2021-09-11, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tycker att man tänker fel när man tänker i värdetermer på fastigheten, på så sätt som diskussionen pågår i denna tråd.

Ebba Busch har lyckats förmedla att det handlar om ett ruckel, och liten yta bara 120 m2. Att det inte är en släktgård, bara en liten sommarstuga.

Trots det ringa värdet sätter Ebba Busch hela sin framtid på spel. Med resonemang jag tycker är frånstötande. Det hon visar är förakt för svaghet och andra människors egendom, i det absurda scenariot att det som ägs av Esbjörn, ska hon äga till varje pris, förutom det man normalt gör, som att erlägga den rätta summan pengar..

Huset är en sommarstuga som ägts länge av familje Bolin. Enkel standard likt de flesta sommarställen i Sverige, där man vistas när man är ledig. Att huset inte är renoverat efter den standard Ebba Busch vill ha som permanentboende, är en märklig syn på värdet av en fastighet. Absurt när man köper det som är ett sommarställe. De värsta konflikterna i bodelningar vid arv rör enkla sommarställen, eftersom det är där alla positiva minnen finns. Det är också enkla sommarställen folk äger gemensamt och värnar om.

Diskussionen utgår från vad man tänker göra, med fastigheten, men inte från verkligheten och det man köper. Det visar på infantilt tänk. Från någon som snappar upp lösryckt information om fastighetsklipp, men inte fattar i skarpt läge. Det Ebba Busch fattat, likt hela Sveriges hemnetsknarkare att bostäder är det man blir rik på, om man flippar från koja till slott.

I förlängningen är det Ebba Busch, som vill att säljaren finansierar all den prakt hon fantiserar om.

Den som planerar och tänker som Ebba Busch är inte förankrad i verkligheten. Esbjörn behöver inte mer än det han har, och han gillar att vara i sin sommarstuga ibland, Han är gammal och har inte orken att sköta stället som förr. Men det angår inte Ebba Busch.

Det som gör mig förvånad att hon kan göra vad som helst, och säga vad som helst, och ingen reaktion från KD. Det innebär att jag tänker om, vad jag står politiskt, och mina tankar om framtiden är mycket dystra. Det finns ingen opposition. Det Sverige vi ser i dag, är en utbredd värdenihilism i alla partier, där KDs ledare från en sekt, visar att de ser på Ebba Busch som en bra företrädare för kristna. Det kommer bli många lediga bostäder med politiker som Ebba Busch, eftersom de unga medborgare som kan flyr detta kaotiska samhälle där osanningar och korruption upphöjts till en kristen dygd.

Hon har köpt en sommarstuga och hon har betalt för vad en vanskött sommarstuga är värd plus/minus några 100k, att hon vill ha ett permanentboende och är villig att renovera upp huset för 3-4 milar till är väl upp till Ebba. Att Ebba skulle köpa detta i spekulationssyfte för att renovera och flippa är något du grävt fram ur din röv för det passar din agenda, dom flesta som gått ut grundskolan fattar att när rucklet är klart och färdigrenoverat lär ingen större vinst inkasseras på många år. Däremot kan man säkert snygga till huset och rensa upp tomten och kanske sälja för 5milar, men vem fan ska göra det för Esbjörn och vad kommer det kosta?.
2021-09-11, 10:29
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Så Ebbas f.d. man Niklas bor tillsammans med Ebbas föräldrar? I sanning en konstig familjekonstellation, men var är de då skrivna? Har sett uppgifter om att Niklas bor inne i Uppsala och i så fall är ju det ett brott eller rättare ett brott för att han är skriven i Marielund. Om så är väl Ebba skyldig till skyddande av brottsling? Var bor barnen då? Vem har vårdnaden? Var bor egentligen Ebba? Du verkar ju ha koll på detta så utveckla gärna? En salig röra som kanske en myndighet har att titta närmare på

Nej du det är inget någon myndighet har att titta närmare på.
Nu var det precis som jag skrev tidigare att riksdagsmän har sk. kvarskrivning.
Föräldrarna där Ebba är skriven bor i hus 112 och Nicklas i hus 114 dvs. grannar.
Dom har delad vårdnad om barnen som bor växelvis med föräldrarna.
Ebba hyr bostad i andrahand men var vet ingen mer än SÄK.
Nicklas har också en övernattningslägenhet men inne i Uppsala.
Det får man faktiskt ha men han bor i sin egen fastighet i Marielund.
Sen finns även en fastighet närmare Ebbas hus än ex. makens hus……
Klura lite på de du…..
2021-09-11, 10:31
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Trafikförseelsen är totalt ointressant - däremot är rättegången som följde av mycket stort intresse eftersom den placerar Esbjörn i en situation som han enligt dig och några till inte borde kunna klara av - blind, döv och dement som han är. Men han gjorde mycket bra ifrån sig rent kognitivt i denna rättegång - att han blev dömd berodde ju på att man faktiskt inte får köra över personer.
INGEN uppfattade honom under hela den processen, eller polisförhören, som något av det du försöker få honom till. Halt, lytt, kutryggig, dement, blind, döv. Sådana saker borde uppenbart ha framgått.
Om han gjorde bra ifrån sig tycker jag är ytterst tveksamt. Jag tycker att han verkar ganska yrslig om man läser polisförhöret. Dock erkänner han ju rakryggat att han kört på henne och att det var hans fel.

