2021-09-10, 14:22
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
https://sv.wikipedia.org/wiki/Matilda_Ekeblad

Hon har sannolikt inget med detta att göra

Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Det var i alla fall inte hon jag fick höra särat på benen för Hanif, eller har hon också vart där?

Men vad fan pojkar! Är det här "Politik: inrikes" eller är det "Kändisskvaller"?

För det första måste det väl finnas fler tjejer i MUF än dess ordförande och för det andra om nu någon har "särat på benen" för Hanif är det väl inte så sannolikt att denne sedan skulle klaga över olämpliga meddelanden från samma person?
Citera
2021-09-10, 14:22
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Han uppges ha uppmanat tjejen som är under 18 år, som tillhör MUF,
att skicka bilder av sexuell karaktär.

Enligt uppgifter till SVT ska det röra sig om flera fall, där offren är under 18 år och tillhör MUF.

"Partiets partisekreterare Gunnar Strömmer vill inte svara på vad som kommer hända
med riksdagsledamoten nu, men säger att man tar uppgifterna på allvar"

https://www.expressen.se/nyheter/m-riksdagsledamot-anklagas-for-olampligt-sexuellt-beteende-/

Detta börja braka ihop nu ..
https://moderaterna.se/riksdagsledamoter

Kul med lite omväxling. Att det var en Moderat. Brukar vara en Center specialitet annars.
Citera
2021-09-10, 14:24
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Det var i alla fall inte hon jag fick höra särat på benen för Hanif, eller har hon också vart där?

Varför inte bara skriva hennes namn med ett (*)? Det är inte precis brottsligt och det du skriver om nu bidrar ju inte särskilt mycket så länge du inte visar något namn. Känns bara oseriöst.
Citera
2021-09-10, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av secretupgrade
Partiet kan välja att se den förklaringen som inte särskilt trovärdig.

Så partiet agerar domstol och avlägger dom efter att inte klara bevis utan rimligt tvivel lagts fram?
Citera
2021-09-10, 14:25
Medlem
Uppenbart Bali eftersom han inte varit på twitter på flera dagar och heller inte meddelat att det inte skulle vara han.
Om han är skyldig är en annan fråga dock.

Är han skyldig är det nog sista gången han twittrade och arbetade som politiker överhuvudtaget.
Citera
2021-09-10, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...om det är sexuell moral du vill diskutera kan du ju börja med att boka in ett möte med Amineh Kakabaveh för att diskutera hedersförtryck, tvångsäktenskap och könsstympning istället (vilka är olagliga företeelser). Jag kan absolut tycka att det är olämpligt, ja rent av skamligt att som vuxen karl (om det nu är en sådan) inleda en relation oavsett vilken med en avsevärt yngre flicka/kvinna. Men olämpligt är inte alltid samma som olagligt men den enda på vänsterkanten som driver de verkliga problemfrågorna avseende vuxnas mäns förtryck mot unga kvinnor är den kvinna vänstern stött ut - Amineh Kakabaveh. Jag har aldrig hört S ta henne i försvar exempelvis... eller varför räddade medierna Federley...? För att C behövs för S maktinnehav?

Huruvida det är olagligt eller inte är ganska irrelevant tycker jag, min poäng var att om det var en fälla så saknar den här personligen bevisligen all form av självbehärskning och tänker för mycket med kuken för att vara lämplig som politiker.

Likaså om han inte blev lurad - vem vill företrädas av en vuxen man som jagar tonåringar? Det sänker ju förtroendet för den personens omdöme, minst sagt.
Citera
2021-09-10, 14:26
Medlem
En eller flera har tagits bort, ialla fall uppdaterats, men vem?
Citera
Medlem
Minns ni Balis förra flickvän som han träffade genom Muf? De flyttade ihop när hon var 19 år. De kom ut som par när hon var 18, men jag är säker på att de började sin fling innan hon var 18. Jag ser ett mönster.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Så partiet agerar domstol och avlägger dom efter att inte klara bevis utan rimligt tvivel lagts fram?

Nej, partiet kan inte agera domstol och döma någon för brott. Däremot kan de konstatera att ett förtroende är förbrukat och göra sig av med vederbörande.
Citera
2021-09-10, 14:27
Medlem
Rasseltasss avatar
Hanif Bali har enligt egna uppgifter på Twitter ett aktivt flashbackkonto. Han borde därför, givetvis anonymt, kunna ge oss hårda fakta i tråden.
Citera
2021-09-10, 14:28
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
En eller flera har tagits bort, ialla fall uppdaterats, men vem?

Går det använda waybackmachine eller vad det heter? Typ se hur sidan såg ut för en månad sedan etc. Orkar inte kolla..

Edit: kan det verkligen stämma? Man tar väl inte bort någon innan det är utrett?
Senast redigerad av okok1 2021-09-10 kl. 14:31.
Citera
2021-09-10, 14:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Men vad fan pojkar! Är det här "Politik: inrikes" eller är det "Kändisskvaller"?

För det första måste det väl finnas fler tjejer i MUF än dess ordförande och för det andra om nu någon har "särat på benen" för Hanif är det väl inte så sannolikt att denne sedan skulle klaga över olämpliga meddelanden från samma person?
Dessutom stämmer inte ålder med anklagelserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in