2021-09-10, 14:32
Medlem
***s avatar
Vad som är lite märkligt i sammanhanget är att det bara är Expressen som blåser upp det stort medan andra medier är betydligt mer återhållsamma. Till och med Aftonbladet som ska ha varit i kontakt med riksdagsledamoten.

Man kan ju inte låta bli at tro att om det nu var Bali det handlade om så skulle det ligga betydligt högre hos såväl Aftonladet som DN, eller om det hade hög trovärdighet.
Citera
2021-09-10, 14:33
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Går det använda waybackmachine eller vad det heter? Typ se hur sidan såg ut för en månad sedan etc. Orkar inte kolla..

Edit: kan det verkligen stämma? Man tar väl inte bort någon innan det är utrett?

Jag har kollat lite grann och ett namn som försvann var Richard Herrey bland annat och några kvinnliga ledamöter, men varför skulle den misstänkta plockas bort som ledamöt?
Citera
2021-09-10, 14:34
Medlem
Citat:
Går det använda waybackmachine eller vad det heter? Typ se hur sidan såg ut för en månad sedan etc. Orkar inte kolla..

Edit: kan det verkligen stämma? Man tar väl inte bort någon innan det är utrett?

Den som nämns mest i TS, ligger nu på sida 1, tidigare på sida 2, så något har uppdaterats.
Citera
2021-09-10, 14:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Den verkar vara sparad här , typ inatt. (fast verkar bara vara förstasidan)

https://archive.ph/matpA
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2021-09-10 kl. 14:37.
Citera
2021-09-10, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...inget är heligt för en sosse när det handlar om att behålla makten, despotiska tendenser kommer ofta som ett brev på posten med långt maktinnehav.

Har du inget mer konkret än dina vanföreställningar kanske du ska öppna en egen tråd i konspirationsforumet och lämna den här tråden till oss som inte lider av akut psykisk ohälsa.
Citera
2021-09-10, 14:37
Medlem
Haha sluta bry er om den där riksdagsledamöter-sidan. Tror ni på allvar att de går in där och plockar bort personen? Inte som att de kommer kunna sopa undan bevisen för att personen suttit i riksdagen för moderaterna.
Citera
2021-09-10, 14:37
Avslutad
Jag tar tillbaks allt jag har sagt. Har pratat med en person och det är uppenbarligen inget brott som har begåtts. På discord kan ingen höra dig gråta.
Citera
2021-09-10, 14:38
Medlem
Wahnsinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
En eller flera har tagits bort, ialla fall uppdaterats, men vem?
https://moderaterna.se/riksdagsledamoter
Vissa bilder har uppdaterats och vissa namn har bytt plats, och Elisabeth Björnsdotter Rahm förekom två gånger på den äldre sidan eftersom hon redovisades med olika befattningar.
Citera
2021-09-10, 14:40
Medlem
LeveMonarkins avatar
Nyheten ligger långt ner i AB:s flöde nu. Hade det varit HB så skulle dom göra en betydligt större grej av detta tror jag. Han är ju journalisternas hatobjekt nr. 1. Det är mer troligt att det är en person man aldrig har hört talats om, annars skulle det stå ”toppmoderat” etc.
Citera
2021-09-10, 14:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Haha sluta bry er om den där riksdagsledamöter-sidan. Tror ni på allvar att de går in där och plockar bort personen? Inte som att de kommer kunna sopa undan bevisen för att personen suttit i riksdagen för moderaterna.
Det skulle vara om personen hoppar av eller blir utesluten ur partiet. Och fortsätter i riksdagen som politisk vilde. Lite tidigt för det i nuläget.
Citera
2021-09-10, 14:42
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Jag tar tillbaks allt jag har sagt. Har pratat med en person och det är uppenbarligen inget brott som har begåtts. På discord kan ingen höra dig gråta.

Så, berätta mer. Vad har du hört? Har någon skrivit "visa tuttarna" på Discord, eller..?
Citera
2021-09-10, 14:42
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Jag har kollat lite grann och ett namn som försvann var Richard Herrey bland annat och några kvinnliga ledamöter, men varför skulle den misstänkta plockas bort som ledamöt?
Richard sitter INTE i riksdagen, men han ska kandidera (tror jag) för att ta en plats 2022. Så han är det inte. Jag har kollat listan idag och hans namn har inte stått med?
Sen ska man nog inte lägga nån vikt i att dom uppdaterar listan. Den har ändrats lite hela dagen verkar det som.
Dom lär inte plocka bort någon innan utredningen är klar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in