2021-09-11, 11:44
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du som har koll. Kan du inleda med en lista på Ebbas vittnen, och dina funderingar om vad de ska styrka, och hur du ser på bevisvärdet, tillförlitligheten hos dessa vittnen, så kan vi övriga vänner och ovänner, har ett underlag för debatt.

Snälla Blomman du ber väl inte drottningen av fria fantasier o trådsanningar om detta?
Man debatterar inte ensidigt vid en debatt, underlaget måste omfatta båda sidornas vittnen.
2021-09-11, 11:57
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Hrm…
Du vet att rättegången var bara 2 dagar innan MUF?
Vi den rättegången gjorde har bra ifrån sig mycket bra till och med.
Ingen uppfattade något som gjorde att han saknade rättshandlingsförmåga.
Körkortet fick han behålla även det då det inte rådde tveksamheter om körförmåga.
Sen är det konstaterat av Barry och en professor att Esbjörns diagnos utesluter demens.
Snälla Mary man kan inte ha tidigt stadium av demens då det är uteslutet att man är dement.
Vad lindrig kognitiv nedsättning däremot innebär är en förhöjd risk att senare utveckla demens.
Det har de 12 senaste åren ännu inte inträffat någon demens.
Så berätta Mary, vilken svår diagnos hade han då 2 dagar innan MUF och i samma domstol?
Jag förstår inte frågan. Du har själv svarat på vilken diagnos Och Esbjörn lider av. Att den kallas lindrig betyder inte att det är lite av den, utan att sjukdomen kan bli mycket värre.

Citat:
Bra tankar du har. Myglande är en vana hos de som myglar. Det handlar om hur man från tidig ålder lever sitt liv, utifrån fostran och vad man lärt sig hemifrån. Sen kommer slutsatser om vad man kommer undan med. Slutsatser som blir en del av hur man lever sitt liv och ser på sin omgivning. Folk som far med osanningar, även när det är helt onödigt, gör det för att deras erfarenhet i livet, är att lögner ger dem mer fördelar än sanningen. Det Ebba Busch framförde på TV4 om pedofiler i sandlådan, hade inget med det ombudet dömdes för.

Det under spoilern är en så intressant frågeställning att det förlänat ett separat svar.

Du har rätt i det du skriver. Ebba är uppfostrad i tron att hon är en halvgudinna med speciella uppdrag här på jorden. Självklart är det svårt att vara ödmjuk om man anser sig felfri.
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Frågan är om anledningen till att det gemensamma huset "tillföll" pappa Nicklas var att Ebba kvitterar ut ett saftigt arvode från Riksdagen omEbba skriver sig där och "hyr" av Nicklas?

Ebba har visat sig anmärkingsvärt förslagen så det vore inte osannolikt..
Du har helt rätt i att man nu mera inte har förvånas över mycket som Ebba företar sig. Samt att sanning, moral och etik inte står högt i hennes prioriterings ordning.
2021-09-11, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Snälla Blomman du ber väl inte drottningen av fria fantasier o trådsanningar om detta?
Man debatterar inte ensidigt vid en debatt, underlaget måste omfatta båda sidornas vittnen.
Ok. Kan du då som är undret av objektivitet och inte har en förutbestämd åsikt i frågan, lista Ebbas vittnen, och dina funderingar om vad de ska styrka, och hur du ser på bevisvärdet, tillförlitligheten hos dessa vittnen. Och för all del, ta med även Esbjörns vittnen.
2021-09-11, 12:10
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Man kan ju oxå fundera kring varför huset tillföll Niklas vid skilsmässan och inte Ebba. Det verkar viktigare för Ebba att bo i Marielund än för Niklas. Att Ebbas föräldrar byggt hus på tomten och hyr av Niklas tycker jag ännu mera skulle styrka Ebbas vilja till det huset hon ägt och inte till Esbjörns hus.