Att ingen uppfattade Esbjörn som virrig, halt eller lytt vet du knappast något om. Polisen och rättsväsendet är inte utbildade på demenstecken.

Men när vi nu talar om Esbjörns diagnos, har verkligen ingen av er Ebbatrumperer träffar människor i ett tidigt stadium av demens? Att förstå ett husaffär och dess fulla innebörd är faktiskt inte samma sak som att erkänna att man orsakat en trafikolycka.
2021-09-11, 10:35
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Offentlighets principen. Jag kan bara googla var de flesta i Sverige bor. Om de inte lever under skyddad identitet ska det vara problem fritt. Om Ebba har tillgång till en övernattningsbostad i Stockholm. Så faller det nog under offentlighetsprincipen var dessa tjänstebostäder är belägna oxå.

Med tanke på allt det hat som du och många andra uttrycker i tråden så borde både EBs och många andra riksdagsledamöter övernattningsadresser vara sekretessbelagda.
Risken är stor att Ni triggar igång någon våldsbrottsling.
2021-09-11, 10:40
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Med tanke på allt det hat som du och många andra uttrycker i tråden så borde både EBs och många andra riksdagsledamöter övernattningsadresser vara sekretessbelagda.
Kan du länka till
Ett inlägg där någon hotat Ebba?

Jag garanterar dig att samtliga människor i hela Sverige, inklusive riksdagsledamöter ,kan sova utan att ha någon som helst räddas för mig. Jag är en fredlig person som aldrig brukat våld.

Däremot har EbbaTrumpeterna i denna tråd önskat livet ur Esbjörn och önskat att hans hus brinner ner. Så kanske det är Esbjörn som skulle behöva beskydd.

Som tur är så påverkas inte Sveriges lagar av Flashback-trådar.
2021-09-11, 10:44
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Kan du länka till
Ett inlägg där någon hotat Ebba?

Jag garanterar dig att samtliga människor i hela Sverige, inklusive riksdagsledamöter ,kan sova utan att ha någon som helst räddas för mig. Jag är en fredlig person som aldrig brukat våld.

Däremot har EbbaTrumpeterna i denna tråd önskat livet ur Esbjörn och önskat att hans hus brinner ner. Så kanske det är Esbjörn som skulle behöva beskydd.

Som tur är så påverkas inte Sveriges lagar av Flashback-trådar.

Har du språksvårigheter som inte förstår skillnaden på hot och hat?

Hat framförs i vart och vartannat inlägg.

Upprepade hatiska inlägg och påstående leder ofta till angrepp av våldsamma virrhjärnor.
2021-09-11, 10:45
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Om han gjorde bra ifrån sig tycker jag är ytterst tveksamt. Jag tycker att han verkar ganska yrslig om man läser polisförhöret. Dock erkänner han ju rakryggat att han kört på henne och att det var hans fel.

Att ingen uppfattade Esbjörn som virrig, halt eller lytt vet du knappast något om. Polisen och rättsväsendet är inte utbildade på demenstecken.

Men när vi nu talar om Esbjörns diagnos, har verkligen ingen av er Ebbatrumperer träffar människor i ett tidigt stadium av demens? Att förstå ett husaffär och dess fulla innebörd är faktiskt inte samma sak som att erkänna att man orsakat en trafikolycka.

Hrm…
Du vet att rättegången var bara 2 dagar innan MUF?
Vi den rättegången gjorde har bra ifrån sig mycket bra till och med.
Ingen uppfattade något som gjorde att han saknade rättshandlingsförmåga.
Körkortet fick han behålla även det då det inte rådde tveksamheter om körförmåga.
Sen är det konstaterat av Barry och en professor att Esbjörns diagnos utesluter demens.
Snälla Mary man kan inte ha tidigt stadium av demens då det är uteslutet att man är dement.
Vad lindrig kognitiv nedsättning däremot innebär är en förhöjd risk att senare utveckla demens.
Det har de 12 senaste åren ännu inte inträffat någon demens.
Så berätta Mary, vilken svår diagnos hade han då 2 dagar innan MUF och i samma domstol?
2021-09-11, 10:57
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6

Det är sekretessbelagt.
2021-09-11, 11:03
Medlem
Citat:
Det där formulerade du väldigt bra i denna text. För exakt så är det. Vi får inte heller glömma att huset är värderat utifrån vad det är, inte vad Ebba drömmer om att det ska bli.

Lite off topic. Men hur hemskt vore det inta att bo granne med både sitt ex, sina ex svärföräldrar, sina
Ex svärsyskon och sina egna föräldrar. Utifrån svenska normer är det faktiskt ganska anmärkningsvärt att vilja bo så.

