2021-09-11, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Han dömdes ju dessutom 2020 för dopingbrott. Trodde inte att man med en drog dom fick som sjuksköterska på psyket? De delar väl ut mediciner?

Ja precis!
Citera
2021-09-11, 15:54
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Så två av de hundratals du träffat på dina vistelser behöver pissa - vad du vet.
Hur missbrukas bältessängen? Nog för att det är en fruktansvärd upplevelse att bältas, så är det alltid läkare som avgör bältning. Vägrar man bälta efter beslut så begår man tjänstefel - förklara
Note: tycker din bedömning av psykiatrin är verklighetsfrånvänd. Jag tycker dock det finns saker att förbättra, men över lag så har jag aldrig upplevt det som en obehaglig grupp att komma till, när man kommer in på psyket eller psykakuten...

Nog för att personer som själva haft det svårt ofta söker sig till omvårdnad, men det tror jag inte betyder någon särskild risk. Jämför gärna med SiS- & HVB-hem, där snackar vi social orättvisa.

Edit: Oavsett hur det är ställt så är det extra vidrigt när personer i auktoritär position utnyttjar extra svaga, extra utlämnade, extra värnlösa för, ja i princip vad som helst. När gränsen passeras att man börjar ofreda sina patienter så bör man sluta arbeta inom specifika område - kanske rikta in sig på sprututbytet istället ... mycket trasigt folk där, men han kanske blir sjuk om han försöker sig på något då.
O-key.

Spiken i kistan med andra ord. Du skriver i affekt - förstår du det?
Bra jobbat men din uppfattning av vad som gjordes tror jag inte är annat än subjektiv. Bältning utan bedömning/beslut är nämligen misshandel, att göra det systematiskt är, för att uttala det milt, rätt riskabelt.
Jag det är det. Ja det var i affekt eller i ångest som bubblar. Det är helt sannt. Det var typ gå in på ditt rum. Patient nej. Ja då blir det bälte. Fyra personer släpar med en patient som skriker. Det kunde vara en enkel skötare som tog det beslutet. Ingen läkare tillkallades sen kunde dom använda det som ett "hot". Gör du inte si så blir det bälte. Personalen skyddade varan. Typ som polisen håller varran om ryggen. En av skötarna var en känd missbrukare typ denna misstänkta. När jag kom första dagen trodde jag han var inlagd. Innan jag förstod att han jobbade där. En bekant som känner en kompis till honnom sa att han gick på kiss prov. Så det vet jag inte om det är helt sannt men borde vara. Har själv sett honnom ute på krogen i effekt. Såg honnom även skälla ut en hundägare helt galen.
Citera
2021-09-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Han blev tillsammans med henne förra sommaren så sannolikt var hon den senaste. Men hon verkar ha dragit och tur är väl det.

Han har hunnit med minst två förhållanden till efter henne. Det växlar fort.
Citera
2021-09-11, 16:11
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Verkar vara en otroligt ensam människa. Skickar antagligen ut obehagliga vibbar till både män och kvinnor.

Enligt uppgift av en person som har stött på denna killen i offentliga sammanhang så ger han ut obehagliga vibbar. Det ryktas även om att det är tre olika målsäganden men vi får se..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Enligt sig själv på hans facebook är det psykiatrin han sökt sig till, är intresserad av och vill jobba inom. Så en gissning är att han medvetet sökt arbete inom just psykiatrin.

En tanke som lätt slår en är att psykiatrin är en av de ställen inom vården med störst risk (eller chans, om man ser det så..) att personal behöver agera rent fysiskt för att övermanna eller kontrollera en patient...
På psykiatrin är patienterna också mer utsatta, dels att vården kanske har en mer överslätande syn på personalen då man automatiskt utgår ifrån att många patienter anmäler dem på pin kiv, men också med tanke på att patienterna är psykiskt sköra och anklagas för att ha en "förvriden" syn på det inträffade OM någon i personalen beter sig felaktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Han dömdes ju dessutom 2020 för dopingbrott. Trodde inte att man med en drogdom fick jobba som sjuksköterska på psyket? De delar väl ut mediciner?

Han jobbade redan där då. Dvs de fick antagligen inte reda på det? Eller görs kontroller löpande under anställningen?
Citera
2021-09-11, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Enligt uppgift av en person som har stött på denna killen i offentliga sammanhang så ger han ut obehagliga vibbar. Det ryktas även om att det är tre olika målsäganden men vi får se..

Två målsäganden för de tre våldtäkter han häktades för
Citera
2021-09-11, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Så, en ssk som trycker bola. Har ingen på sjukhuset märkt att han är ovanligt stor, dem läser ju allt möjligt om anatomi, mm. Sen varför skulle han våldta sin flickvän på sjukhuset, på sin arbetsplats? Fanns där inga andra ställen?

Kan det vara hon han delat bilder på, på sin facebook elr är det någon annan

Det är patient som är brottsoffer. Ingen flickvän.
Citera
2021-09-11, 16:28
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Han har hunnit med minst två förhållanden till efter henne. Det växlar fort.
Jasså? Fan va han har legat i.
Citera
2021-09-11, 16:36
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Två målsäganden för de tre våldtäkter han häktades för

Finns häktningsframställan i tråden? Hittar inte
Citera
2021-09-11, 16:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Vem fan anställde honom?? hur tänkte man där? Man ska ju dessutom kunna uppvisa utdrag ur straffregistret vid anställning men det har man tydligen skippat? Eller var sjukhuset så jävla desperat efter en sjuksköterska?

Det är mycket möjligt att han fick vara kvar pga personalbrist.
Citera
2021-09-11, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perineum
En sjuksköterska häktades på fredagen misstänkt för tre fall av våldtäkt.
Brottsplats: Gävle sjukhus.
– Han förnekar gärningen, säger hans advokat Christian Forslind.

Mannen, som är i 30-årsåldern, greps och anhölls i måndags, misstänkt för tre fall av våldtäkter varav den senaste ska ha skett på söndagen på Gävle sjukhus.

Sjuksköterskan häktas misstänkt för tre våldtäkter som ska ha skett på Gävle sjukhus. Den senaste i söndags.
Han misstänks även för två tidigare våldtäkter mot samma person. De ska ha skett tidigare under året, även de i sjukhusets lokaler.

Snart plusartikel:https://www.gd.se/artikel/sjukskoterska-haktad-misstankt-for-valdtakter-pa-gavle-sjukhus

Vad är det här för idiot?
Jag får starka vibbar av att det är en nyutexaminerad arbetskraftsimport!
3 våldtäkter? Men herregud, man visste om de tidigare våldtäkterna??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in