Så två av de hundratals du träffat på dina vistelser behöver pissa - vad du vet.
Hur missbrukas bältessängen? Nog för att det är en fruktansvärd upplevelse att bältas, så är det alltid läkare som avgör bältning. Vägrar man bälta efter beslut så begår man tjänstefel - förklara

Note: tycker din bedömning av psykiatrin är verklighetsfrånvänd. Jag tycker dock det finns saker att förbättra, men över lag så har jag aldrig upplevt det som en obehaglig grupp att komma till, när man kommer in på psyket eller psykakuten...
Nog för att personer som själva haft det svårt ofta söker sig till omvårdnad, men det tror jag inte betyder någon särskild risk. Jämför gärna med SiS- & HVB-hem, där snackar vi social orättvisa.
Edit: Oavsett hur det är ställt så är det extra vidrigt när personer i auktoritär position utnyttjar extra svaga, extra utlämnade, extra värnlösa för, ja i princip vad som helst. När gränsen passeras att man börjar ofreda sina patienter så bör man sluta arbeta inom specifika område - kanske rikta in sig på sprututbytet istället ... mycket trasigt folk där, men han kanske blir sjuk om han försöker sig på något då.
O-key.
Spiken i kistan med andra ord. Du skriver i affekt - förstår du det?

Bra jobbat men din uppfattning av vad som gjordes tror jag inte är annat än subjektiv. Bältning utan bedömning/beslut är nämligen misshandel, att göra det systematiskt är, för att uttala det milt, rätt riskabelt.