Citat:
Ursprungligen postat av
LordBrettSinclair
...om det är sexuell moral du vill diskutera kan du ju börja med att boka in ett möte med Amineh Kakabaveh för att diskutera hedersförtryck, tvångsäktenskap och könsstympning istället (vilka är olagliga företeelser). Jag kan absolut tycka att det är olämpligt, ja rent av skamligt att som vuxen karl (om det nu är en sådan) inleda en relation oavsett vilken med en avsevärt yngre flicka/kvinna. Men olämpligt är inte alltid samma som olagligt men den enda på vänsterkanten som driver de verkliga problemfrågorna avseende vuxnas mäns förtryck mot unga kvinnor är den kvinna vänstern stött ut - Amineh Kakabaveh. Jag har aldrig hört S ta henne i försvar exempelvis... eller varför räddade medierna Federley...? För att C behövs för S maktinnehav?
Huruvida det är olagligt eller inte är ganska irrelevant tycker jag, min poäng var att om det var en fälla så saknar den här personligen bevisligen all form av självbehärskning och tänker för mycket med kuken för att vara lämplig som politiker.
Likaså om han inte blev lurad - vem vill företrädas av en vuxen man som jagar tonåringar? Det sänker ju förtroendet för den personens omdöme, minst sagt.