Man kan ju oxå fundera kring varför huset tillföll Niklas vid skilsmässan och inte Ebba. Det verkar viktigare för Ebba att bo i Marielund än för Niklas. Att Ebbas föräldrar byggt hus på tomten och hyr av Niklas tycker jag ännu mera skulle styrka Ebbas vilja till det huset hon ägt och inte till Esbjörns hus.

Att hon spelade ut hemlöshetskortet för att vinna sympatier är helt klart. Hon använder sig som vanligt av halvsanningar i det hon säger. Att hyra ett hus av sitt ex på samma tomt där det fd gemensamma huset ligger är ganska långt ifrån det Ebba sa.

Något i stil med:
” Med ett uppsagt hyreskontrakt och ingenstans att ta vägen hotas jag och mina barn av hemlöshet.”

I mina ögon väldigt långt från sanningen.

Klart Ebba skyller på någon annan om hon skulle bli granskad utifrån sin boendesituation. I Ebbas värld är hon alltid skuldfri, allt är någon annans fel. Ebba har ju till och med skapat ett nyord på just det området. Nämligen att Ebbatera.

Bra tankar du har. Myglande är en vana hos de som myglar. Det handlar om hur man från tidig ålder lever sitt liv, utifrån fostran och vad man lärt sig hemifrån. Sen kommer slutsatser om vad man kommer undan med. Slutsatser som blir en del av hur man lever sitt liv och ser på sin omgivning. Folk som far med osanningar, även när det är helt onödigt, gör det för att deras erfarenhet i livet, är att lögner ger dem mer fördelar än sanningen. Det Ebba Busch framförde på TV4 om pedofiler i sandlådan, hade inget med det ombudet dömdes för.

Jag skulle vilja fokusera på den kommande huvudförhandlingen, och hur Ebba Busch och hennes advokat tacklar sin bevisbörda. Intressant är vad de vill styrka. Ännu mer intressant vad de inte styrker och därigenom undviker pikanta frågeställningar.

Du som har koll. Kan du inleda med en lista på Ebbas vittnen, och dina funderingar om vad de ska styrka, och hur du ser på bevisvärdet, tillförlitligheten hos dessa vittnen, så kan vi övriga vänner och ovänner, har ett underlag för debatt.
2021-09-11, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Hm...har ju varit ett väldans hallå om att Esbjörns ombud skulle vara falskt folkbokförd men just ja Ebba står ju över lagen så det ska väl funka annars är det ju bara å ta ett strafföreläggande även för detta brott å slippa bli dömd eller är de ett par igen?

en vecka räcker tydligen för å fällas https://www.hemhyra.se/nyheter/sa-funkar-det-en-vecka-pa-fel-adress-kan-vara-ett-brott/

Du är precis lika okunnig och korkad som vanligt.

Ebba bor på den adressen.
2021-09-11, 11:18
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Nja nu ska vi vända lite på det där.
Polis framför allt är väldigt vakna på tecken om virrig, halt och lytt.
Dom är utbildade för att upptäcka avvikande signaler och duktiga på det.
Domstolen är väldigt lyhörda för avvikande utsagor hos åtalade.
Esbjörn har lindrig kognitiv nedsättning och den utesluter demens.
Så att Esbjörn skulle vara i tidigt stadium av demens är helt omöjligt.
Sen bör väl ditt påstående (om du ändå framhärdar om demens) egentligen formuleras:

”Att förstå en generalfullmakt och dess fulla innebörd, är faktiskt inte samma sak som att erkänna att man orsakat en trafikolycka.”

Nå MaryBlunt hur var det nu med begynnande demens och undertecknande av generalfullmakt?
Hur är det med bevittnandet då det intygas, att personen vid sina sinnens fulla bruk undertecknat?
Svaret är: den är inte giltig om demenssjukdom finns, även bara så begynnande.
Fullmaktshavaren kan åtalas och få ersätta alla ekonomiska kostnader personen åsamkat.
Bevittningen kan du åtalas för då du varit medveten om begynnande demenssjukdom.
2021-09-11, 11:33
Medlem
Citat:
Man kan ju oxå fundera kring varför huset tillföll Niklas vid skilsmässan och inte Ebba. Det verkar viktigare för Ebba att bo i Marielund än för Niklas. Att Ebbas föräldrar byggt hus på tomten och hyr av Niklas tycker jag ännu mera skulle styrka Ebbas vilja till det huset hon ägt och inte till Esbjörns hus.

Frågan är om anledningen till att det gemensamma huset "tillföll" pappa Nicklas var att Ebba kvitterar ut ett saftigt arvode från Riksdagen omEbba skriver sig där och "hyr" av Nicklas?

Ebba har visat sig anmärkingsvärt förslagen så det vore inte osannolikt..
Senast redigerad av 90510 2021-09-11 kl. 11:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in