Föräldrarnas hus är äldre än exets hus och fanns där först.
Varför Nicklas tagit över huset och jätte fastigheten får du fråga honom om.
För det har vi inte med att göra, men lån på 15 mille är väl ett bra skäl!
Men det har från början varit två olika fastigheter med varsitt hus på, ja till och med 3 olika fastigheter varav en hade en liten sommarbarack med egen sjötomt.
Inte hyr hennes föräldrar sitt hus och den har egen mindre tomt runt huset, men den tomten ligger inne på den större sammanslagna fastigheten.
Marielund 314 har varit Marielund 312, Marielund 314 + sommarbarack m. tomt.
(Marielund 312 där Ebbas föräldrar bor existerar ännu som egen adress hos postnord.)
2021-09-11, 12:12
Medlem
Citat:
Jag förstår inte frågan. Du har själv svarat på vilken diagnos Och Esbjörn lider av. Att den kallas lindrig betyder inte att det är lite av den, utan att sjukdomen kan bli mycket värre.
En lindrig kognitiv funktionsnedsättning betyder väl ändå att man har en liten funktionsnedsättning, eller tänker du på något annat sätt?
2021-09-11, 12:29
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Jag skulle vilja fokusera på den kommande huvudförhandlingen, och hur Ebba Busch och hennes advokat tacklar sin bevisbörda. Intressant är vad de vill styrka. Ännu mer intressant vad de inte styrker och därigenom undviker pikanta frågeställningar.

Du som har koll. Kan du inleda med en lista på Ebbas vittnen, och dina funderingar om vad de ska styrka, och hur du ser på bevisvärdet, tillförlitligheten hos dessa vittnen, så kan vi övriga vänner och ovänner, har ett underlag för debatt.
Jag hållet verkligen med om att att det vore roligt om diskussionen här la lite fokus framåt. Det tror att Ebba inte räknade med att behöva styrka det hon säger och påstår. Hon är van vid att hennes ord bär stor trovärdighet och räknaren med det även här.

Men att jag har god koll håller jag inte riktigt med om. Jag har minne som en åderförkalkad guldfisk. Så även om jag läst de flest inlagor. Så har jag glömt det mesta.

Så jag tar de vittnena jag minns på rak arm.
•Mari-Linn Stenlund.
Ebbas väninna som medverkade vid kontraktsskrivningen. Jag tror hon ska styrka att allt gick rätt och riktigt. Det faktumet att hon jobbar som PR-konsult kan jag tycka är lite svårt, hon är så van att försöka påverka människor i sin yrkesroll att hon knappast tänker på om det görs.

Om jag var Esbjörns ombud hade jag velat fråga henne hur länge det hela tog. De gick in i huset för att skriva klockan 3, men hur dax skedde påskriften. Vidare skulle jag vilja fråga om de åt eller drack något tillsammans där i köket.
• Erik, mäklaren som daterar sin värdering två månader efter kontrakskrivningen.
Ebba har ju inte kunnat lämna in någon relevant värdering på huset. Så meningen med hans vittnesmål måste ju vara att han visst gjort en muntlig värdering till Ebba innan priset bestämdes. Om det funnits en relevant värdering så hade hans vittnesmål varit helt onödigt.

Som Esbjörns ombud hade jag frågat om han varit på plats vid huset. Om han oxå informerat Esbjörn om värderingen. Om han inte gjort det hade jag undrat om han anser sig brustet i mäklar etik.
•Polis som förhörde Esbjörn vid trafikbrottet.
Meningen är väll att hen ska vittna om att Esbjörn verkade vara vid sina sinnens fulla bruk vid polisförhöret. Men då hen som polis knappast har befogenhet att bedömas det tycker jag detta vittne är helt meningslöst.

Som Esbjörn ombud hade jag enbart frågat om hennes medicinska utbildning.
•Ebbas mamma
Jag tror syftet med henne är att hon ska stärka att Esbjörn var glad som en lärka efter att kontraktet skrivets. Jag vet inte hur det är vid tvister, men vid ett så nära familjeband hade hon vid ett brottsmål inte fått vittna under ed. Vilket gör hennes ord mindre värda rättsligt.

Jag kan mycket väl ha glömt något vittne. Men
Dessa är enligt mig en sorglig skara vittnen som knappast stärker något Ebba säger.
2021-09-11, 12:37
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
En lindrig kognitiv funktionsnedsättning betyder väl ändå att man har en liten funktionsnedsättning, eller tänker du på något annat sätt?
Nej det betyder det inte. Vad som anses normal vara normal virrighet, glömska och förståelsen är ett väldigt brett spann. Både hjärnkirurgen Bengt och fibromyalgi- förtidspensionerade och porrsurfande Berra räknas som normalbegåvade båda två.

