2021-09-11, 09:07
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Så Ebbas f.d. man Niklas bor tillsammans med Ebbas föräldrar? I sanning en konstig familjekonstellation, men var är de då skrivna? Har sett uppgifter om att Niklas bor inne i Uppsala och i så fall är ju det ett brott eller rättare ett brott för att han är skriven i Marielund. Om så är väl Ebba skyldig till skyddande av brottsling? Var bor barnen då? Vem har vårdnaden? Var bor egentligen Ebba? Du verkar ju ha koll på detta så utveckla gärna? En salig röra som kanske en myndighet har att titta närmare på

Ring SÄPO om du vill veta var EB bor, de är säkert intresserade av din sjukliga besatthet av hennes familj.
2021-09-11, 09:18
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakedcat
https://riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/ledamot/ebba-busch_b0cce726-5e23-4d21-a609-95071f8820f0

Vanligt att partiledare och andra högprofilerade politiker toppar listorna för mer än sin egen valkrets och kan bli invald i en annan valkrets än där man är bosatt.
Vi har även utjämningsmandat som gör att man kan bli riksdagsledamot utan att ha vunnit någon valkrets.
Inget av detta påverkar fastighetsaffären och lillen68 har förklarat vad som gäller med dygnsvila och bosättning för riksdagsledamöter.
2021-09-11, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det är 120 kvadratmeter. Jag vet inte hur man tänker i Uppsala. Men för mig är 120 kvadratmeter ett hyggligt stort hus. Har du sett den svartvita bilden Ebba skickade med sitt restaurera brev. Ganska pampigt om du frågar mig.

Jag tycker att man tänker fel när man tänker i värdetermer på fastigheten, på så sätt som diskussionen pågår i denna tråd.

Ebba Busch har lyckats förmedla att det handlar om ett ruckel, och liten yta bara 120 m2. Att det inte är en släktgård, bara en liten sommarstuga.

Trots det ringa värdet sätter Ebba Busch hela sin framtid på spel. Med resonemang jag tycker är frånstötande. Det hon visar är förakt för svaghet och andra människors egendom, i det absurda scenariot att det som ägs av Esbjörn, ska hon äga till varje pris, förutom det man normalt gör, som att erlägga den rätta summan pengar..

Huset är en sommarstuga som ägts länge av familje Bolin. Enkel standard likt de flesta sommarställen i Sverige, där man vistas när man är ledig. Att huset inte är renoverat efter den standard Ebba Busch vill ha som permanentboende, är en märklig syn på värdet av en fastighet. Absurt när man köper det som är ett sommarställe. De värsta konflikterna i bodelningar vid arv rör enkla sommarställen, eftersom det är där alla positiva minnen finns. Det är också enkla sommarställen folk äger gemensamt och värnar om.

Diskussionen utgår från vad man tänker göra, med fastigheten, men inte från verkligheten och det man köper. Det visar på infantilt tänk. Från någon som snappar upp lösryckt information om fastighetsklipp, men inte fattar i skarpt läge. Det Ebba Busch fattat, likt hela Sveriges hemnetsknarkare att bostäder är det man blir rik på, om man flippar från koja till slott.

I förlängningen är det Ebba Busch, som vill att säljaren finansierar all den prakt hon fantiserar om.

Den som planerar och tänker som Ebba Busch är inte förankrad i verkligheten. Esbjörn behöver inte mer än det han har, och han gillar att vara i sin sommarstuga ibland, Han är gammal och har inte orken att sköta stället som förr. Men det angår inte Ebba Busch.

Det som gör mig förvånad att hon kan göra vad som helst, och säga vad som helst, och ingen reaktion från KD. Det innebär att jag tänker om, vad jag står politiskt, och mina tankar om framtiden är mycket dystra. Det finns ingen opposition. Det Sverige vi ser i dag, är en utbredd värdenihilism i alla partier, där KDs ledare från en sekt, visar att de ser på Ebba Busch som en bra företrädare för kristna. Det kommer bli många lediga bostäder med politiker som Ebba Busch, eftersom de unga medborgare som kan flyr detta kaotiska samhälle där osanningar och korruption upphöjts till en kristen dygd.
Senast redigerad av Vresrosen 2021-09-11 kl. 09:27.
2021-09-11, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Ebba kände nog inte till Binninge innan densamme slog sina klor i Esbjörn.
Esbjörn anlitade Binninge innan stämningen och det var mycket skriftväxling med MPO.
2021-09-11, 09:39
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakedcat
https://riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/ledamot/ebba-busch_b0cce726-5e23-4d21-a609-95071f8820f0
Ja jävlars - då håller ju inte lillen68:as förklaringsmodell! På måndag ska jag ta tag i detta. Först skattemyndigheterna och därefter polisen om inte folkbokföringen hos skattemyndigheterna kan komma med en godtagbar förklaring.

