2021-09-09, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1a: ) Tänk dig att Umbelícus (naveln), är mittlinjen sett, vid naveln:s mittlinje sett, finns en höger sida, vilken kallas för Pars Déxtra, och en vänster sida, vilken kallas förs Pars Sinístra. Det Latinska språket har 3 génus och, beroende på huvudordet, böjs läges-orden därefter, det vill säga, Pars Déxter, Pars Déxtra samt Pars Déxtrum.

■ Vid beskrivning, av de sidor ovan skrivna, används ordet Laterális vilket betyder, sett åt sidan, det vill säga, bort från mittlinjen.

■ 2: ) Extra tillägg: Cáput Homínis, är människan:s huvud. Homínis Térgum, är människan:s rygg. Tórso, betyder överkropp och framsida samt utsidan, och i mitt fall då jag använder ordet för lägesbeskrivning, är det exkluderat händer och armar.

■ 1b: ) Enligt ovan skrivet, handlar det i första hand, om det vi ser på en naken människa, och framifrån sett, och då menar jag, Umbelícus
(naveln) samt höger och vänster sida, sett från mittlinjen.

■ När den avlidna människan under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018 upptäcktes bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro, så vilade den avlidna människan på den sidan, av mag-sidan, vilken tillhörde Pars Déxtra.

■ Då jag tidigare, samt i flera olika skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden framfört beträffande den då avlidna människan bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro, så har jag endast skrivit om (Mag-sida-n), aldrig beträffande den då avlidna människan:s huvud-läge, ej heller om rygg-läget utan endast om, att den avlidna människan var vilandes på en, av sina två magsidor.

Mvh/JM.

Sicket jävla trams! Du tar ju alla priser som finns i idioti… enligt ditt resonemang borde ju magsidan och ryggsidan vara samma sak, eller? Du är så ofantligt krokad Jorkermannen, så jag har inte sett någon motsvarighet på Flashback någonsin.
Citera
2021-09-10, 01:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Påverkad blev han allt. Tillsammans med andra faktorer small det till i hans hjärna. Tycker inte att det var så mycket tjat och hot från hennes sida. Desto mer från hans, och grymmare.

Då antar jag att du inte läst deras konversationer från våren -17 och framåt?
Citera
2021-09-10, 01:45
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Absolut, till och med övertygad att så är fallet.

Han har helt tappat kontrollen pga resan.
Jag undrar dock om HD är väldigt medveten om just detta.

▪️Resan var mycket viktig för HD.
▪️Det var viktigt att det var just SD som skulle med.
▪️Resan gör SD mer stressad relaterat till LW.

LW vet om resan med giga sen länge.
6 maj uttalar LW ord som hon inte förstår hur farliga de är inför en extra stressad SD.

LW:
"Ha så kul i USA när ni börjar om"
(..)
"Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu"
"Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre"

Samma dag börjar han sin freakshow och projicerar på barnen - och som övergår i hans "otroliga felsteg", att HD vill fuska på LWs wig och SD vill inte åka till USA.

Att "avsluta allt" innebär per automatik (i SDs fyrkantiga värld) att hon avslöjar allt sex och det är just USA-resan som nämns av LW som en slags hot spot.

Han kan mycket väl ha försökt tona ner resan av given anledning:

SD: Därför jag hade sagt till henne att den var inte aktuell. För jag ville själv berätta för
Hanna nu äh efter separationen att jag och Lena fortsätter och ha kontakt. Och Lena har sagt att "åker du till USA, då berättar jag för, för Hanna."

SD har kört sitt paranoida hyschande hela 2018, krävt dolda loggar (som Nordsjön) och LW kör sitt race.

HD i sin tur pushar honom att åka till USA och förutsätter att de ska planera inför USA 8 maj.
Han vill inte åka.

SD krånglar ända fram till fre natt 11-12 maj då han försöker locka iväg LW vid midnatt.
Direkt efteråt skickar han till HD om problem med esta och önskar henne trevlig resa.

SD gör sin bikt inför HD på planet om att han och LW haft fortsatt kontakt.
Han vill lätta sitt hjärta just när LW "försvunnit".
Det ska bli så bra nu.