Så spannet på vad som är normalt är väldigt brett. Om du går utanför det spannet så räknas du som avvikande från det normala och får därför en diagnos.
Men du måste exempelvis ha väldigt låg IQ för att räknas som lindrigt förståndshandikappad. Har du den diagnosen betyder det inte att du är lite korkad. Utan har ganska grava förståelse problem.
2021-09-11, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Nej, det är en missuppfattning!

Lika lite som att lindrig autism, lindrig intellektuell funktionsnedsättning eller lindrig CP, innebär att att funktionsnedsättningen som dessa diagnoser genererar är lindriga, små eller obetydliga.

Det handlar bara om att de är mindre/lindrigare än de med den måttliga eller svåra varianten av diagnosen. Jämfört med personer utan diagnosen, är svårigheterna diagnosen genererar mycket större.
2021-09-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nej, det är en missuppfattning!

Lika lite som att lindrig autism, lindrig intellektuell funktionsnedsättning eller lindrig CP, innebär att att funktionsnedsättningen som dessa diagnoser genererar är lindriga, små eller obetydliga.

Det handlar bara om att de är mindre/lindrigare än de med den måttliga eller svåra varianten av diagnosen. Jämfört med personer utan diagnosen, är svårigheterna diagnosen genererar mycket större.

Intressant att du säger så, det jämförs alltså bara med graden av just den diagnosen. Det är lite lustigt för omvänt så påstår du ju att ett grovt förtal är att likställa med vilket grovt brott som helst... följaktligen borde lindrig kognitiv funktionsnedsättning jämföras med vilken lindrig åkomma som helst, ungefär som vilket ytligt skrapsår som helst.

"svårigheterna diagnoses genererar är mycket större", är din åsikt, som du av en ren händelse inte ens brydde dig om att styrka med någon form av referens. Rent trams, helt enkelt.

I verkligheten är det så att sjukvården gav Esbjörn hans diagnos därför att han har uppenbara tendenser till hypokondri och Münchhausens syndrom, han inbillar sig t.ex. att han har minnesproblem. Men några sådana kunde inte påvisas i de undersökningar han genomgått sedan mer än tio år tillbaka. Därför konstaterade sjukvården att han led av en "subjektiv närminnesproblematik", och för att bli av med honom fick han det han önskade sig mest av allt, en diagnos - en obetydligt tämligen meningslös sådan - Lindrig kognitiv funktionsnedsättning. En diagnos som i praktiken betyder att du fungerar som gemene man gör i största allmänhet men ändå tror att det är något fel på dig och därför inte kommer sluta springa hos sjukvården förrän du får en diagnos. Esbjörn fick sin diagnos, ombads inte komma tillbaka, och kom inte tillbaka. Mission completed.

Esbjörns "diagnos" har inte medfört honom några svårigheter alls, annat än de han själv vållat sig genom att inbilla sig att han är sjuk.
2021-09-11, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jaha - så Barrys utredning är också bara att slänga i papperskorgen, för den gjordes ju inte igår den heller.
Din dumhet vet fan inga gränser.
Jag är intresserad av vad som hänt i föreliggande affär och vad de olika aktörerna gjort under denna tid. Inte vad Ebba gjorde innan den, inte heller vad Esbjörn gjorde innan den. Jag är heller särskilt intresserad av vad Ebbas juridiska stöd, vittnen, vänner eller släkt gjorde innan affärstvisten, inte heller Esbjörns juridiska stöd, vittnen, vänner och släkt.

Du och andra Ebbabister verkar däremot fullständigt besatta och preockuperade av Esbjörns historia, juridiska stöd, vittnen, vänner och släkt och missar inte ett tillfälle att smutskasta dem för vad de har gjort innan denna affärstvist, samtidigt som du inte visar något intresse för Ebbas historia, juridiska stöd, vittnen, vänner och släkt vad de gjorde innan affärstvisten.