Såg i förrgår på TV att det var en V-politiker som i riksdagen interpellerade om att det var så många verkligt hemlösa som blivit dömda för detta brott så Ebba med familj ska fan inte ha fri framfart i detta
2021-09-11, 09:58
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hexpipan
KD ökar i Aftonbladet/Demoskops opinionsundersökning:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Qy5VO4/stodet-okar-for-s-efter-lofvens-besked

Kan det bero på den ökade uppmärksamheten för fastighetstvisten?

Det verkar finnas två huvudinrikningar i den här tråden:
1. De som tror att ökad uppmärksamhet kring Ebba Buschs husköp minskar stödet för KD.
2. De som tror att ökad uppmärksamhet kring Ebba Buschs husköp ökar stödet för KD.

I så fall blir ju ALLA vinnare på ökad uppmärksamhet. Ebba får komma till tals. Och framför allt får Esbjörn komma till tals. Sedan får väljarna bestämma. Ser fram emot rättegången!
Det var en klok reflektion du har på slutet. Att båda Flashback-lägren borde vinna på mer uppmärksamhet kring fallet. Tyvärr brukar EbbaTrumpeterna hävda att media är vinklad till Ebbas nackdel. I gårdagens inslag i Nyhetsmorgon påstår vissa här att Steffo och Jenny medvetet framställd Ebba i dålig dager.

Det vore verkligen intressant att se någon längre och sammanhängande intervju med Esbjörn. För att själv kunna bilda sig en uppfattning om hur mycket tydlig hans kognitiva funktionsnedsättning är.
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jaha - så Barrys utredning är också bara att slänga i papperskorgen, för den gjordes ju inte igår den heller.
Din dumhet vet fan inga gränser.
Nja, Barrys utredning är ju aktuell för detta mål. Och en bilaga inlämnad till rätten. Trafikförseelsen är ju ett annat mål. Och är därför inte lika relevant att diskutera.
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Ring SÄPO om du vill veta var EB bor, de är säkert intresserade av din sjukliga besatthet av hennes familj.
Offentlighets principen. Jag kan bara googla var de flesta i Sverige bor. Om de inte lever under skyddad identitet ska det vara problem fritt. Om Ebba har tillgång till en övernattningsbostad i Stockholm. Så faller det nog under offentlighetsprincipen var dessa tjänstebostäder är belägna oxå.
2021-09-11, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Hm...har ju varit ett väldans hallå om att Esbjörns ombud skulle vara falskt folkbokförd men just ja Ebba står ju över lagen så det ska väl funka annars är det ju bara å ta ett strafföreläggande även för detta brott å slippa bli dömd eller är de ett par igen?

en vecka räcker tydligen för å fällas https://www.hemhyra.se/nyheter/sa-funkar-det-en-vecka-pa-fel-adress-kan-vara-ett-brott/

Citat:
Det är klart det inte finns en dom.För att det ska finnas en dom måste ett mål ha
prövats i domstol. Ebba valde att erkänna det brott hon begått, och då fick hon, som alla andra vars brott har rätt till strafföreläggande. Chansen att skriva på ett sådant. Ett strafföreläggande är att jämställa med en dom. Så Ebba brott, det vill säga grovt förtal av juridiskt ombud, som
Hon erkänt och skrivet på att hon begått är allts att likställa med en dom angående grovt förtal. Att hålla på att låssas något annat är bara att slåss mot väderkvarnar och det vet du oxå.

Å ja lite anmärkningsvärt är det att vara skrivna på samma adress nästan 2 år efter skilsmässan. Ytligare en anledning att tycka det är anmärkningsvärt. Är att Ebba talat om uppsagt hyreskontrakt och bostadslöshet för henne och barnen. Är Niklas så hjärtlös att han skulle slängt ut henne och barnen från det hus du påstår att hon hyr. Eller bor Ebba hos mamma och pappa? De hyr väl oxå av Niklas? Och lite anmärkningsvärt är det oxå. Att två exmakar bor på samma tomt och att dessutom ex svärföräldrarna bor där.

För det är ju ändå en tomt vi talar om. Inga marker, de köpte det för 7 miljoner om jag inte missminner mig. De bor alltså Ebba och Niklas och mamma/pappa Busch allihopa i vars hus. Sunt, hörrudu
Om den generella värderingsuppskattningen visar 4,6-6,1 miljoner. Hur kan då Ebba
Betalat för mycket när hon betalade 3,9? Som jag ser det betalade Emma mellan 700 000 och 2,1 miljoner för lite.
Det luktar mygel om Ebba är skriven på annan adress än där hon har sin bostad. Hon spelade väl ut hemlös kortet för att vinna sympati tidigare?