HD råkar bara ha glömt berätta för SD att hon redan vet om fortsatt kontakt efter skilsmässan.

HDs väninna CH:
"Hanna berättade under våren -18 för C att Stefan och Lena träffats efter separationen.
Hanna visste dock inte om det var för geocaching eller sex, hon ville inte veta."
Citat:
"Ha så kul i USA när ni börjar om"

Lena har sagt att "åker du till USA, då berättar jag för, för Hanna."

Och där är hela motivet.
Citera
2021-09-10, 02:04
Avslutad
Citat:
Sorry men LW var förtjust i Bx.
Den du borde fundera över är HD, hon tycks inbilla sig att han är sugen på henne och skrattar glatt åt att såpan fortsätter.

När SD börjar blekna ökar motivbilden.
Men han mördar inte för att han riskerar förlorar LW:
Syltryggen har nämligen kontrollförlust.

... Och där kommer HD in.
Som dragit i handbromsen och tagit ut skilsmässa. Han är rädd att avslöjas och förlora anseende inför HD.
Han blir farlig då han pressas och kommer till ett vägval.
Loggremsan blir en trigger. En reminder om HDs cachebråk.
Finns inget som visar att LW iscensatt hot.
Däremot är SD stressad över risken.
Därav undrar jag vad HD påstått till JG om att LW hotat henne.
Dessa "hot" vart finns dem? Märkligt. Det är så dumt att påstå, men inte spara bevis, anmäla osv. Nu är det endadt ord, vilka jag inte har mycket till övers för gällande Hanna
Citera
2021-09-10, 02:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och där är hela motivet.
Du citerar och lägger till, så det passar dina syften, vad pinsamt att inte inse att du har fel och endast försöker sprida falskhet.
Det finns 1 EN person som borde svettas, vi får se vad som sker.

Jag undrar, skille du fortfarande hävda att Lena förtjänade att dö? Även om HD skulle visa sig vara anstiftare, rent av medgärningsman?
Citera
2021-09-10, 02:29
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du citerar och lägger till, så det passar dina syften, vad pinsamt att inte inse att du har fel och endast försöker sprida falskhet.
Det finns 1 EN person som borde svettas, vi får se vad som sker.

Jag undrar, skille du fortfarande hävda att Lena förtjänade att dö? Även om HD skulle visa sig vara anstiftare, rent av medgärningsman?

Citat:
skille du fortfarande hävda att Lena förtjänade att dö?

Jag har aldrig skrivit att hon förtjänade att dö. Jag tror att hennes val ledde till hennes död. Om hon gjort andra val så kunde hon undvikit att bli mördad. Hon lekte med elden.

Jag förstår att det inte är populärt att tänka så för då kanske man blir tvungen att titta på sitt eget liv och sina egna val. Och man kanske behöver göra förändringar. Då är det lättare att skylla allt på "psykopaten" SD och försvara allt LW gjorde.
Citera
2021-09-10, 02:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Dessa "hot" vart finns dem? Märkligt. Det är så dumt att påstå, men inte spara bevis, anmäla osv. Nu är det endadt ord, vilka jag inte har mycket till övers för gällande Hanna
HD förnekar i förhör. Synd de inte frågade JG mer om detta.
Jag är tveksam att det ens hänt, tror att hon gjuter olja på vågorna.

Hon har öht en konstig verklighetsuppfattning rent kronologiskt.

Hon framställer det som nuet men det berör dåtid. Det finns väl ingen redogjord kontakt efter de bråkat på FAD då HD träffar JS vid allhelgona 2017?

JS:
" Lena har dykt upp på ställen för att söka kontakt. Hon har försökt "förklara" för Hanna att hon var Stefans. Första gången Hanna nämnde det var innan Lena mördades.
Då hon berättade om det upplevde J det som att det var sådant som skett i relativ nutid."

"Det har varit många detaljer som stört Hanna. J upplever det som att relationen mellan dem varit så under hela tiden som Jonas och Hanna haft kontakt."

HD framställer det alltså som om LW trackar från december fram till mordet.