Allra minst är jag intresserad av att gotta mig i ett sexualbrottsoffers lidande som outats av Ebba och hennes ebbabister som ett sätt att vinna fördelar i en affärstvist. Där tycker jag istället att de som gör det inte har skam i kroppen och visar med all önskvärd tydlighet att de är beredda att skada oskyldiga människor i sin kamp för att legitimera Ebbas rätt att stöveltrampa på en funktionshindrad åldring.
2021-09-11, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Intressant att du säger så, det jämförs alltså bara med graden av just den diagnosen. Det är lite lustigt för omvänt så påstår du ju att ett grovt förtal är att likställa med vilket grovt brott som helst... följaktligen borde lindrig kognitiv funktionsnedsättning jämföras med vilken lindrig åkomma som helst, ungefär som vilket ytligt skrapsår som helst.

"svårigheterna diagnoses genererar är mycket större", är din åsikt, som du av en ren händelse inte ens brydde dig om att styrka med någon form av referens. Rent trams, helt enkelt.

I verkligheten är det så att sjukvården gav Esbjörn hans diagnos därför att han har uppenbara tendenser till hypokondri och Münchhausens syndrom, han inbillar sig t.ex. att han har minnesproblem. Men några sådana kunde inte påvisas i de undersökningar han genomgått sedan mer än tio år tillbaka. Därför konstaterade sjukvården att han led av en "subjektiv närminnesproblematik", och för att bli av med honom fick han det han önskade sig mest av allt, en diagnos - en obetydligt tämligen meningslös sådan - Lindrig kognitiv funktionsnedsättning. En diagnos som i praktiken betyder att du fungerar som gemene man gör i största allmänhet men ändå tror att det är något fel på dig och därför inte kommer sluta springa hos sjukvården förrän du får en diagnos. Esbjörn fick sin diagnos, ombads inte komma tillbaka, och kom inte tillbaka. Mission completed.

Esbjörns "diagnos" har inte medfört honom några svårigheter alls, annat än de han själv vållat sig genom att inbilla sig att han är sjuk.

Fel!
Esbjörn har den objektiva varianten av lindrig kognitiv funktionsnedsättning

Ditt dravel om hypokondri och Münchhausens syndrom beträffande den subjektiva varianten är dessutom också fel, men meningslöst att utveckla eftersom det inte är den varianten Esbjörn lider av. Jag kan dock säga att hypokondri och Münchhausens syndrom har lika lite att göra med pseudodemens och fantomsmärtor, som de har att göra med subjektiv lindrig kognitiv funktionsnedsättning.

Summa summarum, du är inkompetent på dessa tillstånd och du är okunnig om Esbjörns diagnos, vilket inte hindrar dig från att glatt uppvisa din okunskap och inkompetens för öppen ridå.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-11 kl. 13:19.
2021-09-11, 13:18
Medlem
Citat:
Nej det betyder det inte. Vad som anses normal vara normal virrighet, glömska och förståelsen är ett väldigt brett spann. Både hjärnkirurgen Bengt och fibromyalgi- förtidspensionerade och porrsurfande Berra räknas som normalbegåvade båda två.

Så spannet på vad som är normalt är väldigt brett. Om du går utanför det spannet så räknas du som avvikande från det normala och får därför en diagnos.
Men du måste exempelvis ha väldigt låg IQ för att räknas som lindrigt förståndshandikappad. Har du den diagnosen betyder det inte att du är lite korkad. Utan har ganska grava förståelse problem.

Du babblar som vanligt fullständigt i nattmössan om saker som du inte har en aning om vad det är. Dina påhittade personer Bengt och Berra t.ex. Bengt som den hjärnkirurg han är betraktas sannolikt som särbegåvad, eller kanske till och med extremt särbegåvad, klart över normalbegåvad. Vilken begåvning Berra har är svårt att sia om. Porrsurfning förekommer nog över hela IQ-spektrat skulle jag tro, till skillnad från dina tokiga förutfattade meningar. Men du ser det som ett tecken på att en person är lågbegåvad, vilket var varför du gjorde den liknelsen. Lågbegåvad, inte normalbegåvad.

Einstein, extremt särbegåvad
Ebba, särbegåvad.
Esbjörn, normalbegåvad.
De "godhjärtade", lågbegåvade.
Pedofilen, Marry Blunt, DoraF, m.fl. extremt lågbegåvade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in