Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Det är 120 kvadratmeter. Jag vet inte hur man tänker i Uppsala. Men för mig är 120 kvadratmeter ett hyggligt stort hus. Har du sett den svartvita bilden Ebba skickade med sitt restaurera brev. Ganska pampigt om du frågar mig.
Jag tycker att man tänker fel när man tänker i värdetermer på fastigheten, på så sätt som diskussionen pågår i denna tråd.
Ebba Busch har lyckats förmedla att det handlar om ett ruckel, och liten yta bara 120 m2. Att det inte är en släktgård, bara en liten sommarstuga.
Trots det ringa värdet sätter Ebba Busch hela sin framtid på spel. Med resonemang jag tycker är frånstötande. Det hon visar är förakt för svaghet och andra människors egendom, i det absurda scenariot att det som ägs av Esbjörn, ska hon äga till varje pris, förutom det man normalt gör, som att erlägga den rätta summan pengar..
Huset är en sommarstuga som ägts länge av familje Bolin. Enkel standard likt de flesta sommarställen i Sverige, där man vistas när man är ledig. Att huset inte är renoverat efter den standard Ebba Busch vill ha som permanentboende, är en märklig syn på värdet av en fastighet. Absurt när man köper det som är ett sommarställe. De värsta konflikterna i bodelningar vid arv rör enkla sommarställen, eftersom det är där alla positiva minnen finns. Det är också enkla sommarställen folk äger gemensamt och värnar om.
Diskussionen utgår från vad man tänker göra, med fastigheten, men inte från verkligheten och det man köper. Det visar på infantilt tänk. Från någon som snappar upp lösryckt information om fastighetsklipp, men inte fattar i skarpt läge. Det Ebba Busch fattat, likt hela Sveriges hemnetsknarkare att bostäder är det man blir rik på, om man flippar från koja till slott.
I förlängningen är det Ebba Busch, som vill att säljaren finansierar all den prakt hon fantiserar om.
Den som planerar och tänker som Ebba Busch är inte förankrad i verkligheten. Esbjörn behöver inte mer än det han har, och han gillar att vara i sin sommarstuga ibland, Han är gammal och har inte orken att sköta stället som förr. Men det angår inte Ebba Busch.
Det som gör mig förvånad att hon kan göra vad som helst, och säga vad som helst, och ingen reaktion från KD. Det innebär att jag tänker om, vad jag står politiskt, och mina tankar om framtiden är mycket dystra. Det finns ingen opposition. Det Sverige vi ser i dag, är en utbredd värdenihilism i alla partier, där KDs ledare från en sekt, visar att de ser på Ebba Busch som en bra företrädare för kristna. Det kommer bli många lediga bostäder med politiker som Ebba Busch, eftersom de unga medborgare som kan flyr detta kaotiska samhälle där osanningar och korruption upphöjts till en kristen dygd.