skriva på. Sedan tog hon båda papprena... Förfalskat 2 exemplar och efteråt lämnat ett brev hänvisat till E*sbjörn innehållandes ett exemplar , vänt och gått. Man ser klart och tydligt, ett utarbetat bedrägeri mina damer och herrar.
Se ovan. Jag har inte sett att Esb:s "djuriska" ombud hävdat det och det hade ett ombud som knappt klarat JÖK:en gjort om det legat minsta sanning i det.

Läs JB för hundra gubbar.
2021-09-11, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag förstår hur du tänker. med samma retorik har en person som tidigare inte brutit benet, inget brutet ben när han bryter det. Det är bara att plocka fram en 10 år gammal journalhandling som visar att benet var obrutet. Naturligtvis rent nonsens och ett argumentationsfel av den högre ordningen.

Således får man ge dig ytterligare ett epitet. Du inte bara är okunnig om Esbjörns diagnos, inkompetent på hans tillstånd, en ertappad lögnare, utan även en person som gör argumentationsfel på löpande band.

Ja, det mesta du skriver är argumentationsfel, när du försöker bortförklara dina ständigt återkommande lögner på löjliga och meningslösa analogier som haltar så mycket att ett benbrott är lindrigt i jämförelse.

Utredningen för 10 år sedan visar "ingen progressivitet", 10 år senare får han samma diagnos. Alltså hade de rätt för 10 år sedan. Ingen progressivitet.

Det är som jag skulle fått diagnosen för 10 år sedan "inget brutet ben, och inga tecken på benskörhet", åsså får jag 10 år senare diagnosen "inga brutna ben". Slutsats, jag har inga brutna ben och jag lider inte av benskörhet.

Tänk att du ska ha så svårt att förstå så enkla saker.
2021-09-11, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av i.beg.to.differ
Huruvida det föreligger ett köpekontrakt är, om jag kommer ihåg framställningarna rätt, inte föremål för diskussion. Att Esb skrivit under men var egentligen oförmögen var fösta yrkandet följt av att han hävt avtalet var det andra. Om jag minns rätt.

Se ovan. Jag har inte sett att Esb:s "djuriska" ombud hävdat det och det hade ett ombud som knappt klarat JÖK:en gjort om det legat minsta sanning i det.

Läs JB för hundra gubbar.
Tror det blir tal om detta i den kommande tingsrätten , där E*sbjörn har möjlighet att stämma E*ba.
2021-09-11, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.beg.to.differ

Jag friskar upp ditt minne lite här då

Dessa är Esbjörns bestridandegrunder, i den ordning han åberopar dem, enligt domstolens egna tjänsteanteckningar efter samtal med Esbjörns knattefotbollslagsombud.

1. Esbjörn är rättsoförmögen och därför gäller inte avtalet mot honom.

2. Esbjörn är korkad och har blivit lurad av Ebba som medvetet fört honom bakom ljuset och lurat honom att sälja huset för ett uppenbart alldeles för lågt pris, därför gäller inte avtalet.

3. Esbjörn och Ebba har ingått ett nytt avtal, via facebook, om att Ebba. (Exakt vad det avtalet egentligen säger är aningen oklart), därför gäller inte avtalet.

4. Esbjörn har hävt avtalet, därför gäller inte avtalet.
2021-09-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Jag hittade föresten var jag läst att Esbjörn inte riktigt fattat att det var kontraktet han skrev på. Hämtat ur denna artikel. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvJVo/nya-esbjorn-vittnet-han-var-gratfardig
Det är ofattbart att hon som kristdemokratisk partiledare kan utsätta en gammal man som arbetat för sitt land hela livet för detta.

Nåt vaj är det med henne.
För att inte tala om dom som har inflytande över att låta hennes grymhet mot den stackars gråtande Esb fortsätta.
Obegripligt!
Senast redigerad av 90510 2021-09-11 kl. 16:16.
2021-09-11, 16:22
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Jag passar väl på att slänga in lite mer fakta här i tråden då, eftersom Krmkr bara fortsätter att sprida en massa lögner.

Det intressanta med den objektiva varianten, som Esbjörn aldrig fått diagnostiserad, även om det vore mycket troligt att han uppvisar sådana sympton, eftersom det är just "definitionen" på "åldersglömska", är just det att det är åldersglömska, alltså fullt normalt för en äldre person och ingenting som gör den personen mindre förståndig.

Icke heller att förglömma har Västerås Överförmyndarförvaltning slagit fast att det inte är något fel på Esbjörn ur ett dylikt perspektiv, han är såväl rättsförmögen som förstår vad saker gäller. Ännu en objektiv bedömning av en oberoende myndighet som visar att Esbjörn på sin höjd är en jävligt tjurig gammal gubbe
Japp bra att ta upp det om att han är frisk nog att inte ha överförmyndare till skilnad mot ex Brittny S.
Så att han inte skulle få sälja sina privatta ägodelar (huset) är bara trams
2021-09-11, 16:23
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Det är ofattbart att hon som kristdemokratisk partiledare kan utsätta en gammal man som arbetat för sitt land hela livet för detta.

Nåt vaj är det med henne.
För att inte tala om dom som har inflytande över att låta hennes grymhet mot den stackars gråtande Esb fortsätta.
Obegripligt!
Överdriver du inte nu ?han har INTE gråtit du får sluta ljuga nu.
Eller tror du att om man är skitnödig så har man skitit.?
2021-09-11, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Överdriver du inte nu ?han har INTE gråtit du får sluta ljuga nu.
Eller tror du att om man är skitnödig så har man skitit.?
Man ser klart och tydligt att E*sbjörn och hans ombud lämnat in en preliminär beskrivning till tingrätten.
Den kan komma att ändras eftersom E*sbjörn inte förstått vad E*ba gjorde.
Nu ser vi det komma .. Det är lixom ingen idé att tala om någonting annat som är önsketänkande från E*bas klan .
2021-09-11, 16:34
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Tror det blir tal om detta i den kommande tingsrätten , där E*sbjörn har möjlighet att stämma E*ba.

Herregud vad du svamlar egentligen!
Du är nästan värre än MaryBlunt o det vill inte säga lite.
Ta i alla fall och skumma igenom tråden innan du skriver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in