Isf, är Ebba är inte den första som kvitterat ut flera hundra tusen per år i ersättning genom att skriva sig på föräldrarnas adress. KD,s orättspolitiska talesperson Andreas Carlson (stollen som försvarade Ebba grova förtal) håller den moraliska fanan högt även i detta.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/riksdagsledamoter-skrev-sig-hos-sina-foraldrar-far-ersattning

En förundersökning om bland annat misstänkt bedrägeri har inletts mot den tidigare M-toppen Erik Bengtzboe.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jo7x0m/forundersokning-mot-bengtzboe-efter-aftonbladets-avslojande

Frågan är om inte arrangemanget är avsett att få riksdagen att subventionera familjen Busch boende?

Om, skriver om, så vore blir väl Ebbas drag att skylla Esbjörn Bolin för myglet eftersom han obstruerar att den lilla elaka bosätter sig i hans hus.
Senast redigerad av 90510 2021-09-11 kl. 10:20.
2021-09-11, 10:03
Medlem
MarryBlunts avatar
Onödig post
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-09-11 kl. 10:35.
2021-09-11, 10:04
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hexpipan
KD ökar i Aftonbladet/Demoskops opinionsundersökning:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Qy5VO4/stodet-okar-for-s-efter-lofvens-besked

Kan det bero på den ökade uppmärksamheten för fastighetstvisten?

Det verkar finnas två huvudinrikningar i den här tråden:
1. De som tror att ökad uppmärksamhet kring Ebba Buschs husköp minskar stödet för KD.
2. De som tror att ökad uppmärksamhet kring Ebba Buschs husköp ökar stödet för KD.

I så fall blir ju ALLA vinnare på ökad uppmärksamhet. Ebba får komma till tals. Och framför allt får Esbjörn komma till tals. Sedan får väljarna bestämma. Ser fram emot rättegången!
Om man ska få en någorlunda rättvisande bild av såna där undersökningar så får man ta ett medelvärde från samtliga opinionsundersökningars senaste resultat gjorda av olika institutioner. Visst hade väl AB en sådan sammanställning härom dagen och som visade att KD gått ordentligt ner sen valet och med Ebba vid rodret. Värst är väl sentio med sin partiskhet när det gäller å visa glädjesiffror för KD.

PS. Ja även jag ser fram emot rättegången och SJ-biljetter är bokade för samtliga dagar.
Senast redigerad av kubun 2021-09-11 kl. 10:08.
2021-09-11, 10:06
Medlem
Citat:
Betalar man skatt på arvode? Någon som vet.
är google för svårt för dig...?
Om du inte ens kan ta reda på en sådan enkel sak så förstår jag bättre dina totalt bisarra inägg vad gäller den juridiska biten av affären.

https://www.riksdagen.se/sv/sa-funkar-riksdagen/ledamoternas-arvoden-och-villkor/ledamoternas-arvoden/
2021-09-11, 10:10
Medlem
Citat:
Nja, Barrys utredning är ju aktuell för detta mål. Och en bilaga inlämnad till rätten. Trafikförseelsen är ju ett annat mål. Och är därför inte lika relevant att diskutera.
Trafikförseelsen är totalt ointressant - däremot är rättegången som följde av mycket stort intresse eftersom den placerar Esbjörn i en situation som han enligt dig och några till inte borde kunna klara av - blind, döv och dement som han är. Men han gjorde mycket bra ifrån sig rent kognitivt i denna rättegång - att han blev dömd berodde ju på att man faktiskt inte får köra över personer.
INGEN uppfattade honom under hela den processen, eller polisförhören, som något av det du försöker få honom till. Halt, lytt, kutryggig, dement, blind, döv. Sådana saker borde uppenbart ha framgått.
2021-09-11, 10:22
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tycker att man tänker fel när man tänker i värdetermer på fastigheten, på så sätt som diskussionen pågår i denna tråd.

Ebba Busch har lyckats förmedla att det handlar om ett ruckel, och liten yta bara 120 m2. Att det inte är en släktgård, bara en liten sommarstuga.

Trots det ringa värdet sätter Ebba Busch hela sin framtid på spel. Med resonemang jag tycker är frånstötande. Det hon visar är förakt för svaghet och andra människors egendom, i det absurda scenariot att det som ägs av Esbjörn, ska hon äga till varje pris, förutom det man normalt gör, som att erlägga den rätta summan pengar..

