Citat:
Ursprungligen postat av
55271
Precis! Riktigt bra ord! Tusen tack!
De har struntat i att besvara och åtgärda alla mina klagomål. Dessa klagomål har jag lämnat från ärendets start och under hela ärendets gång. Det innebär flera års tid. Inga ord kan beskriva hur fruktansvärt det känns att bli utsatt för deras totala arrogans och allvarliga och omfattande fel. De har satt det i system att begå alls fel som man kan begå.
Min erfarenhet är att det är ovanligt med så fruktansvärt oseriösa försäkringsföretag, de flesta försöker göra rätt och riktigt inom villkorens gränser (och ibland töjer de lite på reglerna också för att vara schyssta). Men naturligtvis förekommer det avarter i branschen, och naturligtvis finns det även knepiga handläggare inom i övrigt bra försäkringsföretag.
Med det sagt, det är svårt att avgöra om du verkligen råkat ut för en bristfällig handläggning av ditt ärende eller om du helt enkelt är en rättshaverist som inte accepterar rimliga svar för varför du inte kan få ersättning.
Mitt råd till dig är att ta kontakt med en oberoende rådgivare som kan hjälpa dig att komma till rätta med om det finns anledning att klaga mer (och att göra det på rätt sätt) eller rentav inleda en rättstvist - eller omvänt om du ska lägga ned och gå vidare i livet.
Kanske värt att ta kontakt med Konsumenternas Försäkringsbyrå?