I första förhör ger hon samma intryck om LWs trakasserier.

... men kan på förfrågan inte redogöra för mer kontakt under 2018 än a) då hon flyttar 60m från LW i mars och b) när hon tar hennes loggar.

Hon verkar blanda dåtid med nutid. Har hon fastnat i sitt ältande?
Senast redigerad av develi 2021-09-10 kl. 03:00.
Citera
2021-09-10, 02:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag har aldrig skrivit att hon förtjänade att dö. Jag tror att hennes val ledde till hennes död. Om hon gjort andra val så kunde hon undvikit att bli mördad. Hon lekte med elden.

Jag förstår att det inte är populärt att tänka så för då kanske man blir tvungen att titta på sitt eget liv och sina egna val. Och man kanske behöver göra förändringar. Då är det lättare att skylla allt på "psykopaten" SD och försvara allt LW gjorde.
Det har du. Jag minns det mycket väl den natten. Så lägg ner din skenhelighet.
Citera
2021-09-10, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Då har jag lyssnat på förhör i HR med JÅ, ”Telia-killen”.

För det första verkar han inte ha någon mormor, eller så har han en mormor som är teletekniker, eller vad det kan heta. TJ ber nämligen honom förklara som för sin mormor, och det går sisådär.

Jag tror att mycket skulle vara vunnet om han till exempel förklarade ord som cell, node, core node.

Jag tror att jag har räknat ut att när han pratar om ”cell” så pratar TJ om ”mast” och det betyder samma sak.

Nå, angående mobilen så är det kl. 00:47 som det händer något, någon gör någonting aktivt.
JÅ har då två alternativ:
• någon går in och stänger av VoLTE samtal
• mobilen blir förstörd på något sätt

Om man ska stänga av VoLTE samtal måste man för det första komma in i mobilen, med koden. Sen ska man in i meny och därifrån hitta rätt för att stänga av. JÅ menar att ”som vanlig användare” känner man inte till detta. TJ frågar: Vad har man för nytta av att göra detta? JÅ: Ingen nytta alls.

TJ frågar om det kan vara så att batteriet dör vid den tidpunkten. JÅ menar att i så fall kopplas databärarna ner. (Det tolkar jag som att både IME och Halebop skulle stängts av samtidigt, vilket uppenbarligen inte är fallet. För då skulle JÅ inte ha sagt så. Han säger: det mest troliga är att mobilen är förstörd, för det är bara en databärare som är nedkopplad.)

Lite senare säger JÅ att han ”vill påstå” att mobilen förstörs, knäcks eller slängs i vatten.
Han upprepar detta ytterligare en gång att han ”vill påstå” det, och han låter inte tveksam alls.

Han berättar också om tidpunkten 01:41
Då har mobilen inte varit i kontakt med nätet på 54 minuter och blir följaktligen utslängd ur Telia-nätet för det är den rutinen Telia har.

Jag tolkar det som att det inte finns några tveksamheter.
Mobilen är förstörd.

Kunde "Telia - killen" förklara hur LWs förstörda mobil kunde skicka ett "läskvitto" till NWs mobil på det SMS som han skickade till LWs
mobil tidigt på Tisdag morgon?

Men han fick väl aldrig frågan antar jag.
Citera
2021-09-10, 03:49
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det har du. Jag minns det mycket väl den natten. Så lägg ner din skenhelighet.

Då tycker jag att du plockar fram och citerar det.
Citera
2021-09-10, 03:55
Avslutad
Nu måste jag be samtliga att läsa igenom HDs första förhör, som hon direkt efter blev upphämtad av pappsen efter.
Det har varit ett vridande och vändande gällande vilken telefon hon meddelade sillen efter sitt förhör ang LWs kropp.