Huset är en sommarstuga som ägts länge av familje Bolin. Enkel standard likt de flesta sommarställen i Sverige, där man vistas när man är ledig. Att huset inte är renoverat efter den standard Ebba Busch vill ha som permanentboende, är en märklig syn på värdet av en fastighet. Absurt när man köper det som är ett sommarställe. De värsta konflikterna i bodelningar vid arv rör enkla sommarställen, eftersom det är där alla positiva minnen finns. Det är också enkla sommarställen folk äger gemensamt och värnar om.

Diskussionen utgår från vad man tänker göra, med fastigheten, men inte från verkligheten och det man köper. Det visar på infantilt tänk. Från någon som snappar upp lösryckt information om fastighetsklipp, men inte fattar i skarpt läge. Det Ebba Busch fattat, likt hela Sveriges hemnetsknarkare att bostäder är det man blir rik på, om man flippar från koja till slott.

I förlängningen är det Ebba Busch, som vill att säljaren finansierar all den prakt hon fantiserar om.

Den som planerar och tänker som Ebba Busch är inte förankrad i verkligheten. Esbjörn behöver inte mer än det han har, och han gillar att vara i sin sommarstuga ibland, Han är gammal och har inte orken att sköta stället som förr. Men det angår inte Ebba Busch.

Det som gör mig förvånad att hon kan göra vad som helst, och säga vad som helst, och ingen reaktion från KD. Det innebär att jag tänker om, vad jag står politiskt, och mina tankar om framtiden är mycket dystra. Det finns ingen opposition. Det Sverige vi ser i dag, är en utbredd värdenihilism i alla partier, där KDs ledare från en sekt, visar att de ser på Ebba Busch som en bra företrädare för kristna. Det kommer bli många lediga bostäder med politiker som Ebba Busch, eftersom de unga medborgare som kan flyr detta kaotiska samhälle där osanningar och korruption upphöjts till en kristen dygd.
Det där formulerade du väldigt bra i denna text. För exakt så är det. Vi får inte heller glömma att huset är värderat utifrån vad det är, inte vad Ebba drömmer om att det ska bli.

Lite off topic. Men hur hemskt vore det inta att bo granne med både sitt ex, sina ex svärföräldrar, sina
Ex svärsyskon och sina egna föräldrar. Utifrån svenska normer är det faktiskt ganska anmärkningsvärt att vilja bo så.

Man kan ju oxå fundera kring varför huset tillföll Niklas vid skilsmässan och inte Ebba. Det verkar viktigare för Ebba att bo i Marielund än för Niklas. Att Ebbas föräldrar byggt hus på tomten och hyr av Niklas tycker jag ännu mera skulle styrka Ebbas vilja till det huset hon ägt och inte till Esbjörns hus.

Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Det luktar mygel om Ebba är skriven på annan adress än där hon har sin bostad. Hon spelade väl ut hemlös kortet för att vinna sympati tidigare?

Isf, är Ebba är inte den första som kvitterat ut flera hundra tusen per år i ersättning genom att skriva sig på föräldrarnas adress. KD,s rättspolitiska talesperson Andreas Carlson (som försvarade Ebba grova förtal) håller den moraliska fanan högt även i detta.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/riksdagsledamoter-skrev-sig-hos-sina-foraldrar-far-ersattning

En förundersökning om bland annat misstänkt bedrägeri har inletts mot den tidigare M-toppen Erik Bengtzboe.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jo7x0m/forundersokning-mot-bengtzboe-efter-aftonbladets-avslojande

Frågan är om inte arrangemanget är avsett att få riksdagen att subventionera familjen Busch boende?

Om, om så vore blir väl Ebbas drag att skylla Esbjörn Bolin för myglet eftersom han obstruerar att den lilla elaka slår sig ner i hans hus.
Att hon spelade ut hemlöshetskortet för att vinna sympatier är helt klart. Hon använder sig som vanligt av halvsanningar i det hon säger. Att hyra ett hus av sitt ex på samma tomt där det fd gemensamma huset ligger är ganska långt ifrån det Ebba sa.

Något i stil med:
” Med ett uppsagt hyreskontrakt och ingenstans att ta vägen hotas jag och mina barn av hemlöshet.”

I mina ögon väldigt långt från sanningen.

Klart Ebba skyller på någon annan om hon skulle bli granskad utifrån sin boendesituation. I Ebbas värld är hon alltid skuldfri, allt är någon annans fel. Ebba har ju till och med skapat ett nyord på just det området. Nämligen att Ebbatera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in