2021-09-11, 18:02
Medlem
GameOvereems avatar
Sett till de uppgifter som framkommit - hur stor chans är det att han får fängelse?
Citera
2021-09-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Gävles psykiatriska avdelning är inte som andra, bl a hade dom Esko Karlsson som överläkare under många år, inte bara skyddade dom honom så han fick fortsätta utan dom tog även hans parti mot patienterna. Mår man dåligt ska man hålla sig så längt från gävles psyk som det bara går. edit; han har en tråd här på flashback; (FB) Överläkare misshandlade kollegor
Det gäller som regel alla psyk. De som jobbar där är i regel sjuka i huvudet.jag hade en överläkare som var djupt störd, jag mådde värre än någonsin under henne. Hon körde nån slags lek med mig. Tvingade in mig på möten med henne som jag fasade för varje gång. Hon ifrågasatte varenda detalj i mitt liv , är du lesbisk? Varför är du inte tillsammans med en kille. Hon var ett nervöst vrak och jag kände mig som hon höll ett polis förhör varje gång. Dagen jag bröt mig fri från det stället så blev jag frisk. Har jobbat och hjälpt människor ända sedan dess.
Citera
2021-09-11, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Han är dömd för dopingbrott 2020.
Uppenbart går han på steroider, anställer Gävle sjukhus vem som helst?
Citera
2021-09-11, 19:00
Medlem
Killen är ju lika svensk som grabben på Kalles Kaviar-tuben.

Han använder brunt-utan sol och färgat skägget och har filter på sina bilder. Inte så vanligt förekommande bland svenska män, men så är det Han verkar utseendefixerad och har en skev kroppsuppfattning där han inte noterar att han numera ser ut som en monstruös Belgien Blue. Lika sjukt som när tjejer svälter sig till osunda skelett.

Är det någon som vet ifall offren är oberoende av varandra, eller har han gett sig på patienter som varit inskrivna samtidigt?

Att han kunna utnyttja patienter är inte konstigt. Många psykpatienter har rätt att ta promenader med skötarna och då är det väl lätt att lura in stackarna i något avsides sjukhusrum avsett för till exempel vila.
Citera
2021-09-11, 19:00
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Uppenbart går han på steroider, anställer Gävle sjukhus vem som helst?

När det gäller sjuksköterskor så anställs i princip alla då det är brist..
Citera
2021-09-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GameOvereem
Sett till de uppgifter som framkommit - hur stor chans är det att han får fängelse?

Om han döms blir det närmast garanterat fängelse. Men om han döms är en helt annan fråga. Men jag hoppas de har ett bra bevisläge så det inte blir nedlagt och han kan återgå till arbetet ännu en gång.
Citera
2021-09-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofoten2000
3 våldtäkter? Men herregud, man visste om de tidigare våldtäkterna??

En tidigare våldtäkt visste vården I alla fall om. Det var de som anmälde den, I mars. Han var avstängd och polisen utredde. Sen las polisutredningen ner och då fick han återgå I tjänst. Tills det hände igen.
Citera
2021-09-11, 19:51
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
En tidigare våldtäkt visste vården I alla fall om. Det var de som anmälde den, I mars. Han var avstängd och polisen utredde. Sen las polisutredningen ner och då fick han återgå I tjänst. Tills det hände igen.

Hur är man funtad om man återgår i tjänst på samma arbetsplats som anmält en.. eller var han på annan avdelning då?
Citera
2021-09-11, 20:04
Medlem
Citat:

Antingen är han stenkorkad eller så är det någon som verkligen vill honom illa.
Har han varit anklagad för våldtäkt och friats så känns det väl verkligen konstigt om han skulle göra samma sak igen på samma ställe...
Citera
2021-09-11, 20:21
Medlem
GameOvereems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
Antingen är han stenkorkad eller så är det någon som verkligen vill honom illa.
Har han varit anklagad för våldtäkt och friats så känns det väl verkligen konstigt om han skulle göra samma sak igen på samma ställe...

Håller med. Konstigt att "våldta" inte bara en gång, men tre gånger på samma avdelning. Och 'våldta' en och samma patient två gånger? Kom igen.

F.ö så tror jag defintivt psyksjuka brudar som sitter inne på psyk skulle få för sig att jävlas såhär. De vet att han ser lite "udda" ut och defintivt skulle misstänkas vid ett sådant här brott.

Det är inte ovanligt att kvinnor hotar att anklaga manliga läkare för sexuella ofredanden m.m om de inte skriver ut X medicin t.ex.
Citera
2021-09-11, 20:29
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GameOvereem
Håller med. Konstigt att "våldta" inte bara en gång, men tre gånger på samma avdelning. Och 'våldta' en och samma patient två gånger? Kom igen.

F.ö så tror jag defintivt psyksjuka brudar som sitter inne på psyk skulle få för sig att jävlas såhär. De vet att han ser lite "udda" ut och defintivt skulle misstänkas vid ett sådant här brott.

Det är inte ovanligt att kvinnor hotar att anklaga manliga läkare för sexuella ofredanden m.m om de inte skriver ut X medicin t.ex.

Var ngnstans har det stått att det var "samma" två ggr?
Ngt nytt som delgivits media som jag missat?
Citera
2021-09-11, 20:40
Medlem
GameOvereems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Var ngnstans har det stått att det var "samma" två ggr?
Ngt nytt som delgivits media som jag missat?

".. misstänkt för att ha utsatt en kvinna för våldtäkt vid tre olika tillfällen i sjukhusets lokaler"

"I måndags morse fick vi reda på att den utsatta personen polisanmält igen och då stängde vi av medarbetaren omedelbart."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0GLEe2/sjukskoterska-misstankt-for-valdtakter-pa-gavle-sjukhus

Luktar fuffens
Senast redigerad av GameOvereem 2021-09-11 kl. 20:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in