Tänk på när ni läser förhöret att HD inte verkar veta vad som är fram och bak på en häst, hon minns inte än det ena eller andra. Hon minns inte om saker och händelser skett i närtid eller dåtid men nämner själv sitt geocacheande, att det raderats och omloggats, men har kngen ankng om när i tid..
Hon sitter och knapoar på sin mobil och kollar upp olika datum och förehavanden under hela förhöret.
Hon är inte fråntagen sin telefon, eftersom hon hörs upplysningsvis om försvinnandet. Lena är inte hittad då hon går in på förhöret.
När man läser igenom det, med tanke på att Lena endast är försvunnen i åtanke, är det väldigt anmärkningsvärt hur HD svarar på frågorna. Att hon inte minns, osv. Hon själv pratar om geocachar och burkar, men varken förhörsledaren eller utredaren lägger märke till det, trots att jag själv tycker att det är anmärkningsvärt. De avbryter HD, lägger orden i munnen på henne, hjälper henne att minnas.. helt uppenbart tror de knte att HD skulle ha någonting med försvinnandet att göra.
HD belyser SDs troliga motiv, att han självklart skulle bli misstänkt.
Hon säger emot sig själv angående förhållandet till SD och sillen, vad hon har för avsikt med dem, vem hon vill vara med.
Hennes vidriga "kutym" nämns, iom delandet av geokontot.
Hon är inne på geobråket, men förhörsledarna viftar bort det som nonsens, de hör det de vill höra.
Läs, snälla och tänk på att när HD går in på förhöret, är Lena inte funnen.

Till polisen:
Då jag inte når fram till er, går jag via flashback istället.

Förhöret 19/5 2018 klockan 13:28 till 14:49
Förhörsledare EE
Biträdande förhörsledare AM

Förhörd person HD
HD sitter och använder sin mobil under hela förhöret.
Flera gånger störs förhöret av personer, bandspelaren stängs av och polis samt hörd person pratar vidare om resan mm
Vilka klockslag som bandspelaren startas och stoppas, finns inye angivet, vilket det borde göra. Vi har alla läst om klockslag hit och dit och vilka som är närvarande osv.
Konstigt tyckte jag..
Ser sedan att 2018-11-19 lyssnar J Sjögren igenom ljudbandet och gör korrigeringar i det nedtecknade förhöret. Hon ändrar så det stämmer med inspelningen.

Vart finns det nedtecknade? Förhörsledarens egna anteckningar?
VAD ändrades? Bandspelaren var avstängd och samtal fortsatte, vad framkom då?!

Kände mig lite extra detektivig och googlade vem denne J Sjögren kunde vara som uppenbarligen ordnade så att det nedskrivna matchade ljudbandet..

Döm om min förvåning, hamnar vid en artikel som handlar om att vanliga människor, får hjälpa polisen med utredningar.
Där hittar jag en namne på den som redigerade anteckningar vs ljudband.
En civil brottsutredare sen två år. Hon är socionom och har erfarenhet från sicialtjänstarbete. Hon har alltid velat bli polis och är nöjd med det hon gör idag som civil utredare.
I vanliga fall jobbar Sjögren i lokalpolisområde Örebro. Nu är hon utlånad till enheten för grova brott några månader.
Citat:
- så nu jobbar jag med en mordutredning. Annars utreder jag mängdbrott som våldsbrott och även endel sexualbrott. En anledning till att jag gillar utredarjobbet är att vi jobbar i grupp mot ett gemensamt mål, flera kompetenser som kompletterar varandra. Här får jag jobba med utredare som är väldigt erfarna och jag lär mig massor.

Jag kan ha fel, kan vara en " soctant" som olyckligtvis råkar ha samma namn som den som korrigerat "så det överrensstämmer".

Läs artikeln, www.publikt.se/fordjupning/revisorn-blev-utredare-av-grova-brott-20688
Datum för artikeln 2018-09-18

Jag skulle gärna läsa anteckningarna och höra ljudbandet.. någon som tror det är möjligt? Polisen anser att det kan vara till men för någon...
Citera
2021-09-10, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kunde "Telia - killen" förklara hur LWs förstörda mobil kunde skicka ett "läskvitto" till NWs mobil på det SMS som han skickade till LWs
mobil tidigt på Tisdag morgon?

Men han fick väl aldrig frågan antar jag.

Har du en källa som styrker en existens av "läskvitto"? Tack. Om än jag tror det är betydelselöst, därför är i slasken.
Senast redigerad av Remark 2021-09-10 kl. 04:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in